Philips CDD 3610 zit te vervelen

Pagina: 1
Acties:

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Ik heb sinds 1998 al een philips cdd 3610 brandertje, zo'n 2x2x6 IDE beesje.

De laatste tijd geeft ie kuren en mislukt elk cd'tje wat ik wil branden, nero zegt:

Power calibration error of power calibration area is full.

Lezen gaat goed en de CD-R's zijn ook goed.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:48

riffey#4

aka Beever#4

3610 is volgens mij 4/2/6, maar maakt niet uit.
De mijne heeft een half jaar geleden de geest gegeven. Toen ik daar eens hier en daar naar informeerde bleek dat bijna iedereen die een 3610 had ondertussen een defect te hebben.
Allemaal buiten de garantie natuurlijk.
Ik ben bang dat jij een half jaar langer hebt kunnen genieten, maar dat je nu ook lid van de club bent...

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

brr, kheb ook een CDD3610 (hij is wel 2x2x6 trouwens)
ik heb af en toe zio'n power calibration error... maar dat ligt volgens mij aan de cd, want als ik een andere cd erin stop doet ie het wel.

't zou natuurlijk kunnen dat ie gewoon sommige cd's niet meer pakt en dat dat steeds erger wordt :(

\o/

Verwijderd

Mijn 3610 is vorige week overleden. Constant powercalibration errors.
Ben er niet echt rauwig om want heb nu plextor 12 speed burnproof brander. :-)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
De 3610 is een van de slechtste branders ooit gemaakt. Ik heb me Yamaha cdr400t al bijn 3 jaar en is nog perfect. Heeft ook 1200 gulden gekost maarja.....

Verwijderd

ik heb die brander ook en had het zelfde probleem je moet je lens cleanen met zo'n ccdcleaner heb ik ook gedaan en nou doet ie het weer! :)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:33

sjaak

un giorno credi

Ja die 3610 is echt een rotding. Mijn vorige ging in de garantietermijn kapot, nieuwe gekregen, maar die is ook enorm vaag. Schuif 'em wel een keer door naar m'n vader ofzo, kan ik zelf een nieuwe kopen :)

Verwijderd

De mijne was binnnen 1 maand al stuk heb met een hoop gezijk mijn geld terug kunnen krijgen......
K heb toen HP8100 gekocht werkt nu nog steets pervect en dat die maar 4 x schrijft boeit niet want ik internet en speel UT gewoon tussendoor heeft nog nooit een underun gegeven.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

ik ook sinds 1998 een philips 3600 (SCSCI-versie) en ik had het zelfde probleem na een half jaar. Ik terug en ik kreeg een zogenaamde 'gefixte versie' mee. Het helpt wel. Het aantal 'backups':+ dat ik draai legt ver boven het gemiddelde.

Pak je rust!

Verwijderd

Heb ook een 3610, ide model. Nu 2 jaar in mijn bezit en bevalt perfect.

Kreeg een tijdje geleden ook van dat soort vage foutmeldingen. Lens schoongemaakt met alcohol (niet de veiligste manier maar het werkt wel, anders kun je het met een normaal doekje doen of zo, is wel veiliger) en alles doet het weer perfect. Sindsdien toch alweer gauw rondt de 80 a 100 cd-tjes gebrand.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Mijn 3610 bevalt perfect, ik heb alleen 1 keer de firmware upgegrade, maar dat ging ook allemaal perfect!
Perfect dingetje hoor!
Brand ook echt alles!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik moet zeggen, ik heb hem ook reeds meer dan 2 jaar d8 ik en nog nooit een toaster gehad met(op de vlieg) kopieren dat aan de brander lag.

Hop,hop,hop!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Halfkakkende

Vandring

Ik heb ook een CDD 3610 en die fout krijg je meestal doordat het lasertje niet meer gemakkelijk kan bewegen (door een smerig ophangding (ja ik kom niet op de namen sorry)) je moet em even goed schonmaken en hij brandt weer als voorheen. Uitleg hoe schoon te maken kan je vinden op internet

MUZIEK!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Philips CDD 3610 en ook van die power calibration errors (klote ding)maar ik zal eens proberen zo'n schoonmaak setje te kopen en hem schoon te maken ik hoop dat dat lukt, is altijd goedkoper dan een nieuwe brander... Waar kun je die info over schoonmaken van de lens vinden dan ???

Verwijderd

Heb het probleem ook met dezelfde writer gehad met goedkope cd-r's. Probeer wat betere kwaliteit. Goedkope cd's willen wel eens een niet helemaal homogene massaverdeling hebben, dan gaan ze dus slingeren in de writer.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
de cdd 3610 hapt een enorme hoeveelheid stof
goed stofvrij maken en de lenscarrier heel goed schoon maken

Verwijderd

Er is een slechte serie geweest van de 3610.
Het houdt in het kort in dat het vet wat op het binnenwerk zit gesmeerd is opgedroogd. Als je beetje handig bent haal je wat vet en kun je er weer vol tegenaan.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
één woord: kutbrander

Verwijderd

Die 3610 is een prima brander. Gewoon de laatste firmware erop en hij brand alles.

Verwijderd

CCD3610 is er alleen maar in 2x2x6x geweest :)
De mijne gaf het na 100 cd's al op, was net buiten garantie :(
PRUTJEDING :( :( :( :( :(

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Al 2 jaar de 3610, nooit 1 probleem gehad.

Ik werk alleen met Philips en Platinum CD-R's.
Het enige wat minder is dat de laatste firmware niet kan worden geinstalled onder W2k en dat hij geen 90 minuten cd's ondersteund.

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op internet is hierover veel te vinden (faulty spring for 36610). Het komt er op neer dat een veertje (gewoon een stukje ijzerdraad) langzaam maar zeker zijn veerkracht verliest. Met een veertje uit een diskettestation (!), dat ruwweg 2x zo dik is, valt hij weer te repareren, ik heb die met een 3610 gedaan, en met een 2600 (scsi model waarop de 3610 is gebaseerd). Gewoon ff met google zoeken naar veertje of spring.

Enige gereedschap dat je moet kopen zijn twee Torx-schroevedraaiertjes, nummertje 10 en nog een kleinere, ligt hier ff niet dus weet ik niet meer. Dan kun je het hele ding uit mekaar trekken. kijk ook ff of op alle tandwieltjes nog wat vet zit, en haal evt. overtollig vet voorzichtig weg. RAAK DE LENS NIET AAN!

suk6, het werkt echt (geen TellSell dit :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Paulum
Goedkope CD-R? Ik gebruik die van Philips zelf en krijg de foutmelding :(

Verwijderd

Meer info: www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_repair.shtml
Je kunt de torx 10 schroevendraaier ook gebruiken voor de overige schroeven. Beetje hard drukken en dan lukt het wel.
Leek wel een stofzuiger toen ik um openmaakte! :)

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Je moet idd het metalen geleidertje aan de zijkant even met wat vet insmeren.
De lens kun je schoonmaken met een vochtig (niet te vochtig!) wattenstaafje. Ga daar maar niet met allerlei chemicalien op.

Openschroeven gaat ook wel met een gewone schroevendraaier en wat kracht. Voor de grotere torx's kun je een gewoon inbussleuteltje nemen. :)

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Ik heb een CDD3610 gehad, 2x is toch wel heel erg traag :D
Maar m'n nieuwe Plextor 8x4x32A blaast als een tiet! sorry voor de woorden maar hij is echt gewoon in 1 woord geweldig! Snel, Betrouwbaar, al zo'n 600 cd's gemaakt in de afgelopen 3 maanden, 2 mislukt door m'n eigen fout..

Weppel

Verwijderd

OKé nu misschien maar ff een nuttigeer antwoord op je storing:

Het kan heel goed zijn dat er een nu een transistortje aan het uitvallen is, je herrinnert je misschien de voorganger van de 3610 nog wel, de CDD2000, ook een 2 speed, maar dan zonder RE-brun optie. hiervan zijn een aantal onderelen gerecycled in de 36 serie.
Helaas halen deze geen hoge leeftijd.

Ik heb zelf ook nog steeds een 3610 die ook uit 98 afstamt maar heb tot nu toe alleen nog maar enkele underruns gehad.

Ik denk dat het voor jou tijd wordt voor de sprong in het diepe, the search for..

Ik ga zelf pleXen, 16-10-40

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Vriend van mij heeft dezelfde brander, heeft dezelfde error gehad. Was net binnen de garantie. Nu weer omgeruild tegen een andere brander, en die zit nu ook te kutten..

• Paulum
Het is gewoon een kut-ding, ik heb nu ook maar een plextor 12x gekocht, aangezien ik die toch wel tergverdien :)
Pagina: 1