Ik heb het volgende probleempje:
Als ik mijn TV aansluit op mijn PC (TV-out dus...). Dan wordt het beeld na enige tijd zwart-wit. Als ik vervolgens de TV uit doe en later weer aan dan is die weer even in kleur, maar wordt later weer zwart wit. Hoe langer de TV uitstaat des te langer blijft het beeld in kleur. Ik heb tussen de TV en de PC ook nog een videorecorder zitten (zonder vcr geeft hetzelfde probleem) en als ik nu het PC-beeld opneem op videoband dan blijft het wel in kleur en kan ik het later dus gewoon op de TV bekijken (in kleur dus). Ik heb ook nog een andere TV geprobeerd en dat werkte prima. Ik neem dus aan dat het probleem in de TV zit. Op de een of andere manier wordt mijn TV dus 'moe' als het signaal van de PC komt. Nou vraag ik mij dus een aantal dingen af:
• Hoe weet mijn TV dat het signaal van de videorecorder oorsronkelijk van mijn PC komt?
• Waarom wordt mijn TV 'moe' van dat signaal?
• Wat zou ik aan dit probleem kunnen doen zonder een nieuwe TV aan te schaffen?
Hier volgt nog even een 'schets' van de situatie voor de duidelijkheid:
[PC]---[VCR]---[TV]
Ik hoop dat iemand (een van) deze drie vragen kan beantwoorden, want ik begrijp er geen hol van.
edit:
Ik gebruik de volgende bekabeling:
Van PC naar videorecorder is een 'tulp' stekker/snoer.
Van VCR naar TV is een scartkabel.
BTW: Ik heb de search gebruikt, maar daar kwam ik niks vergelijkbaars tegen.
Als ik mijn TV aansluit op mijn PC (TV-out dus...). Dan wordt het beeld na enige tijd zwart-wit. Als ik vervolgens de TV uit doe en later weer aan dan is die weer even in kleur, maar wordt later weer zwart wit. Hoe langer de TV uitstaat des te langer blijft het beeld in kleur. Ik heb tussen de TV en de PC ook nog een videorecorder zitten (zonder vcr geeft hetzelfde probleem) en als ik nu het PC-beeld opneem op videoband dan blijft het wel in kleur en kan ik het later dus gewoon op de TV bekijken (in kleur dus). Ik heb ook nog een andere TV geprobeerd en dat werkte prima. Ik neem dus aan dat het probleem in de TV zit. Op de een of andere manier wordt mijn TV dus 'moe' als het signaal van de PC komt. Nou vraag ik mij dus een aantal dingen af:
• Hoe weet mijn TV dat het signaal van de videorecorder oorsronkelijk van mijn PC komt?
• Waarom wordt mijn TV 'moe' van dat signaal?
• Wat zou ik aan dit probleem kunnen doen zonder een nieuwe TV aan te schaffen?
Hier volgt nog even een 'schets' van de situatie voor de duidelijkheid:
[PC]---[VCR]---[TV]
Ik hoop dat iemand (een van) deze drie vragen kan beantwoorden, want ik begrijp er geen hol van.
edit:
Ik gebruik de volgende bekabeling:
Van PC naar videorecorder is een 'tulp' stekker/snoer.
Van VCR naar TV is een scartkabel.
BTW: Ik heb de search gebruikt, maar daar kwam ik niks vergelijkbaars tegen.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...