Toon posts:

DVD speler --> videorecorder --> TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 15 jaar oude tv staan die het nog perfect doet, maar uiteraard geen scartaansluitng heeft.
Nu hoorde ik dat ik mijn dvd speler dan via scart naar m'n videorecorder kan doen, en dan de videorecorder op de tv aansluiten.
ten eerste klopt het tot nu toe?

en als ik dat doe, krijg ik dan veel beeldkwaliteitverlies of zal het sowieso mooier zijn dan een gewone videoband?

en ik ga een dvd speler met een dolby surround set kopen, werkt de dolby surround en DTS nog wel als ik m eerst op m'n videorecorder aan sluit of maakt het voor de dolby surround niet uit?

alvast heel erg bedankt,
Mike

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Volgens mij kun je dvd's niet via de videorecorder afspelen, vanwege een beveiliging?
en je moet je dts/dolby digital reciever niet na je vcr doen, maar ervoor

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Dvd aan video kan prima.
Kopieeren naar video kan niet vanwege beveiliging (of je moet een cyberhome hebben, die van mij is lekker macrovisie vrij :). Alleen vraag ik me af, of het signaal door de coax doorgestuurd wordt. Kwaliteitsverlies heb je zeker op dat moment.

Groet en succes
Kbautr Bart

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
Op dinsdag 04 juni 2002 23:25 schreef MikeR het volgende:
Ik heb thuis een 15 jaar oude tv staan die het nog perfect doet, maar uiteraard geen scartaansluitng heeft.
Nu hoorde ik dat ik mijn dvd speler dan via scart naar m'n videorecorder kan doen, en dan de videorecorder op de tv aansluiten.
ten eerste klopt het tot nu toe?

en als ik dat doe, krijg ik dan veel beeldkwaliteitverlies of zal het sowieso mooier zijn dan een gewone videoband?

en ik ga een dvd speler met een dolby surround set kopen, werkt de dolby surround en DTS nog wel als ik m eerst op m'n videorecorder aan sluit of maakt het voor de dolby
surround niet uit?
Je kan je dvd-speler gewoon met een scart kabel verbinden aan je videorecorder en je videorecorder met een coax kabel aan de pc. De kwaliteit zal wel flink afnemen.

Dolby Digital en DTS zullen wel werken. Het geluid gaat namelijk meteen van de dvd-speler naar de versterker, en staat dus infeite los van de videorecorder. Dat zul dus gewoon werken.

Verwijderd

Dit gaat helaas niet lukken, de Macrovision beveiliging treeft direct op als je je DVD aan een videorecorder verbindt.
Je zult dus echt een speler moeten hebben waarbij je de Macrovision kan uitschakelen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 05 juni 2002 14:52 schreef TweakGuy het volgende:
Dit gaat helaas niet lukken, de Macrovision beveiliging treeft direct op als je je DVD aan een videorecorder verbindt.
Je zult dus echt een speler moeten hebben waarbij je de Macrovision kan uitschakelen
Macrovision verknoeit de Automatic Gain Control van de video. Daardoor kun je het signaal niet goed meer opnemen. Maar het doorsturen over de SCART zou nog wel moeten gaan. Er zijn trouwens ook filterkastjes te koop waarmee je Macrovision kunt uitschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
over 3 maanden krijg ik een nieuwe tv.... maar tot die tijd wil het dus toch via de videorecorder proberen...

maar als ik deze opstelling maak:

DVDspeler met scartkabel verbinden met videorecorder, en de videorecorder dan gewoon aansluiten op m'n tv.

Dan hoort het toch te werken, en hoor ik geen last te hebben van de beveiliging??

en waar zit die beveiliging eigenlijk op, op alle DVD's? of alleen huur of...??

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Op woensdag 05 juni 2002 16:19 schreef MikeR het volgende:
over 3 maanden krijg ik een nieuwe tv.... maar tot die tijd wil het dus toch via de videorecorder proberen...

DVDspeler met scartkabel verbinden met videorecorder, en de videorecorder dan gewoon aansluiten op m'n tv.

Dan hoort het toch te werken, en hoor ik geen last te hebben van de beveiliging??
Probeer het gewoon zou ik zeggen. Het is niet dat je iets kapot maakt ofzo :o

Tjee, waar is de jeugd met initatief gebleven?
Die beveiliging zit op je speler, niet op de DVD's

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
Op woensdag 05 juni 2002 16:19 schreef MikeR het volgende:

Ik heb ook wel eens wat dvd-tjes gekopieerd naar videoband, en met sommige dvd-tjes ging het gewoon goed en bij andere had ik problemen. Zo kon ik American Psycho gewoon kopieren, maar bij onder andere Tomb Raider had ik dus last van Macrovision. Ik kreeg wel geluid, maar geen goed beeld.

Ik vraag me dus af of het niet aan de dvd-tjes zelf ligt, als je last hebt van macrovision, aangezien ik er bij sommige wel last van heb en bij andere niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen waar ik mijn samsung dvd speler macrovision vrij kan laten maken en hoe duur dat kost? thanks

Verwijderd

Topicstarter
*doublepost*

Verwijderd

volgens mij heb je helemaal geen ombouw of wat dan ook nodig. ik heb een DVD speler op mijn video aangesloten en vervolgens via coax naar tv. no problem (let alleen wel even op dat je videorecorder aanstaat als je een dvd probeert te spelen anders lijk je zo dombo). oh, en probeer het eerst eens voordat je gaat ombouwen of zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:13 schreef Flare het volgende:
volgens mij heb je helemaal geen ombouw of wat dan ook nodig. ik heb een DVD speler op mijn video aangesloten en vervolgens via coax naar tv. no problem (let alleen wel even op dat je videorecorder aanstaat als je een dvd probeert te spelen anders lijk je zo dombo). oh, en probeer het eerst eens voordat je gaat ombouwen of zoiets
ik hoorde op een ander forum ook al dat het gewoon kan zonder ombouwen enzo, en dat de beveiliging IN VIDEOBANDEN zit, dus dat je er geen last van heb als je niks wil kopieren.
Heb jij trouwens je videorecorder met een scartkabel verbonden met de DVDspeler?

Verwijderd

Gelukig hij is nog open.
en ja DVD-SCART-->Video-Coax-->TV

Verwijderd

Ja hoor gaat prima naar de scart van je video, en vervolgens naar je tv. Kan niks mee mis gaan ;) Edit tenminste bij mij ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 14:42

Acid_Burn

uhuh

Ik zie hier een paar posts kan wel/kan niet...

Er zijn video's die het signaal ongestoord doorgeven als je DVD-VCR-TV aansluit (zoals mijn JVC), maar er zijn ook VCR's die dat dus NIET doen en gelijk last van de macrovision hebben. Daarom staat er bij DVD spelers meestal in de handleiding dat je hem niet via de VCR moet aansluiten.

Er zijn idd ook doosjes/apparaatjes te koop die macrovision filteren en dan heb je daar dus geen last meer van (gewoon te koop bij Conrad).
ik hoorde op een ander forum ook al dat het gewoon kan zonder ombouwen enzo, en dat de beveiliging IN VIDEOBANDEN zit, dus dat je er geen last van heb als je niks wil kopieren.
Macrovision beveiliging zit zowel in de DVD speler (wordt door een flag in de DVD film aan of uitgezet) als in de meeste originele videobanden (daar zit het dus in de opname). Het zit hem dus in het signaal. In een videoband bedoeld voor opname zit geen macrovision beveiliging ingebouwd.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:52 schreef TweakGuy het volgende:
Ik heb thuis mijn dvd aangesloten op video, en dan doorgestuurd naar mijn tv dit gaat prima.

Macrovisie treedt alleen op als je video wilt opnemen.
Pagina: 1