Trekt PAL8045T + Papst 8412NGML een XP 2000+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 17:18
Ik heb deze koeler/fan combo een tijdje terug gekocht met een XP 1800+ in het achterhoofd. Kon echter door omstandigheden toen de CPU niet kopen. Inmiddels is de XP 2000+ goedkoper dan de XP 1800+ destijds maar nu vraag ik mij af of deze combo de XP 2000+ nog wel koel genoeg houdt. Is er hier iemand die ervaring met deze combinatie heeft?

De kast is overigens een full tower met een Enermax EG365AX-VE voeding en twee Enermax UC-8FAB case fans. De 8412NGML verplaatst 0,83m³/min en heeft een toerental van 2050 RPM.

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 05:19
Die heatsink staat bekend als 1 van de beste zo niet te beste heat sink die er is, en zijn wel betere fans voor te krijgen maar die maken ook meer geluid (Alpha) maar volgens mij zou een XP2000 geen probleem moeten zijn voor deze combo

Verwijderd

Kan wel, maar overklokken wordt lastig.

• Ripley
Overklokken hoeft voor mij ook niet meer zo. Met dit systeem wil ik voornamelijk wat meer stilte in de tent hebben. Damn, ik wordt oud geloof ik (8> Misschien dat ik de Abit Siluro Geforce 4 4400 nog wat ga kietelen maar daar blijft het dan ook bij :)

• Ripley
Fewture: Ik zag zojuist in je specs dat je een soortgelijke koeler/fan combo hebt op een Abit KR7A RAID. Had je geen problemen met de allereerste boot?

Ik las nl. dat dit Abit mobo niet opstart als het toerental van de fan te laag is. Deze CPU protection schijn je wel uit te kunnnen zetten (in de PC Health sectie van) de BIOS maar daar kom je natuurlijk niet in als hij niet wil booten.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 01:12 schreef Ripley het volgende:
Fewture: Ik zag zojuist in je specs dat je een soortgelijke koeler/fan combo hebt op een Abit KR7A RAID. Had je geen problemen met de allereerste boot?

Ik las nl. dat dit Abit mobo niet opstart als het toerental van de fan te laag is. Deze CPU protection schijn je wel uit te kunnnen zetten (in de PC Health sectie van) de BIOS maar daar kom je natuurlijk niet in als hij niet wil booten.
Ik heb het uitstaan ja. Maar volgens mij boot hij niet als er geen fan opzit. Dus als hij geen signaal krijgt. Mijn allereeste boot was trouwens met een Delta80HP en die wil wel draaien :D

Edit: Met de HSF combo die er nu op zit (Alpha+Papst 40CFM) is m'n XP1600+ @1660Mhz 39 graden idle met een vcore van 1.87V. Het is hier 25 graden nu en dat is ook m'n case temp. Maakt niet echt veel herrie ofzo. HD maakt het meeste geluid.

Verwijderd

Een goede vraag. Ik wil deze combinatie gaan gebruiken om mijn aanstaande XP 1900+ te koelen. Heeft iemand hier toevallig (liefst positieve 8-) ) ervaringen met een XP 1900+ of XP 2000+ en bovenstaande koeler/fan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Met de heatsink heb ik totaal geen ervaring, met de Papst 8412NGML wél :) Ik gebruik ze bovenop een simpele 60x60mm alu heatsink om twee XP1700+ @ MP1800+ koel te houden. Het zijn geen formidabele koelers maar wél heerlijk stil. Met een goede heatsink (die Alpha) en het ontbreken van een kachel (2e cpu) denk ik dat zo'n HSF combo wel een XP1900/2000 koel genoeg moet kunnen houden, maar ik zou geen erg lage temps verwachten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een Pal 8045 met een Papst 8412NGM, dus een stapje sneller dan de NGML, en een XP 1900+ op een Epox 8K3A+.
Loopt op volle belasting (Seti) nu op 55 graden. Dit lijkt misschien warm voor mensen met een ander mobo, maar is voor deze combinatie een nette temperatuur.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Op zaterdag 08 juni 2002 16:28 schreef Lilly het volgende:
Ik heb een Pal 8045 met een Papst 8412NGM, dus een stapje sneller dan de NGML, en een XP 1900+ op een Epox 8K3A+.
Loopt op volle belasting (Seti) nu op 55 graden. Dit lijkt misschien warm voor mensen met een ander mobo, maar is voor deze combinatie een nette temperatuur.
Ik heb dezelfde NGM op een 8kha+ en xp 1700+ (draait als xp 1800+). Heatsink is een swiftech mcx370. Ik zat er over te twijfelen zo'n alpha te kopen of een grotere swiftech. Temp is idle 52, stressed 58 ofzo.

Ik zou er dus niet echt veel mee opschieten???

Verwijderd

Moe kunnen. Heb hier een alpha 8045 met NGML, houdt mijn cputje op 40C idle, 47C stressed. En dat met een 1600+ op 1600 MHz, 1.8V. Is dus zeker mogelijk.

Verwijderd

Ik ga deze combinatie ook bestellen en wil hem icm een XP1800+ gaan draaien. Ben echt benieuwd.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 19:12 schreef Allardie het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde NGM op een 8kha+ en xp 1700+ (draait als xp 1800+). Heatsink is een swiftech mcx370. Ik zat er over te twijfelen zo'n alpha te kopen of een grotere swiftech. Temp is idle 52, stressed 58 ofzo.

Ik zou er dus niet echt veel mee opschieten???
Moeilijk te zeggen -- volgens diverse Epox-medewerkers zou de 8K3A+ de interne temperatuurdiode van de Athlon XP gebruiken, en daardoor dus hogere waardes dan normaal aangeven. Als mijn CPU dan toch nog minder warm is, _zou_ het dus kunnen betekenen dat 'ie beter gekoeld wordt.
Maar 't is een beetje appels met peren vergelijken -- ander moederbord, andere kast (?), andere kastkoeling...

Verwijderd

Ik heb de 8045T + Papst NGM, en dat werkt perfect met een XP 1700@1800+. Een NGML kan zeker op een 2000+, als je het voltage maar laag houdt, wat dus inhoudt dat je niet of nauwelijks kan overklokken. Voor gewoon gebruik kan het zeker.

Verwijderd

Ik heb hier een thunderbird op 1600Mhz, en die is kwa warmteproductie zeker wel te vergelijken met een 2000+ (T-bird is waarschijnlijk nog een pak warmer aangezien die op 1.98V loopt en OC'ed is). Ik heb die hier met de 8045 en een enermax variable fan die bijna op het stilste staat (blaast nog minder als een NGML). De temps zijn hoog (65 doet ie wel ja) maar het is superstabiel..

Mijn ervaringen zijn dus dat die Alpha geen super-fan moet hebben om goed te koelen...

Hiervoor had ik er een taisol opstaan en toen waren mijn temps nog hoger dus...

Verwijderd

ik heb nu ook de pal 8045 met een xp1700@2000+(1614mhz)
met een sunon fan 2.6watt en het voltage is nog ook verhoogt naar 1.80volt en hij word met alles uit 45 graden
en met alles aan 40 graden dat is in windhoos met een berg dingen geopend :D :D :D

Verwijderd

Mijn amd XP 2000+ @ 1812.5mhz (1,85v)loopt max 52 graden in de zomder met de alpha pal combo :).

Wel artic silver 3 natuurlijk :)

• Ripley
De reacties zien er veelbelovend uit. Overklokken was ik (voorlopig) ook niet van plan (behalve dan met de Abit Siluro 4400). Ik vermoed dat het snelheidsverschil met mijn huidige Cel366 @ 580 groot genoeg is om de eerste paar maanden mijn overklokkersdrang te onderdrukken. Hopelijk houden mijn sluitspieren het als ik GTA3 op het nieuwe systeem voor het eerst opstart B-)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 01:12 schreef Ripley het volgende:

Standaard staat die optie uit. Mocht ie aanstaan -> bios resetten en booten maar

Ik heb zelf een alpha met die fan op m'n 1900+ geplakt (met laagje A.S. III), 38° idle , stressed 42°

Ga binnenkort (lees: vanavond) nog even met de klok rommelen denk ik

• Ripley
Geen slechte temperaturen voor deze combo. Ik zou er voor tekenen als hij stressed rond de 45° C zou blijven steken. Als je 'm tot 2000+ weet te klokken zul je waarschijnlijk ook wel rond die temp uitkomen vermoed ik.

Verwijderd

Zo, is intussen flink uitgetest.
Moet er bij zeggen dat ik een ASUS A7V333 heb die de cpu temperatuur standaart 9 graden te hoog weergeeft.
Bij een kast temperatuur van 30 graden zit ik tussen 53 en 59 graden afhankelijk van de toepassingen (vlgs mijn Asus) Dit zou dan normaal 44 - 50 graden zijn.
Ga ik een uur lang BURN7K STRESSEN dan loopt ie wel op tot 69 graden (vlgs Asus) Wat dan normaal weer 60 graden is. Dit is voor mij zeer acceptabel want stil is ie echt met deze Papst 2050 rpm fan.
Pagina: 1