Twee merken hd in 1 pc?

Pagina: 1
Acties:

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Hoi Allemaal,

Vanmiddag hier een nieuw systeem binnengekomen, met twee verschillende hd's:
Seagate Barracuda van 80GB
en een wat kleinere Maxtor 7200RPM ATA133 van 40GB.
Volgens de offerte van het apparaat zouden er twéé Maxtors in de pc zitten(80 en 40GB), maar bij nadere inspectie bleek dit dus niet zo te zijn... :(

Wat lijkt jullie beter?
Toch de winkel maar vragen om een vervangende Maxtor ipv de Seagate 80GB, of gewoon laten zitten...?

Zijn er verder mogelijke problemen die kunnen optreden bij twee merken HD in mn bakkie?

Alvast bedankt!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Harddisk merken/capaciteiten mixen is geen probleem.

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Problemen krijg je zowiezo niet!
Alleen moet je zelf weten of je ze om wilt ruilen.

Verwijderd

Volgens mij zijn maxtor hdd's wel beter qua prestaties. Is misschien een goede reden om terug naar de winkel te gaan.

Verwijderd

Als je op je strepen wilt staan ruil je hem om, ook als je Max gek bent. Maar dat is een nogal persoonlijk gerichte vraag lijkt me. Als je geen Raid gebruikt,(nee dus 40 en 80) maakt het niets uit.

Verwijderd

Ik zou ff kijken of er uit benchmarks blijkt of die vervangende hd onder doet voor de originele. Zijn er duidelijke verschillen dan ff bellen en anders lekker laten zitten. Kan op zich absoluut geen problemen opleveren iig.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Het kan alleen problemen opleveren als je ze in RAID opstelling wilt gebruiken, anders niet.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Ik zou 'm inruilen, ivm. garantie. Als ie stuk gaat en op de bon staat Maxtor, en jij komt met een Seagate aan, sta je mooi voor lul.

• Chillout
hmm, dus geruchten over "gerammel" bij de Seagate zijn bij jullie onbekend? (vandaar mijn bezorgdheid over de hd's)

ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk, maar ik wil natuurlijk wel het beste hieruit slepen...
Stel dat de Seagate gewoon beter is, dan is dat mooi meegenomen voor het zelfde geld als een Maxtor (scheelt een €-tientje)... maar als Seagate nu eigenlijk helemaal :r is... dan wordt het een ander verhaal.

Verwijderd

Geruchten over gerammel bij Seagates zijn mij niet onbekender dan geruchten over gerammel bij Maxtors. Als je even een Search op Barracuda IV doet op de search hiet of op de frontpage zul je merken dat de ervaringen met Barracuda IV's over het algemeen goed zijn. (Tenzij in Raid0). De Barracuda IV is een schijf die al lang niet meer valt te vergelijken met bijvoorbeeld de Medalists van 5 jaar terug. Jammergenoeg baseren veel mensen daar wel hun mening op ...

Verwijderd

ik hbeb ook bij een levering 1 hdd
verkeerd gekregen. nu heb ik een fireball en
een maxtor en ze draaien allebei goed op 72rpm

het is niet zo erg om een mix te hebben zolang ze maar
een goeie performance geven ;)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:15 schreef tha_stinger het volgende:
ze draaien allebei goed op 72rpm

het is niet zo erg om een mix te hebben zolang ze maar
een goeie performance geven ;)
Goeie performance op 72 RPM??

Ik geloof er niiks van :+

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:16 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

zit nog een slinger aan de bovenkant, om m zelf aan te slingeren... :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Voordeel is dat die Seagate (barracuda 4 neem ik aan) erg stil is en die maxtor wat minder.

• Chillout
:) okay, dan ga ik het zo laten

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Op woensdag 05 juni 2002 09:33 schreef Chillout het volgende:
:) okay, dan ga ik het zo laten
Dat zou ik echt niet doen, als die Sygate stuk gaat ben je de lul.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 04 juni 2002 23:43 schreef Chillout het volgende:
hmm, dus geruchten over "gerammel" bij de Seagate zijn bij jullie onbekend? (vandaar mijn bezorgdheid over de hd's)
nee, niet onbekend, maar dat is niet bij de 80GB's het geval, eerder bij de 80MB's.

enne, ben blij die Seagates zijn stukken beter dan de Maxtors, dus daar zou ik zeker niet moeilijk om doen.

Je kunt evt wel bij de winkel een nieuwe factuur aanvragen (is ook altijd makkelijk, ivm garantie).

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:35 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

nee, niet onbekend, maar dat is niet bij de 80GB's het geval, eerder bij de 80MB's.

[...]
:?

Verwijderd

Het kan prima... Maar je zit wel met een garantieprobleem als je seagate kapot gaat natuurlijk he...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op woensdag 05 juni 2002 09:16 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Dat schiet op zeg, Windhoos opstarten in pak en beet 7 uur of zoiets?? :+

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

ik zou idd die seagate om laten ruilen.

maxtor is beter.. en idd je garantie probleem

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

Even naar de winkel bellen en een nieuwe bon vragen.. Qua merk heb ik betere everingen met seagate dan met maxtor..

En ook al gaat die stuk, je hebt toch ook fabrieksgarantie...?

* paradoXical heeft momenteel een 40 gig ibm schijfje open staan bij IBM :r

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 19:23 schreef Hompie het volgende:

[..]

:?
Dat de vroegere schijven (80MB) slechter waren dan de huidige (80GB) :)

Tja, de een zweert bij Seagate, de ander bij Maxtor. De Barr IV is iig een goede schijf. Daar kunnen ze hun naam mee omhooghalen. Ikzelf gebruik al jaaaaren Maxtor schijven. Maar voor hetzelfde geld zou ik een Seagate kopen. Kwestie van gewoonte :P
Pagina: 1