Toon posts:

RDP 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Win2k server heeft standaard rdp 5.0 erop zitten en wil deze graag upgraden naar versie 5.1 want dan kan ik ook meer dan 256 kleuren en audio mee zenden in terminal. want nu staan de opties er welke bij maar kan ze niet aan vinken.
weet iemand of dit bestaat en zo ja waar ik het kan downen?

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 23:59 schreef Aatje82 het volgende:
Mijn Win2k server heeft standaard rdp 5.0 erop zitten en wil deze graag upgraden naar versie 5.1 want dan kan ik ook meer dan 256 kleuren en audio mee zenden in terminal. want nu staan de opties er welke bij maar kan ze niet aan vinken.
weet iemand of dit bestaat en zo ja waar ik het kan downen?
RDP bestaat uit een server en een clientgedeelte. Het servergedeelte zit in je OS, en is niet te upgraden. In jouw geval 5.0 (met 256 kleuren max) Het clientgedeelte kan ook 5.0, of eventueel 5.1 zijn (zoals bij xp bijgeleverd, maar ook bij MS te downloaden). Op het moment dat je met een 5.1 client connectie maakt met een win2k server, schakeld hij automatisch terug naar 5.0 instellingen.

Voor 16 bits kleuren, heb je windows.net server of citrix nodig.

Wat je wel als voordeel hebt met een 5.1 client, is ondersteuning voor netwerkprinters. Dat heeft MS per ongeluk in de client gebakken ipv de server.