Toon posts:

[car] Osio versterker --> ist wat of ist niks??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo!

Ik kan een Osio-versterker kopen voor in de auto. Hij is 4 x 100 watt, 2 x te bruggen, enz.

Nu vraag ik mij af of dit wat is, of niet.
Heeft iemand ervaring met osio-versterkers, en zo ja, ist wat??

thanx

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Met Osio versterkers nog nooit geen probleem gehad en tot zover ik weet is het gewoon goed materiaal.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met Osio is weinig mis. 't zijn instappers en dat merk je aan de prijs. Het staat echter ver weg van goedkope bagger als Marquant..

Verwijderd

Topicstarter
...en dat merk je aan de prijs
Nou, ik vind ze nogal aan de prijzige kant anders! (nieuw dan he!)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 08:56 schreef DaFoX het volgende:

[..]

Nou, ik vind ze nogal aan de prijzige kant anders! (nieuw dan he!)
Tja de een vind €100 prijzig en de ander vind €500 prijzig. Hoeveel betaal je voor die 4-kanaals Osio?

Verwijderd

Topicstarter
kan hem 2e hands voor 75 euro krijgen..

alleen als je nieuw kijkt dan zijn ze al snel zo'n 150 a 200 euro!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

150 tot 200 is instapklasse voor een 4 kanaals.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:22 schreef Wekkel het volgende:
150 tot 200 is instapklasse voor een 4 kanaals.
Klopt, maar dan zou ik geen Osio kopen ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op woensdag 05 juni 2002 09:49 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Klopt, maar dan zou ik geen Osio kopen ;)
Nee, ground zero zeker???? :P

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 05 juni 2002 18:56 schreef dominator het volgende:

[..]

Nee, ground zero zeker???? :P
Ground zero is één van de mid-end merken die WEL te betalen is.

De GZNA 2600 (1x1200W @2ohm) kost maar 1299 GULDEN.

75 EURO voor die Osio is btw veel te duur, voor 75 euro heb je hier en daar ook een (oud) model sony,pioneer,kenwood te koop. En dan heb je gewoon meer kwaliteit.

Osio is echt budget, hoort ook echt in het rijtje van Marquant e.d. thuis!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Osio is echt hopeloos. Klinkt nergens naar en dan is het altijd zonde geld....Ik zou zeggen, ga minimaal voor iets als Caliber en liever nog een klasse hoger.

Verwijderd

Ow nee he, nu ga ik hier zeker bekend staan als de Ground Zero man :)

Ground Zero is gewoon een heel betaalbaar merk dat toch goeie kwaliteit spullen leverd. Van een versterker van €135 tot een versterker van €1399, het is gewoon een breed segment. Dit geld ook voor de speakersetjes en de subwoofers. Wat ik ook mooi spul vind is Helix en Brax. Dit zijn alle drie merken die nog niet echt bij de massa bekend zijn. RF, MTX, Audison enz... dat zijn merken die de mensen wel kennen, die zich een beetje bezighouden met caraudio...

• stylezzz
  • Nu online
Je staat inderdaad bekend als de ground zero man ja.... :)

Had er zelf ook bijna wat van aangeschaft, was op zoek naar een goede versterker voor mijn woofers. De GZPA 1.3000D zou daarvoor goed geschikt zijn, alleen het prijskaartje van een 1300 euro hield me een beetje tegen. En toen kwam mijn huismerk emphaser met een nieuw modelletje op de markt, 1200W RMS op 4ohm voor 800 euro is wat mij betreft 'unbeatable value for money'..... :P

Verwijderd

Emphaser maakt mooi spul heb ik gehoord. Heb er zelf geen ervaring mee. Maar €1300 voor een amp. is idd niet goedkoop... Wat voor systeem heb jij in de auto?

• stylezzz
  • Nu online
Even kort samengevat :

HU : Panasonic CQ-DFX751
Composets : Emphaser 13 en 16cm ECP-XT
Amps : Emphaser EA490 + EA2350
Subs : 2 x Emphaser Crystex

en nog 2 2Farad condensators om de boel een beetje gevoed te krijgen..... :P

Verwijderd

Zozo dat is zeker netjes... Boomen die subs van jou ook zo? Een maat van mij heeft 2 Lanzar subs maar die vind ik zo boomen... Ik vind dat de sub gewoon een stukje aanvulling op het laag moet zijn er niet teveel bovenuit moet komen.

• stylezzz
  • Nu online
Die crystexen zijn vooral bedoeld voor SQ, maar ze gaan ook redelijk hard. Ook een leuke bijkomstigheid bij dbdrag's..... :P

Verwijderd

Ik zou persoonlijk ook voor SQ gaan. Het probleem is dat ik alleen maar 10cm speakers kwijt kan voorin mijn auto. Als ik dit met een sub zou combineren dan moet ik de sub heel hoog afstellen om alles door te laten komen. Maar dan krijg ik ook stemmen van de sub en dat is volgens mij geen porum. Ik zit dus nog ff met een probleempje :)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op donderdag 06 juni 2002 12:08 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik zou persoonlijk ook voor SQ gaan. Het probleem is dat ik alleen maar 10cm speakers kwijt kan voorin mijn auto. Als ik dit met een sub zou combineren dan moet ik de sub heel hoog afstellen om alles door te laten komen. Maar dan krijg ik ook stemmen van de sub en dat is volgens mij geen porum. Ik zit dus nog ff met een probleempje :)
Is het geen oplossing om nog luidsprekers voor midden tonen in de hoedenplank te bouwen? Of krijg je dan geen mooi stereobeeld? De meeste hoge tonen komen toch voor weg.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 12:19 schreef Audi_S2 het volgende:

[..]

Is het geen oplossing om nog luidsprekers voor midden tonen in de hoedenplank te bouwen? Of krijg je dan geen mooi stereobeeld? De meeste hoge tonen komen toch voor weg.
Dat is het probleem. Ik heb nu een zelfgemaakte hoedenplank met 2 20cm units, maar die hoedenplank is helemaal niet handig. Ik wil dus eigenlijk de standaard hoedenplank er weer in hebben. Ik heb al gekeken voor compo setjes maar die zijn in 10cm variant niet goedkoop, en ik weet niet of coax wel goed doorkomt.

Ps. Zit jij ook op het SYS forum?

• Audi_S2

Audi_S2

Op donderdag 06 juni 2002 12:59 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]
Ps. Zit jij ook op het SYS forum?
Ja, idd. :)
Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik zoek ook goede 10cm speakers voor in mijn dashboard. Ik zat zelf te denken aan een coax setje van clarion de src 1073.

• stylezzz
  • Nu online
Goh, veel SyS volk hier.... :)

Zijn aangepaste deurbakken niks als oplossing voor jullie om toch een fantsoenlijk 13 of 16cm compotje te kunnen gebruiken???

• Audi_S2

Audi_S2

Op donderdag 06 juni 2002 13:44 schreef dominator het volgende:
Goh, veel SyS volk hier.... :)

Zijn aangepaste deurbakken niks als oplossing voor jullie om toch een fantsoenlijk 13 of 16cm compotje te kunnen gebruiken???
Voor mij geen optie, de slingers om me raam te openen zitten in de weg.

• stylezzz
  • Nu online
Misschien leuk om even mekaars showcase op SyS hier te posten????

http://showcase.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=325

• Audi_S2

Audi_S2

Op donderdag 06 juni 2002 13:58 schreef dominator het volgende:
Misschien leuk om even mekaars showcase op SyS hier te posten????

http://showcase.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=325
Strakke Showcase. Bij jouw ligt de nadruk op SPL? Ik ben nog druk bezig met aanschaffen en inbouwen. Binnenkort zal ik het wel ff posten op SYS. :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 13:54 schreef Audi_S2 het volgende:

[..]

Voor mij geen optie, de slingers om me raam te openen zitten in de weg.
Haha, bij mij hetzelfde verhaal :D

Tevens zijn de deurbakken te ondiep denk ik... Ik heb nog geen showcase op SYS.

• stylezzz
  • Nu online
Op donderdag 06 juni 2002 14:09 schreef Audi_S2 het volgende:

[..]

Strakke Showcase. Bij jouw ligt de nadruk op SPL? Ik ben nog druk bezig met aanschaffen en inbouwen. Binnenkort zal ik het wel ff posten op SYS. :)
De subs zijn op zich wel geschikt om aan SQ te doen, alleen overstemmen ze de composets soms. Houw het dus maar ergens in het midden tussen SPL en SQ.... :)

Verwijderd

Lijkt me haast een leasebak ;) Werk je in de ICT? :)

• stylezzz
  • Nu online
ICT ---> Ja

Leasebak ----> NEE

Lijkt me ook niet dat een werkgever het zo tof vind als zijn leasebakken tot complete discotheken omgetoverd worden. (PS. die showcase is nog de 'vorige' installatie, inmiddels zijn er alweer wat aanpassingen gedaan. >:) )

Verwijderd

Hehe... waarom heb je eigenlijk voor Emphaser gekozen?

• stylezzz
  • Nu online
Prijs/kwaliteit verhouding bij hun is ongekend. En het is gewoon goed leverbaar hier in de buurt (tilburg), ik ben er niet voor om aan de andere kant van nederland m'n spullen te gaan halen.....

Verwijderd

Mmm Tilburg is voor mij wel 180km rijden denk ik zo :) Voor mij waarschijnlijk geen Emphaser :)

• stylezzz
  • Nu online
Al het goede komt van verre he.... :)

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar emphaser zou in ieder geval verkrijgbaar moeten zijn bij winkels die onder de (duitse) ACR vlag voeren. Ik weet dat er in tilburg en eindhoven een paar zitten, maar verder???

Verwijderd

Topicstarter
okee, maar nu nog ff ontopic here:

kan voor zelfde geld een Sony versterker krijgen, 2x50 Watt RMS

Heb 1 woofer (pioneer, 30cm) van zo'n 450Watt (150 continu).

Welke zalk doen??

Osio (meer vermogen) of sony???

• stylezzz
  • Nu online
Ik zou voor de sony gaan. Geeft me iets meer kwaliteitsgevoel..... :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:58 schreef dominator het volgende:
Ik zou voor de sony gaan. Geeft me iets meer kwaliteitsgevoel..... :)
Yup ben ik met je eens...

• Jivecar
Op donderdag 06 juni 2002 17:39 schreef DaFoX het volgende:
okee, maar nu nog ff ontopic here:

kan voor zelfde geld een Sony versterker krijgen, 2x50 Watt RMS

Heb 1 woofer (pioneer, 30cm) van zo'n 450Watt (150 continu).

Welke zalk doen??

Osio (meer vermogen) of sony???
Absoluut Sony (mits brugbaar maar daar ga ik zeker vanuit). Kun je trouwens niet op marktplaats oid kijken naar een 2de handse goedkope goede versterker?

Dan kom je voor 175 euro toch redelijk ver lijkt mij!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Op donderdag 06 juni 2002 19:16 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Absoluut Sony (mits brugbaar maar daar ga ik zeker vanuit). Kun je trouwens niet op marktplaats oid kijken naar een 2de handse goedkope goede versterker?

Dan kom je voor 175 euro toch redelijk ver lijkt mij!
Heb even gekeken:

Magnat classic 360 (fucking oud model, nieuw zelfs goedkoop maar redelijke kwaliteit/prijsverhouding) 100 euro:

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=autodiversen&u=stereo&ID=13286&av=&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=versterker&oudei=0&ref=&style=

Maar ik kwam ook nog leuke andere versterkers tegen, de moeite waard om te zoeken.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 06 juni 2002 15:12 schreef dominator het volgende:
Prijs/kwaliteit verhouding bij hun is ongekend. En het is gewoon goed leverbaar hier in de buurt (tilburg), ik ben er niet voor om aan de andere kant van nederland m'n spullen te gaan halen.....
Tilburg en Emphaser, dat kan niet anders dan ACR zijn. Waarom dan niet Axton aanprijzen ipv Ground Zero? Ik heb een Axton 16cm composet die nog steeds de sterren van de hemel speelt.. voor slechts 250 piek!!

Overigens heeft de Magnat classic 360 volgens mij geen actieve filters aan boord...

Verwijderd

Topicstarter
tsja......

nou kan ik ook nog een calibver versterker kopen voor 40 euro!
is dit wat of niet??

ps... shit heej... kom der echt niet uit! ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 08:13 schreef DaFoX het volgende:
tsja......

nou kan ik ook nog een calibver versterker kopen voor 40 euro!
is dit wat of niet??

ps... shit heej... kom der echt niet uit! ;)
Welke kun je kopen? een CA80.2 ofzo?

• stylezzz
  • Nu online
Op donderdag 06 juni 2002 23:45 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Tilburg en Emphaser, dat kan niet anders dan ACR zijn. Waarom dan niet Axton aanprijzen ipv Ground Zero? Ik heb een Axton 16cm composet die nog steeds de sterren van de hemel speelt.. voor slechts 250 piek!!
Je hebt helemaal gelijk wekkel, maar eenmaal emphaser blijft altijd emphaser ben ik bang..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 09:00 schreef Celeron_clocker het volgende:
Welke kun je kopen? een CA80.2 ofzo?
een CA60....

ken hem verder niet, weet alleen dat hij 2 x 60 Watt RMS is

Verwijderd

Caliber heeft over het algemeen wel redelijk goeie versterkers. Beter dan Osio en Sony vind ik. De CA60.2 levert alleen geen 60watt RMS @ 4ohm. Dit zal aan 2ohm zijn.

• WZegers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 08:44
[b]
Overigens heeft de Magnat classic 360 volgens mij geen actieve filters aan boord...
De Classic 360 heeft een filter wat in te stellen is voor een subwoofer. Afsnijden bij 50Hz, 80 Hz, of full range. Ik ben er erg uitermate over te spreken zijn idd oud maar nog steeds nieuw te koop oa. bij correct (begin van het jaar iets van Fl 400,-) en kosten dan ook nog maar de helft van wat ik er voor heb betaals. (Fl 699,-)
Het zijn versterkers die absoluut de geld waard zijn.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 12:54 schreef WZegers het volgende:

[..]

De Classic 360 heeft een filter wat in te stellen is voor een subwoofer. Afsnijden bij 50Hz, 80 Hz, of full range. Ik ben er erg uitermate over te spreken zijn idd oud maar nog steeds nieuw te koop oa. bij correct (begin van het jaar iets van Fl 400,-) en kosten dan ook nog maar de helft van wat ik er voor heb betaals. (Fl 699,-)
Het zijn versterkers die absoluut de geld waard zijn.
Ehm, volgens mij heb ik maar 4 of 500 voor mijn Classic 480 betaald, dus lijkt me wat duur. (High en Low pass filter, variabel van 80 tot 300hz ofzoiets)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1