Toon posts:

[LCD] Wanneer komt de kleuren LCD?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We boeken hier steeds meer vooruitgang.
in het begin van de tijden(Smartie 1.0) had je alleen HD55780 lcd's, nu beginnen de T6963C lcdtjes in te komen.

USB word nu ook gemaakt(zotty(voor de T6963C) en ik(HD44780)).

maar wanneer zou de kleuren LCD komen?

ja ok er zijn van die schermpjes voor op je TV-OUT, maar ik bedoel de 4x20 LCD's en de 128x128 stuff in kleuren.

of moetten we eerst meerdere _grijstinten_ werkend krijgen?

zelfs al is het begin alleen maar met de kleuren: 'zwart/rood/groen/blauw' dan is het al leuk.

zou dit ooit komen of is dit te SF?

Gezien dat er nu ook kleuren GSM's zijn en PDA's met kleur.

Verwijderd

De textmode (hd44780) zijn nu redelijk te betalen, de t6963c based displays geven al iets meer problemen met voedingen en de prijs is al 'n *STUK* hoger.
de kleuren lcd's zijn er al :
Afbeeldingslocatie: http://www.gweep.net/~prefect/eng/cave/sexy_angle_tiny.jpg

Prijs +- $220.... kortom zeker geen SF alleen *DUUUR*

Verwijderd

Topicstarter
220$?
inkoopactie? :+

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 16:20

Part

Helemaal niets.....

Mischien een idee om het scherm van een gameboy te gebruiken.
In de elektuur hebben een aantal schema's gestaan hoe je hem kan aansturen.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 01:15 schreef Part het volgende:
Mischien een idee om het scherm van een gameboy te gebruiken.
In de elektuur hebben een aantal schema's gestaan hoe je hem kan aansturen.
zijn al miljarden topics overgeweest

KAN NIET!

Verwijderd

Van het moment dat ik mijn 240x128 kocht wilde ik een KleurenLCD. Toen ik de prijs zag, de snelheid vn die dingen en de verzendingstijd had ik er genoeg van...

Het lijkt me veel interessanter om eerst grafische LCD's aan te sluiten via een PCI kaart of te leren werken met touchscreens(nog redelijk te betalen).

De KleurenLCD's bestaan dus idd wel al, maar zijn bijna nergens et krijgen, omdat ze nog niet lang bestaan en dus zo zeldzaam lijken.

Ik heb er iig geen $250 voor over (om nog maar te zwijgen van de verzendinskosten enzo)

btw ... bovengenoemde Zotty had ook al interesse in KleurenLCD's. Toen ik erover begon te denken wist hij al lang dat ze bestonden. Misschien bestelt hij er wel 1...

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Je bedoelt iets als dit: http://www.apollodisplays.com/kitstype1.php?partnum=DMF-50887NCJU-FW-1

kost maar $157.14 ....

Blaat

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
is het ook mogelijk om op een monochrome LCD bv het forumm weer te geven :? , leesbaar ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Damn...die kleuren LCD ziet er wel heel vet uit! :9~

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

C@SP, is dat niks voor onze toekomstige server of de MP3-bak? :9

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op woensdag 05 juni 2002 08:56 schreef Mephisto het volgende:
C@SP, is dat niks voor onze toekomstige server of de MP3-bak? :9
Zekerz wel, maar ik denk dat daarvoor mijn mooie groene 4x40 nog wel volstaat. :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 08:40 schreef Future het volgende:
Je bedoelt iets als dit: http://www.apollodisplays.com/kitstype1.php?partnum=DMF-50887NCJU-FW-1

kost maar $157.14 ....
Deze heb ik idd zitten naar kijken, prijs is me nog altijd te hoog ... het is nog steeds een klein scherm en aansturen via LPT gaat nooit goed, moet via een PCI kaart

en ik zit al een tijdje met dingen in mijn hoofd als Domotica (maar dan heb ik weer touchscreen nodig) ;)

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Op woensdag 05 juni 2002 01:08 schreef Yarvieh het volgende:
De textmode (hd44780) zijn nu redelijk te betalen, de t6963c based displays geven al iets meer problemen met voedingen en de prijs is al 'n *STUK* hoger.
de kleuren lcd's zijn er al :
http://www.gweep.net/~prefect/eng/cave/sexy_angle_tiny.jpg
Prijs +- $220.... kortom zeker geen SF alleen *DUUUR*
Is dit dan echt kleur of alleem blauw wit door de blacklight??? :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 05 juni 2002 09:17 schreef Crewlz het volgende:

[..]

Is dit dan echt kleur of alleem blauw wit door de blacklight??? :?
Gewoon blauw met witte letters...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Is dit dan echt kleur of alleem blauw wit door de blacklight???
Echt kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.gweep.net/~prefect/eng/cave/cover_orbital_sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gweep.net/~prefect/eng/cave/slick_play_sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gweep.net/~prefect/eng/cave/cover_rhcp_sm.jpg

Verwijderd

KLeuren LCD's zijn idd ontzettend :9~ Inmiddels is het denk ik al wel een jaar geleden dat ik hier mee bezig wou. Plannen en halve schema's voor een ISA/PCI kaart zijn al gemaakt (dit sluit je niet aan op de printerpoort), offertes aangevraagd, dat soort dingen. Helaas nog geen tijd voor gehad om het af te maken ;(

Hoe dan ook, het is heel lastig om aan dit soort diplays te komen. Het model op de foto (Optrex 240x64 RGB) die Yarvieh hierboven gepost heeft koste een sample 167 euro exclusief alles. Dus daar komt nog BTW bij, verzendkosten, handelingskosten, enz. En dan wordt het toch al gauw vrij prijzig. Daarnaast was de levertijd 18 weken.

Het staat in elke geval op m'n to-do lijst, maar op dit moment staat dit projectje in de vriezer..

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 00:57 schreef KingOfDos het volgende:
USB word nu ook gemaakt(zotty(voor de T6963C) en ik(HD44780)).
[off-topic] Heb ik voor jouw schema een 232 chipje nodig? Zoals bij the equinoxe in zijn topic??

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 07:19 schreef T-Mug het volgende:

[..]

KAN NIET!
KAN WEL!
lees elektuur
dmv van zelfgeprogammeerde cartridge ofzo

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
is dat ding touch screen ofzo, wat heb je anders aan die play/stop/forward buttons op die kleuren lcd :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 16:20

Part

Helemaal niets.....

Op woensdag 05 juni 2002 07:19 schreef T-Mug het volgende:

[..]

KAN NIET!
In de elektuur heeft een cartridge gestaan die toegang geeft tot alle adres lijnen en data lijnen.
Hier kun je direct een eprom op zetten met een programmaatje dat de communicatie verzorgt tussen de PC en de game boy. Nog wel even een parallel, seriële of usb interface er op aan sluiten en klaar.

Omdat je toegang hebt tot alle adres en data lijnen moet het volgens mij ook goed mogelijk zijn de video controler direct hartware matig aan te sturen.

Kan dus wel, alleen werkt het net iets anders als een display met een kant en klare displaycontroler er op.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 21:59
Op woensdag 05 juni 2002 16:09 schreef Part het volgende:

[..]

In de elektuur heeft een cartridge gestaan die toegang geeft tot alle adres lijnen en data lijnen.
Hier kun je direct een eprom op zetten met een programmaatje dat de communicatie verzorgt tussen de PC en de game boy. Nog wel even een parallel, seriële of usb interface er op aan sluiten en klaar.

Omdat je toegang hebt tot alle adres en data lijnen moet het volgens mij ook goed mogelijk zijn de video controler direct hartware matig aan te sturen.

Kan dus wel, alleen werkt het net iets anders als een display met een kant en klare displaycontroler er op.
wat jammer nou.. je moet ervoor betalen (mijn pa werkte er)
ik ken daar een aantal mensen en heb het eens nagevraagd. Hun hebben gameboy moeten betalen om zoiets te mogen maken. Ook is het best wel moeilijk te doen en hbeb je natuurlijk niet alle acces. Dus misschien dat iemand die schema's inhanden kan krijgen.. maar dan is het dus wel illigaal of heeft het geld gekost.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:05

Vuvuzela

My spire is forming

Nice >:)

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Over die opmerking van elektuur:
Bedoelen jullie het artikel om een gameboy om te vormen naar oscilloscoop ?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 12:57 schreef Maurice het volgende:
is dat ding touch screen ofzo, wat heb je anders aan die play/stop/forward buttons op die kleuren lcd :)
Die gast heeft er idd een touch screen bij, maar das niet inbegrepen bij de prijzen die hier genoemd werden.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:02 schreef Yarvieh het volgende:
Die gast heeft er idd een touch screen bij, maar das niet inbegrepen bij de prijzen die hier genoemd werden.
Touchscreen is duur! Weet niet meer wat het precies koste, maar als je de prijs hoort, denk je gelijk "laat maar zitten.... maak wel knopjes".

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Op woensdag 05 juni 2002 09:58 schreef Zotty het volgende:
KLeuren LCD's zijn idd ontzettend :9~ Inmiddels is het denk ik al wel een jaar geleden dat ik hier mee bezig wou. Plannen en halve schema's voor een ISA/PCI kaart zijn al gemaakt (dit sluit je niet aan op de printerpoort), offertes aangevraagd, dat soort dingen. Helaas nog geen tijd voor gehad om het af te maken ;(
Jij gaat een PCI kaart maken?? NOFI, maar dat is toch mega-moeilijk?? Het aansturen, dat is wel doenbaar. Maar het ontwerpen van die kaart zodat ie storingsongevoelig is? Das bijna niet te doen, tenzij je er ervaring mee hebt natuurlijk.
Op woensdag 05 juni 2002 17:16 schreef Zotty het volgende:
Touchscreen is duur! Weet niet meer wat het precies koste, maar als je de prijs hoort, denk je gelijk "laat maar zitten.... maak wel knopjes".
Valt mee... Het moet lukken om een grafisch LCD met SED1335-controller en bijhorend touchscreen met controller te verkrijgen voor minder dan €100! Ik denk dat ik daarvoor wel eens ga kijken.

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Op maandag 10 juni 2002 15:51 schreef Laagvliegerke het volgende:

Valt mee... Het moet lukken om een grafisch LCD met SED1335-controller en bijhorend touchscreen met controller te verkrijgen voor minder dan €100! Ik denk dat ik daarvoor wel eens ga kijken.
een grafiscjh scherm met sed 1335 controller €89 ** ex btw ex verzendingskosten (320*240), ZONDER touchscreen, tel voor dat touchscreen nog maar wat euro-tjes erbij...

* equinoxe nee: The EquinoXe gaat hier geen inkoop-actie voor organiseren..

• D-Three
Op maandag 10 juni 2002 16:03 schreef equinoxe het volgende:

[..]

een grafiscjh scherm met sed 1335 controller €89 ** ex btw ex verzendingskosten (320*240), ZONDER touchscreen, tel voor dat touchscreen nog maar wat euro-tjes erbij...

* D-Three nee: The EquinoXe gaat hier geen inkoop-actie voor organiseren..
Je gelooft mij niet hé?? Tijd dat ik een inkoopactie organiseer? :)
Neen, grapje, maar die 320*240 LCD + touchscreen kan ik wel vinden voor minder dan €100! Ben ik bijna zeker hoor maar ik weet wel niet of de BTW daar bij inbegrepen is. Ik zal even informeren over de prijs.
Ik heb het er trouwens al eens over gehad bij de inkoopactie van die GFX-LCD's 240x128, misschien herinner je het nog. De LCD met touchscreen is wel kleiner als deze die we gekocht hebben via jouw inkoopactie maar je kan hem wel krijgen met een witte of een blauwe achtergrondverlichting.
Ik kan dus nog niks beloven hoor :) Maar ik heb deze LCD wel zien werken en het is verdorie heel leuk! :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:51 schreef Laagvliegerke het volgende:
Jij gaat een PCI kaart maken?? NOFI, maar dat is toch mega-moeilijk?? Het aansturen, dat is wel doenbaar. Maar het ontwerpen van die kaart zodat ie storingsongevoelig is? Das bijna niet te doen, tenzij je er ervaring mee hebt natuurlijk.
Alles is te maken >:)

Maar zoals ik al zei, het begin is er en verder nog niets. In theorie valt het allemaal wel mee, maar de ervaring is dat de praktijk altijd een stuk lastiger is. Het kan zonder problemen werken, en het kan helemaal niet werken. Je weet het niet totdat je het echt geprobeerd hebt :Y)

ps, als iemand nog een (niet te duur) touchscreen kan regelen, jullie weten me te vinden ;)

• D-Three
Op woensdag 05 juni 2002 00:57 schreef KingOfDos het volgende:
zelfs al is het begin alleen maar met de kleuren: 'zwart/rood/groen/blauw' dan is het al leuk.
Je moet toch altijd werken met deze basiskleuren?
Op maandag 10 juni 2002 17:52 schreef Zotty het volgende:

[..]

Alles is te maken >:)

Maar zoals ik al zei, het begin is er en verder nog niets. In theorie valt het allemaal wel mee, maar de ervaring is dat de praktijk altijd een stuk lastiger is. Het kan zonder problemen werken, en het kan helemaal niet werken. Je weet het niet totdat je het echt geprobeerd hebt :Y)
Nu ik er aan denk, er heeft ooit een PCI-experimenteerkaart in elektuur gestaan. Zou deze daarvoor geschikt zijn? Zal ik even opzoeken deze namiddag (na mijn examen :))

offtopic:
Ik heb even navraag gedaan: een 320x240 LCD met SED1335-controller en touchscreen+controller: €99 (ik had toch gezegd minder dan €100?? :+).
En een 320x240 KLEUREN-lcd ZONDER controller (:?): €180.
Dit zijn dus prijzen voor prototypes, maar excuseer mij nu, ik ga studeren!

Verwijderd

Ik heb even navraag gedaan: een 320x240 LCD met SED1335-controller en touchscreen+controller: €99 (ik had toch gezegd minder dan €100??
Waar bestel ik dat? url? bedrijf?

• D-Three
Op dinsdag 11 juni 2002 10:04 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Waar bestel ik dat? url? bedrijf?
Ik heb even navraag gedaan bij in bedrijf in België maar ik ben nu pas te weten gekomen dat BTW en verzendingskosten (€ 7) niet inclusief zijn.
Dat komt dus neer op € 126,79.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:09 schreef Part het volgende:

[..]

ja zo maar niet gewoon via paralel |:( en dat vraagt ie toch

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 03:51 schreef Laagvliegerke het volgende:
Ik heb even navraag gedaan bij in bedrijf in België maar
Welk bedrijf.....:?

• Future
  • Laatst online: 24-11-2025
Op woensdag 12 juni 2002 03:51 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Ik heb even navraag gedaan bij in bedrijf in België maar ik ben nu pas te weten gekomen dat BTW en verzendingskosten (€ 7) niet inclusief zijn.
Dat komt dus neer op € 126,79.
Welk bedrijf? URL? Meer info graag! :)

Blaat

• D-Three
Op donderdag 13 juni 2002 11:49 schreef Future het volgende:

[..]

Welk bedrijf? URL? Meer info graag! :)
Ik vermeld hier liever het bedrijf niet om te voorkomen dat er willekeurig LCD's besteld worden. Van mij mag dat wel hoor, maar dan moet je bij problemen niet afkomen bij mij! Ik ben voor niks verantwoordelijk. Zo, dit heb ik ook gezegd. :P
Ok, nog even vermelden voor de duidelijkheid aangezien ik er ook even over gepraat heb met Yarvieh via e-mail:
Die LCD van € 126,79 is dus geen kleuren-LCD!
Er was dus gevraagd naar een LCD met touchscreen en een kleuren-LCD.
Prijzen inclusief BTW en verzendingskosten:
LCD + touchscreen (dit is dus GEEN kleuren-LCD) = € 126,79
Kleuren-LCD zonder touchscreen = € 224,8
Volgens de datasheets zit op bij deze kleuren-LCD zelfs geen controller?? Dus is deze niet echt geschikt, denk ik.

Touchscreens zijn bij deze verdeler niet apart leverbaar!

Dit is dus heel zeker niet goedkoop! Hou er wel rekening meer dat dit prijzen zijn bij aankoop van 1 LCD. Bij aankoop van meer dan 5 LCD's en voor een totale kostprijs van meer dan €600, kunnen volgende prijzen gehanteerd worden:
LCD + touchscreen (geen kleuren-LCD) = € 113,14
Kleuren-LCD zonder touchscreen = € 197,23

Nog steeds niet bijster goedkoop, vind ik. Deze zijn misschien wel ergens anders goedkoper te vinden. Van echt heel "grote" hoeveelheden (nu spreek ik, van laat ons zeggen minimum 20-25 stuks), weet ik geen prijzen. Daarover kan misschien nog wel onderhandeld worden.

edit:

Ook nog even vergeten te melden: de prijzen zijn volledig afhankelijk van de op dat moment geldende koersprijs van de USD. Prijzen in USD weet ik niet.
Pagina: 1