Hoi!
Allereerst: het is niet echt een overklok, of een mod, maar ik denk dat hij hier meer op z'n plaats is, en hier meer 'experts' zitten dan in PMG.
Ik heb een laptop.
En daarvan is de voedingsaansluiting op het moederbord afgebroken.
Zeer zuur.
Eerst reboote hij vaak, en nu wil hij niet meer aan (geen voeding). Dus nu wil ik dit fixen. Ik heb vandaag geprobeerd het te solderen, maar dat wil dus niet echt lukken. Het contactvlak op het mobo is te klein. En er komt ook afentoe nog enige kracht op, als stekker van voeding beweegt (bij insteken, of op schoot oid). Nu moet ik er bij zeggen dat ik niet echt veel soldeer ervaring heb. Maar na een uur klooien is het me nog niet gelukt. Ik heb 2 pics gemaakt, om de situatie iets te verduidelijken. De belangrijkste, waar het om gaat:
. Dit is dus binnenkant van laptop. het grijze ding in het midden van de foto is de 'contrastekker' waar dus van de andere kant het stekkertje van de adapter in gaat. Het probleem bevind zich op het witte lijntje. Het ijzeren vlakje van de contrastekker, en het vlakje op het mobo maken dus geen contact. En het vlakje is zo klein dat soldeer ook niet goed hecht.
Plaatje2:
Dit is dus hetzelfde ding van de andere zijkant, hier zit de andere connector, die wel nog goed zit.
Okee, heel verhaal. Nu dus mijn vraag: Wat is hiervoor een goede oplossing? Solderen is mij dus niet gelukt. Denken jullie dat dit wel kan? Dan moet ik iemand anders vinden (WIE?) die dat wel kan? Of, en daar zat ik meer aan te denken: Zou van die geleidende lijm werken? die ook gebruikt wordt voor overklokken, en die dus geleidende verbindingen maakt? Ik denk dat die iets meer contact maakt. Zou dit een oplossing zijn? Of iemand nog een andere? Het is nl. erg jammer dat ik ene laptop heb die het opzich nog helemaal doet, maar door de voedingsaansluiting kan ik hem nu niet gebruiken
Allereerst: het is niet echt een overklok, of een mod, maar ik denk dat hij hier meer op z'n plaats is, en hier meer 'experts' zitten dan in PMG.
Ik heb een laptop.
. Dit is dus binnenkant van laptop. het grijze ding in het midden van de foto is de 'contrastekker' waar dus van de andere kant het stekkertje van de adapter in gaat. Het probleem bevind zich op het witte lijntje. Het ijzeren vlakje van de contrastekker, en het vlakje op het mobo maken dus geen contact. En het vlakje is zo klein dat soldeer ook niet goed hecht. Plaatje2:

Dit is dus hetzelfde ding van de andere zijkant, hier zit de andere connector, die wel nog goed zit.
Okee, heel verhaal. Nu dus mijn vraag: Wat is hiervoor een goede oplossing? Solderen is mij dus niet gelukt. Denken jullie dat dit wel kan? Dan moet ik iemand anders vinden (WIE?) die dat wel kan? Of, en daar zat ik meer aan te denken: Zou van die geleidende lijm werken? die ook gebruikt wordt voor overklokken, en die dus geleidende verbindingen maakt? Ik denk dat die iets meer contact maakt. Zou dit een oplossing zijn? Of iemand nog een andere? Het is nl. erg jammer dat ik ene laptop heb die het opzich nog helemaal doet, maar door de voedingsaansluiting kan ik hem nu niet gebruiken
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949