Mijn TV wordt 'moe' van TV-out en wordt z/w

Pagina: 1
Acties:

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleempje:
Als ik mijn TV aansluit op mijn PC (TV-out dus...). Dan wordt het beeld na enige tijd zwart-wit. Als ik vervolgens de TV uit doe en later weer aan dan is die weer even in kleur, maar wordt later weer zwart wit. Hoe langer de TV uitstaat des te langer blijft het beeld in kleur. Ik heb tussen de TV en de PC ook nog een videorecorder zitten (zonder vcr geeft hetzelfde probleem) en als ik nu het PC-beeld opneem op videoband dan blijft het wel in kleur en kan ik het later dus gewoon op de TV bekijken (in kleur dus). Ik heb ook nog een andere TV geprobeerd en dat werkte prima. Ik neem dus aan dat het probleem in de TV zit. Op de een of andere manier wordt mijn TV dus 'moe' als het signaal van de PC komt. Nou vraag ik mij dus een aantal dingen af:

• Hoe weet mijn TV dat het signaal van de videorecorder oorsronkelijk van mijn PC komt?
• Waarom wordt mijn TV 'moe' van dat signaal?
• Wat zou ik aan dit probleem kunnen doen zonder een nieuwe TV aan te schaffen?

Hier volgt nog even een 'schets' van de situatie voor de duidelijkheid:

[PC]---[VCR]---[TV]

Ik hoop dat iemand (een van) deze drie vragen kan beantwoorden, want ik begrijp er geen hol van.

edit:
Ik gebruik de volgende bekabeling:
Van PC naar videorecorder is een 'tulp' stekker/snoer.
Van VCR naar TV is een scartkabel.

BTW: Ik heb de search gebruikt, maar daar kwam ik niks vergelijkbaars tegen.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Mijn TV ging na verloop van tijd zwart/wit knipperen op het signaal wat via scart binnenkwam (PC dus).

Jij hebt waarschijnlijk iets vergelijkbaars.
Ik vermoed dat het gewoon aan de TV ligt :(

Bij normaal TV beeld is 't namelijk altijd goed.

Je PC zit via scart aangesloten neem ik aan (als je je VCR er tussenuit haalt). Zit je VCR ook op scart? En zo ja, wordt dat beeld ook zwartwit na verloop van tijd?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Mischien vindt er een 'kleine' frequentie verschuiving plaats van het verzonden of ontvangen kanaal, of een syngronisatie fout. Mischien is het mogelijk om op de t.v. de frequentie iets anders in/bij te stellen :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

tv-out?!? V&B!!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 23:44 schreef rb338 het volgende:
Je PC zit via scart aangesloten neem ik aan (als je je VCR er tussenuit haalt). Zit je VCR ook op scart? En zo ja, wordt dat beeld ook zwartwit na verloop van tijd?
Bedoel je de verbinding tussen TV en PC, als ik mijn vcr er tusen uit zou halen? (wat ik dus geprobeerd heb)

Toen gebruikte ik geen gewone scart-kabel(heeft mijn videokaart niet), maar een snoer met aan een kant scart en aan de ander kant tulpjes. En dat beeld werd ook zwart-wit.

Hoe ik de boel nu heb aangesloten heb ik er ff in het bericht bij ge-edit. En het beeld van de videorecorder (videoband dus) blijft gewoon in kleur. Het vreemde is dat dat ook zo is als ik mijn PC wel gewoon op mijn vcr heb aangesloten (voor 'gewoon' beeld gebruikt mijjn vcr een andere ingang).

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 00:01 schreef Lampje het volgende:
av>vb

tv-out?!? V&B!!
ik twijfelde, maar het gaat hier volgens mij meer om de TV dan om de TV-out.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 23:46 schreef djexplo het volgende:
Mischien vindt er een 'kleine' frequentie verschuiving plaats van het verzonden of ontvangen kanaal, of een syngronisatie fout. Mischien is het mogelijk om op de t.v. de frequentie iets anders in/bij te stellen :?
Hmm dat zal ik ff proberen, maar ik gebruik voor het ontvangen van het VCR signaal het AV kanaal, die is volgens mij niet instelbaar. Maar ik zal ff een ander kanaal proberen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

heb je hier al gekeken: [topic=482538/1/25]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• rb338
Op woensdag 05 juni 2002 00:04 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Bedoel je de verbinding tussen TV en PC, als ik mijn vcr er tusen uit zou halen? (wat ik dus geprobeerd heb)

Toen gebruikte ik geen gewone scart-kabel(heeft mijn videokaart niet), maar een snoer met aan een kant scart en aan de ander kant tulpjes. En dat beeld werd ook zwart-wit.

Hoe ik de boel nu heb aangesloten heb ik er ff in het bericht bij ge-edit. En het beeld van de videorecorder (videoband dus) blijft gewoon in kleur. Het vreemde is dat dat ook zo is als ik mijn PC wel gewoon op mijn vcr heb aangesloten (voor 'gewoon' beeld gebruikt mijjn vcr een andere ingang).
Ja, dat bedoelde ik inderdaad :)

Ikzelf gebruik een s-video kabel met scart-stekker eraan (en audiokabel, maar dat terzijde) en bij mij ging het beeld dus zwartwit knipperen na een tijdje.

Dus als je je PC met tulp op je TV aansluit wordt 't zwartwit,
als je je PC met tulp op je VCR en je VCR met scart op je TV aansluit wordt alleen het PC-beeld zwartwit,
en wat gebeurt er als je je PC via scart aansluit (als dat in jouw geval mogelijk is)?

En dan mijn laatste vraag: wat voor videokaart gebruik je?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
.
Op woensdag 05 juni 2002 09:49 schreef Gwain het volgende:
heb je hier al gekeken: [topic=482538/1/25]
Ja
Op woensdag 05 juni 2002 11:52 schreef rb338 het volgende:

[..]
en wat gebeurt er als je je PC via scart aansluit (als dat in jouw geval mogelijk is)?

En dan mijn laatste vraag: wat voor videokaart gebruik je?
Mijn videokaart heeft geen scartaansluiting, dus dat kan ik niet proberen en het is een Geforce 2 (mx-200, 32 mb, 64bit sdr) van het (onbekende?) merk Palit Daytona.

Verwijderd

Waarschijnlijk komt het dat de kleurcodering van je tv beetje verlopen is, je video geeft wat sterker signaal. Om dit goed te krijgen moet je je tv open maken en deze afregelen, het is een filter van rond de 7 mhz geloof ik uit mijn hoofd. Een wat oudere tv bij ons had dit probleem ook, zelfs bij gewoon tv kijken, na openschroeven filter bijregelen en solderingen goed maken was het probleem verholpen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

ik heb dit verschijnsel ook gehad. Ik had mijn Geforce2 MX400 via mijn VCR (SCART) op TV aangesloten (SCART).

Mijn beeld werd zwart/wit, en begon soms te springen (voornamelijk als er veel lichte kleuren in beeld waren)... ik wist eerst niet waar het aan lag, maar het rechtstreeks op TV aansluiten van de PC heeft bij mij resultaat gehad.

Ik denk dat de UHF versterker van de TVOUT niet erg goed is, en dat de VCR ertussen ook problemen heeft met het filteren van signalen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Ik heb dus precies hetzelfde probleem ;(

Ik heb sinds een week of twee een systeem (met Elsa 511 (geforce2 MX400)) bij m'n TV staan. Ik gebruik hem voor DVD afspelen en als videorecorder met Snapstream en een goedkoop TV-kaartje (hetgeen trouwens super werkt!)...

MAAR, soms heb ik precies hetzelfde probleem, ineens begint het signaal naar zwartwit over te springen en geeft de tv aan dat het signaal verspringt. (pc is via s-vhs aangesloten en TV is een heftige (vrij nieuwe) Philips 100Hz geval) Lijkt bijna op een soort Macrovision bescherming, maar dat gaat toch alleen op voor DVD?

HELP? :)

Gravity sucks...

• rb338
Op woensdag 05 juni 2002 12:18 schreef JedaiNait het volgende:
.
[..]

Ja
[..]

Mijn videokaart heeft geen scartaansluiting, dus dat kan ik niet proberen en het is een Geforce 2 (mx-200, 32 mb, 64bit sdr) van het (onbekende?) merk Palit Daytona.
Uhm, de mijne ook niet... Maar je hebt toch een s-video uitgang? (lijkt op ps/2) Of heb je een gele tulp-uitgang? Want je kan gewoon een scart-stekker kopen, die heb ik ook een. Daar zitten rood en wit tulp (audio), geel tulp (video) en s-video ingangen op. Zo'n stekker kost 3 euro oid.

Verwijderd

hmm misschien ligt het toch aan de videokaart,
mijn monitor aan mijn servertje thuis wordt ook zwart/wit na een paar weken uptime ;(
rebooten helpt

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:26 schreef rb338 het volgende:

[..]

Uhm, de mijne ook niet... Maar je hebt toch een s-video uitgang? (lijkt op ps/2) Of heb je een gele tulp-uitgang? Want je kan gewoon een scart-stekker kopen, die heb ik ook een. Daar zitten rood en wit tulp (audio), geel tulp (video) en s-video ingangen op. Zo'n stekker kost 3 euro oid.
Ik heb zowel (geel) tulp en s-video uitgang. Jij bedoelt dit? :) :
Op woensdag 05 juni 2002 00:04 schreef JedaiNait het volgende:
Dat werkt dus ook niet...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:03 schreef DynaMikeY het volgende:
Ik denk dat de UHF versterker van de TVOUT niet erg goed is, en dat de VCR ertussen ook problemen heeft met het filteren van signalen...
Hmm, maar waarom werkt kan de VCR het beeld dan wel opnemen (in kleur) en gaf een andere TV geen problemen?

• 1-0-Ed
Op woensdag 05 juni 2002 13:27 schreef defined het volgende:
hmm misschien ligt het toch aan de videokaart,
mijn monitor aan mijn servertje thuis wordt ook zwart/wit na een paar weken uptime ;(
rebooten helpt
:) Probleem bij mij (en topic starter geloof ik) is dat het al na een zeer korte tijd gebeuren kan... En dus een film kijken soms hopeloos is...

Misschien een beetje off-topic, maar ik had ook een ander vraagje: Ik heb op hetzelfde systeem een Logitech cordless desktop optical aangesloten. Probleem is echter; de afstand waarop hij werkt is vrij beperkt, begint al op 4 meter te haperen. Op mijn kamer heb ik het ook geprobeerd en is de afstand veel groter, zeker 10 meter... Heb plaatsing van ontvanger op veel andere posities geprobeerd maar maakte vrij geen verschil. Verlengen van PS/2 kabels is ook niet gelukt, PC starte er helemaal niet mee op als verlengkabels aangesloten waren (5.0 meter kabels)... Ga nog 1.8 meter versies proberen...

Nouja, misschien heeft iemand nog een id'tje? ;)

Gravity sucks...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 12:57 schreef sailormanfj het volgende:
Waarschijnlijk komt het dat de kleurcodering van je tv beetje verlopen is, je video geeft wat sterker signaal. Om dit goed te krijgen moet je je tv open maken en deze afregelen, het is een filter van rond de 7 mhz geloof ik uit mijn hoofd. Een wat oudere tv bij ons had dit probleem ook, zelfs bij gewoon tv kijken, na openschroeven filter bijregelen en solderingen goed maken was het probleem verholpen.
Aan zoiets zat ik zelf ook al te denken eigenlijk. Weet je misschien ook waar ik hier wat meer info over kan vinden, want om nou willekeurig wat aan m'n TV te gaan kloten vind ik ook niet echt een goed idee :P.

• 1-0-Ed
Op woensdag 05 juni 2002 13:39 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Aan zoiets zat ik zelf ook al te denken eigenlijk. Weet je misschien ook waar ik hier wat meer info over kan vinden, want om nou willekeurig wat aan m'n TV te gaan kloten vind ik ook niet echt een goed idee :P.
Ik twijfel eraan dat het aan je TV ligt, ik heb zoals eerder vermeld precies dezelfde symptomen en mijn TV is behoorlijk nieuw. (Philips 100Hz geval) Zal dus waarschijnlijk niet aan (de leeftijd van of een defect van) je TV liggen denk ik zo...

We vinden wel een oplossing toch? :Y)

Gravity sucks...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:43 schreef 1-0-Ed het volgende:

[..]

Ik twijfel eraan dat het aan je TV ligt, ik heb zoals eerder vermeld precies dezelfde symptomen en mijn TV is behoorlijk nieuw. (Philips 100Hz geval) Zal dus waarschijnlijk niet aan (de leeftijd van of een defect van) je TV liggen denk ik zo...

We vinden wel een oplossing toch? :Y)
Ik hoop het, maar omdat ik vrij veel getest heb, denk ik toch dat het WEL aan mijn TV ligt. Die beveiliging waar jij het eerder over had, gaat niet op denk ik. Ik heb het probleem namelijk altijd, ongeacht welk beeld ik verzend (dus bij divx, maar ook al bij de desktop).

Het lijkt me overigens idd niet erg waarschijnlijk dat bij jou het probleem bij je TV ligt (die is immers vrij nieuw). Mijn TV is een 2e-hands Audiosonic, dus daar heb ik wat minder vertrouwen meer in...

Dus mischien zijn het gewoon twee verschillende problemen met vergelijkbare problemen?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Heb je je casema kabel uit je tv/vcr gehaald? Misschien dat dat wel helpt omdat je PC anders is geaard dan je TV-kabel. Er kan dan een rare stroom lopen die misschien een onderdeeltje in je TV belast, warm laat worden en zo dus ook van waarde doet veranderen.

Hoe langer je je TV dan uit zet, hoe koeler dat onderdeel is, hoe langer die weer kleur geeft... enz...

Aardlussen zijn vies... :(

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:11 schreef Benadski het volgende:
Heb je je casema kabel uit je tv/vcr gehaald? Misschien dat dat wel helpt omdat je PC anders is geaard dan je TV-kabel. Er kan dan een rare stroom lopen die misschien een onderdeeltje in je TV belast, warm laat worden en zo dus ook van waarde doet veranderen.

Hoe langer je je TV dan uit zet, hoe koeler dat onderdeel is, hoe langer die weer kleur geeft... enz...

Aardlussen zijn vies... :(
[late reactie]

Voor zover ik weet zijn zowel TV als VCR helemaal niet geaard. Dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

Iemand anders misschien nog een oplossing/verklaring voor het probleem?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

Op zondag 09 juni 2002 16:23 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

[late reactie]

Voor zover ik weet zijn zowel TV als VCR helemaal niet geaard. Dus dat kan het niet zijn lijkt mij.

Iemand anders misschien nog een oplossing/verklaring voor het probleem?
GOED LEZEN

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 16:37 schreef VIPER2001 het volgende:

[..]

GOED LEZEN
Sorry dan volg ik het niet helemaal geloof ik. Kun je me het mischien ff uitleggen?

• naftebakje
  • Laatst online: 12:00
De coaxkabel is wel geaard!!!
Ik denk dat je beter je PC en TV eens aard, dat kan misschien wel een oplossing zijn. Als je geen aarding hebt, steek ze dan op dezelfde stekkerdoos met geaarde snoeren.
Niet aarden kan veel problemen veroorzaken!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:47 schreef naftebakje het volgende:
De coaxkabel is wel geaard!!!
Ik denk dat je beter je PC en TV eens aard, dat kan misschien wel een oplossing zijn. Als je geen aarding hebt, steek ze dan op dezelfde stekkerdoos met geaarde snoeren.
Niet aarden kan veel problemen veroorzaken!
DANK U

Dat zal ik meteen ff proberen. Is wel kl*tewerk trouwens want achter mijn TV/STEREO/PC/2*VCR-combi liggen minstens 5 stekkerdozen, maar goed dat makat niet uit, ik ga het NU proberen.

En dat van die coaxkabel, daar had ik ff niet aan gedacht |:(

edit: zo op het eertse gezicht helpt het geen ruk...

Pagina: 1