VPNServer + W2k Server + MxStream

Pagina: 1
Acties:

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:28

Kama

Aritifical Intelligenticus

Topicstarter
Vraagje,

Ik heb Win2k SBS runnen, en heb daar zojuist Routing & Remote Access ingesteld als VPN server. Nu lukt het me niet om vanaf een andere internetlokatie een VPN verbinding te maken.

Is dit eigenlijk wel mogelijk? Want de server zit natuurlijk zelf ook via een "Externe toegangsadapter" (via VPN) op het net. Deze adapter wordt ook niet door RAS gezien als adapter (hij ziet alleen 10.0.0.150 van m'n ADSL NIC en 192.168.1.1 van m'n LAN nic)

Iemand idee/stappenplan?

Niels

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je zou een router kunnen kopen en deze de vpn verbinding met je adsl modem laten maken

althans zo heb ik mijn VPN server probleempje omzeilt, die router (us robotics) heb ik gewoon met een aantal portjes laten forwarden naar mijn (interne) VPN server, werkt als een speer

of je neemt een draytek router die heeft VPN ingebouwd, scheelt je weer een w2k vpn server..

A wise man's life is based around fuck you

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hier heb je een stappenplan, welke ik zelf ook heb gebruikt om mijn server op te zetten:
http://www.oucs.ox.ac.uk/network/vpn/microsoft/win2k/index.xml.ID=Installation

Verder, wat betreft portmappings:
- map al het verkeer van het PPTP verkeer naar je externe ip adres!
- map port 1723 naar je interne adres (127.0.0.1)

Mocht het allemaal niet lukken: post nog eens wat info over hoe je netwerk is opgezet.

• Kama

Kama

Topicstarter
Nou het probleem is dus feitelijk dat ik geen extern adres heb. In de Win2K server heeft de ene NIC het adres 10.0.0.150 om op de Alcatel (dat is dus intern) en de andere NIC heeft 192.168.1.1 (intern) als zijnde LAN server.

Het Externe IP adres komt op naam van de "virtuele" NIC "Externe Toegangsadapter".

RRAS ziet de externe toegangsadapter niet als NIC, dus dat is het probleem.

Ik kan overigens prima VPN-en binnen het LAN... vrij zinloos alleen...

BTW, ik heb met de draytek geprobeerd, maar die VPN server is zoooooo traag.

Niels

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 05 juni 2002 22:42 schreef Kama het volgende:

BTW, ik heb met de draytek geprobeerd, maar die VPN server is zoooooo traag.
kheb eergisteren nog een filiaal met zon ding aan elkaar geknoopt (lan-lan verbinding via het internet) helemaal niet traag... (mischien heb je hem verkeerd geconfigged?)

A wise man's life is based around fuck you

• Kama

Kama

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 13:07 schreef zwelgje het volgende:

[..]

kheb eergisteren nog een filiaal met zon ding aan elkaar geknoopt (lan-lan verbinding via het internet) helemaal niet traag... (mischien heb je hem verkeerd geconfigged?)
Wat kun je d'r nou verkeerd aan configgen zonder dat het niet helemaal op z'n plaat gaat :-)

Kweenie... Misschien dat de uploadsnelheid van ADSL niet groot genoeg is dan.:'(

Maargoed, dat was het probleem in deze draad niet.
(En er draait bijv. ook Terminal server en een webserver op die server en die wil ik ook blijven gebruiken, dus een router doet dan meer kwaad dan goed.)

Niels

Verwijderd

Ten eerste: als je server zelf geen public IP heeft kun je er niet mee connecten, tenzij je je Alcatel-modem zover weet te krijgen... geen ervaring mee. PPTP werkt wel over NAT, L2TP/IPSec niet.

Linkjes:

Windows 2000 VPN Deployment:
http://www.microsoft.com/windows2000/docs/vpndeploy.doc

IP Security & Certificates:
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/security/ipsecsteps.asp
Pagina: 1