[CF-MX] Performance belabberd

Pagina: 1
Acties:

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 09:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Ik heb zojuis eens een upgrade gedaan van Coldfusion Enterprise 5.0 naar Coldfusion MX Enterprise 6.0.
Ik moet zeggen, dat mij een aantal zaken flink stoorden

1) Performance is flink achteruit gegaan (waarschijnlijk door gebruik van een JAVA engine)
2) op de een of andere manier is de 'SELECT * FROM .... etc' niet meer mogelijk. CF wil nu blijkbaar :? 'SELECT A, B, C FROM .....' zien. Waarom??? ik heb geen idee
3) een aantal custom TAGS werken ook niet meer (XMLPARSER, IMAGEINFO etc.)

Zijn er nog meer mensen die hier 'last' van hebben????

Wat de performance betreft; mijn machine is een PII 300 MHz, 512 MB RAM, Windows 2000 Advanced Server met IIS als WebServer.
Ik weet dat dit niet de meest snelle machine is, maar voor mijn doeleinden, is Internet nog steeds de bottleneck...

B.t.w. ik had geen last met upgraden etc. zoals je vaker lees. Upgraden gaat sneller dan de-installeren.... Ben al een uur aan het wachten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
-=[SCHOP]=-

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een upgrade pad en de bijbehorende uitdagingen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=392390/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+
<hr>
overigens heb ik hier eerder al eens bepleit dat select * trager is dan het specificeren van alle velden :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jochemd
  • Laatst online: 31-08 19:19
1) Performance is flink achteruit gegaan (waarschijnlijk door gebruik van een JAVA engine)
Benchmarks? Wat is er precies trager, queries, looping, COM etc.
2) op de een of andere manier is de 'SELECT * FROM .... etc' niet meer mogelijk. CF wil nu blijkbaar :? 'SELECT A, B, C FROM .....' zien. Waarom??? ik heb geen idee
Kies een database met een fatsoenlijke JDBC driver zou ik zeggen. Het maakt CF MX namelijk helemaal niets uit wat jij doet aan SQL, als het maar volgens de standaard werkt.
Waar heb je XMLParser nog voor nodig dan? Imageinfo is lullig, maar de maker zal wel z'n API moeten updaten ofzo.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 05 juni 2002 02:05 schreef BlaTieBla het volgende:
Ik heb zojuis eens een upgrade gedaan van Coldfusion Enterprise 5.0 naar Coldfusion MX Enterprise 6.0.
Ik moet zeggen, dat mij een aantal zaken flink stoorden

De waarschijnlijkheid van die opmerking durf ik zeker in twijfel te trekken. Nog nooit van JIT gehoord?
Waarom weet ik ook niet, maar het is ook zeker niet slim om SLECT * FROM te gebruiken. SELEcT * kan tot 150% trager zijn dan SELECT A, B, C. Dus als je select * gaat gebruiken moet je niet zeuren over performance van Java :(
Zoek even in de changelogs / nieuwe API en je zal het antwoord soon weten :)

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Select probs
Dat SELECT * trager kan zijn dan alle velden specificeren... OK. Dat zou kunnen. Het nadeel is dan dat ik behoorlijk wat queries moet gaan nalopen (die zoiezo alle velden uit een tabel willen hebben) :(

Traagheid
Traagheid is in het algemeen een probleem. Een pagina aanroepen zonder queries / loops etc [<5KB] duurt al meer dan 5 seconden. Voorheen liep dat toch zeker in de milliseconden.
Als ik de processen op de server bekijk, wordt bij iedere [.cfm] pagina die jrun.exe [was dacht ik het verantwoordelijke proces] aangesproken en schiet de CPU tijd van dat proces enige tijd [lees: >5 seconden] naar 100%. Het nadeel is dat die pagina dus ook zo lang op zich laat wachten :(
Ik weet dat java een stuk CPU intensiever is, maar zo erg....
B.t.w. de database is een MySQL 3.23.47-nt

Custom Tags
XMLParser had ik nodig om snel ff iets met XML in elkaar te flansen [ben bezig om me dat eigen te maken]. Die Tag zal wel verdwijnen.
Wat die ImageInfo betreft: als iemand een betere [eenvoudigere] oplossing weet voor het serverside bepalen van image properties, dan hou ik me aanbevolen.

Wat de schop betreft...
sorry..

Ik denk dat ik dus nog maar ff op 5.0 blijf prutsen

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 05 juni 2002 13:03 schreef BlaTieBla het volgende:
[knip]

Traagheid
Traagheid is in het algemeen een probleem. Een pagina aanroepen zonder queries / loops etc [<5KB] duurt al meer dan 5 seconden. Voorheen liep dat toch zeker in de milliseconden.
Als ik de processen op de server bekijk, wordt bij iedere [.cfm] pagina die jrun.exe [was dacht ik het verantwoordelijke proces] aangesproken en schiet de CPU tijd van dat proces enige tijd [lees: >5 seconden] naar 100%. Het nadeel is dat die pagina dus ook zo lang op zich laat wachten :(
[...]
Roep je die pagina dan voor de eerste keer aan? Het kan nl zo zijn dat coldfusion gebruik maakt van servlets. Wat je dan krijgt is dat hij de classe gaat compileren als je de file voor het eerst gaat aanroepen. Dat kost wel wat CPU tijd. Doet hij het ook als je de URL voor de 2de keer gaat aanroepen?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:07 schreef Glimi het volgende:

[..]

Roep je die pagina dan voor de eerste keer aan? Het kan nl zo zijn dat coldfusion gebruik maakt van servlets. Wat je dan krijgt is dat hij de classe gaat compileren als je de file voor het eerst gaat aanroepen. Dat kost wel wat CPU tijd. Doet hij het ook als je de URL voor de 2de keer gaat aanroepen?
Ik dacht in het begin ook dat tie met indexing of zo bezig was. Dat bleek dus niet het geval te zijn. Of het moet een undocumented feature zijn.
Het maakte ook niet uit hoevaak ik die pagina aanriep. Hij bleef gewoon retuh traag.
Riep ik geen pagina's aan, dan stond de server uit zijn neus te eten (4% CPU belasting). Zodra coldfusion iets moets gaan doen... dan ging het fout.

Voor het geval er mensen komen met testjes die ik kan / moet draaien....
Ik heb de server inmiddels weer gedowngrade naar 5.0
Alles moet nu uit die grijze massa komen en aangezien het ongeveer half 5 was vanochtend, is die niet helemaal optimaal :)

• jochemd
  • Laatst online: 31-08 19:19
Select probs
Dat SELECT * trager kan zijn dan alle velden specificeren... OK. Dat zou kunnen. Het nadeel is dan dat ik behoorlijk wat queries moet gaan nalopen (die zoiezo alle velden uit een tabel willen hebben) :(
Dat had je dan al eerder moeten doen.
Traagheid
B.t.w. de database is een MySQL 3.23.47-nt
JIT. Op een Athlon MP gaat dat trouwens een stuk sneller :)

Afhankelijk van de kwaliteit van de COM implementatie kan het aanroepen van COM objecten significant langer duren ( ongeveer 1 seconde extra). Verder zijn er bepaalde databases die langzamer zijn door een slechte JDBC implementatie (voornamelijk MS SQL Server). Maar processing in een pagina, loops, string functies etc. is gemiddeld genomen sneller met MX, mits de pagina al gecompileerd is.
Custom Tags
Wat die ImageInfo betreft: als iemand een betere [eenvoudigere] oplossing weet voor het serverside bepalen van image properties, dan hou ik me aanbevolen.
Welke image properties? Van welk type image?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:01 schreef jochemd het volgende:

[..]

Welke image properties? Van welk type image?
Zo'n beetje alle gangbare web images; jpg, png, gif [evt. bmp] en dan met name de dimensies (width & Height) van de plaatjes

Pagina: 1