Toon posts:

Plextor 24x---->32x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik van mijn plextor 24x een 32x brander maken? of is het binnenwerk van deze branders niet hetzelfde, zoals dit bij lite-On wel het geval is?

(kon het met de search niet direct vinden)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, tot nu toe is daar nog geen overclock voor gevonden

39

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

beetje offtopic, wat heb je er eigenlijk aan? het scheelt maar 1200kb wat hij per seconde wegschrijft...

maarre, volgens mij gaat dit niet zo makkelijk werken omdat je met de zone-CLV zit van plextor, die gaat dan toch beetje flippen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 00:09 schreef Terw_Dan het volgende:
beetje offtopic, wat heb je er eigenlijk aan? het scheelt maar 1200kb wat hij per seconde wegschrijft...

maarre, volgens mij gaat dit niet zo makkelijk werken omdat je met de zone-CLV zit van plextor, die gaat dan toch beetje flippen of niet?
1) een tweaker overclockt alles wat er te overclocken valt

2 ik weet niet of het werkt, dat vraag ik net...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff de nieuwe firmware binnengehaalt voor de 32x, maar ik zit nog te twijfelen of ik em er op gooi. Weet iemand of het kan?

Verwijderd

probeer het zou ik zeggen >:)

Verwijderd

24x is toch ook snel zat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:30 schreef Blade1982 het volgende:
24x is toch ook snel zat >:)
24 is snel, maar 32 is sneller >:)

en ik probeer het niet zonder dat ik weet of het kan, want voor je het weet is men writer van 300€ eraan

Verwijderd

Ik wil het ook weten , maar als hij niet doet kan je toch terug flash of het ik het fout.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 15:04

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 05 juni 2002 16:01 schreef UltimateCarnage het volgende:

[..]

24 is snel, maar 32 is sneller >:)

en ik probeer het niet zonder dat ik weet of het kan, want voor je het weet is men writer van 300€ eraan
tog fijn dat ik een 32x writer voor € 60,- heb gekocht :) (jah ik weet het, hij is van MyCom, maar wel rete snel :P )

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:13 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

tog fijn dat ik een 32x writer voor € 60,- heb gekocht :) (jah ik weet het, hij is van MyCom, maar wel rete snel :P )
een 32x voor €60?

joh, met zo'n brol veeg ik men kont af >:)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:04

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 04 juni 2002 23:50 schreef UltimateCarnage het volgende:
kan ik van mijn plextor 24x een 32x brander maken? of is het binnenwerk van deze branders niet hetzelfde, zoals dit bij lite-On wel het geval is?

(kon het met de search niet direct vinden)
let op: je moet wel de 24s hebben en niet de B versie!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Zeg maar of het gelukt is, ik heb nl. ook een Plextor 24x

Zeer goeie brander, maar nog beter als het op 32x werkt! :9

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:43 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

let op: je moet wel de 24s hebben en niet de B versie!
1) Hoe kom ik daar achter?
2) Kan het dan wel?

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:38

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik denk dat DaMorpheus het toch heeft over de Lite-On, de Plextors hebben volgens mij geen B aan het eind, enkel een A, S of een U (IDE, SCSI resp. USB).

Ik zou zelf overigens ook wel geïnteresseerd zijn in een upgrade, ik bezit zelf de 12/10/32A zoals te zien is in mijn specs... dus weet iemand een pagina waar je op kunt zoeken welk binnenwerk er in ieder model gebruikt wordt?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

En ik zou ook wel willen weten welk proggie ik zou kunnen gebruiken om een andere firmware in m'n plextor te zetten, misschien wil ik het wel uitproberen :)

Verwijderd

kan je eigenlijk wel een andere firmware in zo'n ding flashen? want ik heb wel eens van die HP firmware updates gezien en die controleerde eerst of het juiste type brander was en daarna kon je hem pas flashen

weet niet of plextor ook zoiets ingbouwd heeft?

persoonlijk zie ik meer gevaren dan voordelen bij het flashen van een 24x met een 32x firmware
straks gaat het wel kapot en moet je die zooi weer opsturen!

het is natuurlijk wel leuk om mee te patsen, maar denk je niet dat plextor er gewoon voor zorgt dat het niet mogelijk zodat ze telkens weer nieuwe branders kunnen verkopen?anders lopen ze wel een hoop centjes mis :P

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op woensdag 05 juni 2002 17:54 schreef Eddo het volgende:
kan je eigenlijk wel een andere firmware in zo'n ding flashen? want ik heb wel eens van die HP firmware updates gezien en die controleerde eerst of het juiste type brander was en daarna kon je hem pas flashen

weet niet of plextor ook zoiets ingbouwd heeft?
Jazeker, waarschijnlijk heeft elke fabrikant dat ingebouwd zelfs. Om een andere firmware te flashen die eigenlijk niet bij het model hoort heb je dus een speciaal flash-programma'tje nodig dat dat niet checkt welk model je hebt, of een gekraakte versie van het originele programma. Voor Lite-ons met een Mediatek chipset (geloof ik) is er zo'n programma'tje, maar voor andere merken ken ik ze niet.

• hjs
  • Niet online

hjs

Voor dit soort dingen moet je het forum van www.cdfreaks.com afstruinen.
Nieuwe branders welke volgens mij overklokken zijn van LiteOn of van LG (vroeger had je oa. yamahas en ricohs\aopens )

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

-----------------------------
------>> NIET DOEN <<--------

Beste Got'ers,

Als je aan je plextor gaat rotzooien, dan verkloot je hem. Niet doen dus,

een vriend heeft het geprobeerd met als gevolg dat hij hem tegen betaling bij Plextor Belgie naar de originele firmware moest terugflashen, an €75,- ex.verzendkosten....

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op donderdag 06 juni 2002 12:35 schreef HooGLaNDeR het volgende:
------>> NIET DOEN <<--------

Beste Got'ers,

Als je aan je plextor gaat rotzooien, dan verkloot je hem. Niet doen dus,

een vriend heeft het geprobeerd met als gevolg dat hij hem tegen betaling bij Plextor Belgie naar de originele firmware moest terugflashen, an €75,- ex.verzendkosten....
:o Thanx voor de waarschuwing.

Ik dacht dat het geen kwaad kon, maar dat blijkt nu wel weer dat het niet zo is.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

Wimo.

Shake and Bake!

75 euro? daar koop je een echte 32x van man :P

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39
75 euro lijkt me ook een beetje veel :P
voor 79euro kun je momenteel een 32x liteon kopen welke je naar 48x kunt flashen :D
Pagina: 1