Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
zo ja.. vervang vidkaart even
Tja als je pc nix doet is er toch wat kapoet meestal, probeer eens een andere videokaart, geheugen, cpu, voeding enz...
Kan aan vanalles liggen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
voeding uitgeschakeld?
Stekker los?
Ik kom uit school wil PC op starten en toen... ja niks...Op dinsdag 04 juni 2002 23:28 schreef cryptapix het volgende:
mischien da je uit kunt leggen sinds waneer.. ik bedoel wat heb je gedaan ? lijkt mij dat het niet spontaan gebeurt..
zo ja.. vervang vidkaart even
Ik heb er de vorige dag niks 'raars' mee gedaan. En alles deed het nog.
Dat was ik al van plan ja, maar misschien is het een bekend probleem wat ik nog nie ken.Op dinsdag 04 juni 2002 23:28 schreef bobo1on1 het volgende:
Je hebt gewoon pech
Tja als je pc nix doet is er toch wat kapoet meestal, probeer eens een andere videokaart, geheugen, cpu, voeding enz...
Kan aan vanalles liggen.
Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
Zal ik morgen gaan doen jaOp dinsdag 04 juni 2002 23:31 schreef Graham het volgende:
Lijkt mij videokaart, dus probeer (zoals ze hierboven zeggen) effe een andere videokaart.
JaOp dinsdag 04 juni 2002 23:32 schreef insan1ty het volgende:
staat er spanning op?
aan, uit ik heb alles geprobeerdvoeding uitgeschakeld?
Dan werkt de rest zeker op dat batterijtje van je biosStekker los?
nee, die zit er in
Het rare is dat er niks piept. ik heb maar een geheugen reep en de proc ja die zit volgens mij nog wel goe.Op dinsdag 04 juni 2002 23:43 schreef ikke_ het volgende:
Weet niet of je PC 1 beep geeft bij het opstarten (mijne wel), als je die hoort zal het de videokaart zijn. Hoor je m niet dan kan het t geheugen/processor zijn. Als je meerdere geheugen modules hebt kan je ff proberen op te starten met 1 en dan de andere. Processor is wat lastiger, alle kabels iig ff loshalen en er weer opnieuw indoen.
Maar ik ga het morgen wel een voor een vervangen. Maar het blijft raar dat het zo van het ene op het andere moment is. Kijk als je aan het overclocken bent oke
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Geprobeerd, en hij werkt nog nieOp dinsdag 04 juni 2002 23:49 schreef djexplo het volgende:
Je hebt tegenwoordig steeds vaker bij msi moederborden dat als ze iets ouder worden zulke problemen optreden. Trek de stekker er uit, en druk op het aan knopje. Doe dan de steker er weer in en start een aantal keren op (met de knop achter op de voeding), en reset een aantal keren. Meestal gaat het systeem dan weer werken als er niks kapot is.
Als er wat kapot is zit ik nog binnen de garantie
Maar echt geweldig zal dat nie zijn.
ik doelde dus op de ATX stekker?Op dinsdag 04 juni 2002 23:38 schreef comvidnet het volgende:
[..]
Ja
[..]
aan, uit ik heb alles geprobeerd
[..]
Dan werkt de rest zeker op dat batterijtje van je bios
nee, die zit er in
niet geaard, maar dan slaan de stoppen toch ook door?Op dinsdag 04 juni 2002 23:51 schreef Vers-Tappen het volgende:
Zit hij in een geaard stopcontact??
ma pa's pc is naar de klote door de onweer
Verwijderd
Laat dat niet bij mij zijn want dan ga ik huilenOp woensdag 05 juni 2002 00:01 schreef Vers-Tappen het volgende:
zoveel verstand heb ik er niet van, maar de stroom viel uit, toendie weer aan was, huppa, voeding en mb doorgebrand
Mobo dood bij mij. Kolere ding had ik al nooit echt stabiel gekregen.
/me heeft nu een Asus.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
al gedaan, dacht ik ook aan.Op woensdag 05 juni 2002 00:04 schreef The_Scout het volgende:
Reset je bios eens...mbv jumper op mobo, wil ook nog wel eens helpen..
trek je geheugen eruit, als hij gaat piepen dan is het niet je geheugen, piept hij niet dan is het je moederbord of je processor.
haal je bideokaart eruit (weer opstarten) piept hij dan is het niet je videokaart. maar je proc. of moederbord.
probeer eens een andere voeding, want wij hebben dit super vaak gehad (op mn werk) dat mensen geen beeld krijgen, maar dat het lijkt alsof alles opstart. voeding vervangen en klaar was het bij hun.
succes ermee
You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Verwijderd
Ps. en nix is kapoet
Alles (!!!) los koppelen, En ik bedoel ook alles, proc, geh., Voeding, harde schijen, PCI/ISA-> echt alles.
Vervolgens alleen basis installeren. Werkt dat, dan kan de rest ook.
Heb het zelf verschillende keren, zowel privé als zakelijk, ondervonden en dit was een werkbare oplossing.
Het kost alleen wat tijd.
Het is best mogelijk dat door oxidatie ergens een slecht contact zit en door deze actie wordt dat "vanzelf" opgelost.
We have just one world, but we live in different ones...
heb nu echt alles los, maar helelaas nog geen piep.Op woensdag 05 juni 2002 17:26 schreef Nulnulnix het volgende:
Klinkt bekend.
Alles (!!!) los koppelen, En ik bedoel ook alles, proc, geh., Voeding, harde schijen, PCI/ISA-> echt alles.
Vervolgens alleen basis installeren. Werkt dat, dan kan de rest ook.
Heb het zelf verschillende keren, zowel privé als zakelijk, ondervonden en dit was een werkbare oplossing.
Het kost alleen wat tijd.
Het is best mogelijk dat door oxidatie ergens een slecht contact zit en door deze actie wordt dat "vanzelf" opgelost.
Ook nu ik de video kaart er weer in heb geen beeld. Kan het misschien zijn dat me bios helemaal leeg is?
ook goed, als die het maar weer gaat doenOp woensdag 05 juni 2002 17:52 schreef Phreak het volgende:
[forum=22] >> [forum=6].
ik heb een een Debug kaartje gebruikt, Epox EP-P80P, gebruikt, kun je mooi zien wat er mis is
Ja, maar als je het geheugen er uit haalt hoort die dan toch te piepen. En hoe kom ik aan zo'n kaartje.Op woensdag 05 juni 2002 17:57 schreef Skuzz het volgende:
ik heb zelf ook zo'n vaag probleem gehad, bij mij was het brak geheugen (sjah, het was dan ook noname troep)
ik heb een een Debug kaartje gebruikt, Epox EP-P80P, gebruikt, kun je mooi zien wat er mis is
heb geen id wat ze kosten, ik heb hem van iemand kunen lenenOp woensdag 05 juni 2002 18:00 schreef comvidnet het volgende:
[..]
Ja, maar als je het geheugen er uit haalt hoort die dan toch te piepen. En hoe kom ik aan zo'n kaartje.
als je je mem er uithaalt dan moet die piepen jah, (ik dacht lange piepjes met korte tussenstopjes)
probeer eens een andere reep ram
zal ik doen, ff kijken of ik van iemand wat kan lenenOp woensdag 05 juni 2002 20:19 schreef Skuzz het volgende:
[..]
heb geen id wat ze kosten, ik heb hem van iemand kunen lenen
als je je mem er uithaalt dan moet die piepen jah, (ik dacht lange piepjes met korte tussenstopjes)
probeer eens een andere reep ram
anders ga ik naar alternate voor, waarschijnlijk, een nieuw mobo. Teminste dat denk ik dat kapot is.
Verwijderd
Ja, ga maar naar Alternate, het is de AGP poort die kapot is. Want je hebt alles al gedaan zo te zien.Op donderdag 06 juni 2002 16:31 schreef comvidnet het volgende:
ik heb nu alles geprobeerd, nog andere mogelijk heden?
anders ga ik naar alternate voor, waarschijnlijk, een nieuw mobo. Teminste dat denk ik dat kapot is.
Laat het even anders testen bij Alternate. Als ze zien dat die niets doet en zit nog onder de garantie, dan moet je een nieuwe krijgen.
Succes.
Kan het niet zijn dat mobo of proc kapot is, wat hij piept nie en dat hoor hij toch te doen als er geen videokaart aanwezig is.Op vrijdag 07 juni 2002 12:25 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
[..]
Ja, ga maar naar Alternate, het is de AGP poort die kapot is. Want je hebt alles al gedaan zo te zien.
Laat het even anders testen bij Alternate. Als ze zien dat die niets doet en zit nog onder de garantie, dan moet je een nieuwe krijgen.
Succes.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ga morgen alternate bellen, om (hoop ik) een nieuwe te krijgen.
Bedankt voor alle tips.
Oja, hij was 3 maanden oud.
(Lieve Athlon, rust zacht)
Als zijn grafische kaart kapot zou zijn zou de pc speaker wel gaan flippen. Ik denk dat het het mobo of de CPU is. Want dan kan de speaker geen signaal krijgen, dus kan hij ook niet gaan piepenOp dinsdag 04 juni 2002 23:31 schreef Graham het volgende:
Lijkt mij videokaart, dus probeer (zoals ze hierboven zeggen) effe een andere videokaart.
Verwijderd
1) je cpu
2) je geheugen
3) videokaart
aangezien je geen piepjes hoort valt de videokaart af.
je houdt dus je cpu en je geheugen over. ik raadt je aan om je geheugen en cpu bij een computerzaak in de buurt te laten testen. mocht dit goed zijn. dan is je mobo waarschijnlijk dood of maakt sluiten met je kast.
controleer dus ff of er nergens een schroefje in de bodemplaat verkeerd contact maakt.