Toon posts:

Garantie verstreken, of toch claimen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is mij gebeurd: eind 2000 heb ik een Abit Be6-2.2 mainboard gekocht. Toen ik deze ontving was het bord defect. Via Abit in Duitsland heb ik een ander bord ontvangen, maar nu na 1 1/2 jaar heb ik grote problemen met het bord en zit er een defect in naar alle waarschijnlijkheid.

Hoeveel garantie geeft Abit in principe op hun boards en als dit maar 1 jaar is kan ik me toch beroepen op Abit voor het leveren van een inferieur product? Ik mag toch verwachten dat ik in 1 1/2 jaar tijd geen 2x een bord van hun heb dat stuk is of stuk gaat.

Wie heeft er ervaring mee of tips?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik zelf 36 maanden garantie op me Asus mobo. Ik neem aan dat Abit ook wel op 24 a 36 maanden zit. Maar volgens mij heb je zo wie zo in Nederland 2 jaar garantie op dit soort onderdelen.

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou mooi zijn. Ik betaal geen 355 piek voor een bord dat nu al 2x stuk is LOL.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 04 juni 2002 22:52 schreef Packardhell het volgende:
Maar volgens mij heb je zo wie zo in Nederland 2 jaar garantie op dit soort onderdelen.
Waar haal je dat vandaan? De meeste zaken geven maar 1 jaar, en sommige zaken maar 6 maanden garantie. Verder ben je afhankelijk van de fabrieksgarantie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:53 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? De meeste zaken geven maar 1 jaar, en sommige zaken maar 6 maanden garantie. Verder ben je afhankelijk van de fabrieksgarantie.
Inderdaad. Ik zou het gewoon proberen. Het zou wel slecht zijn als je in 1 1/2 jaar 2 kapotte mobo's had, en op 1 geen garantie krijgt. Ik zou zeggen: Gewoon mailen en opsturen :)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op dinsdag 04 juni 2002 22:53 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik denk dat hij 2 dingen door elkaar haalt. Sinds 01-01-2002 is het namelijk zo dat je voor normale consumenten goederen standaard 2 jaar garantie krijgt(wettelijk vastgelegd door Europees besluit). Dus in zijn geval geldt dit niet omdat hij het bordje in 2000 heeft aangeschaft.

Het geldt dus wel voor de artikelen die dit jaar aangeschaft zijn, ondanks dat winkels of bedrijven dit misschien nog niet aangepast hebben in hun algemene voorwaarden zijn zij dit dus wel verplicht.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kan je toch altijd nog beroepen op het feit dat een fabrikant een relatief inferieur product heeft geleverd? Dit bord kreeg ik defect is toen teruggegaan en heb toen een nieuwe gehad die dus na 1 1/2 jaar "defect"is.

Lijkt mij dat je dan als gerenomeerde fabrikant ook niet al te moeilijk moet gaan doen, toch?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik zou zeker contact opnemen met Abit, neem inderdaad aan dat een gerenomeerd bedrijf toch wel wat voor je zou willen doen. Of dit een geheel nieuw mb gaat betekenen dat betwijfel ik. Maar proberen zeker doen.

Doet de winkel in deze niks voor je?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al contact opgenomen met de online winkel waar ik destijds het heb gekocht, maar die geven geloof ik maar 1 jaar garantie zelf... In ieder geval hebben ze mijn probleem al doorgemaild naar ABIT.

Verwijderd

Na effe zoeken in mijn mailbox....

Op 6-10-2001 vroeg ik me af hoe lang de garantie van ABIT was, dus mailde ik dit:

"Beste ABIT medewerkers,

Ik vroeg me af hoe lang de garantie periode op een ABIT produkt is, aangezien op http://www.des.nl/componenten/mainboards.htm wordt gezegt dat dit standaard 5 jaar is.

Geldt dit voor alle dealers en zo ja voor welke produkten allemaal?
Specifieker voor mijn KT7a (doet het prima) en mijn oude BH6 (ps/2 poort stuk).

Met vriendelijke groeten,

Kaj Wen

p.s. alvast bedankt voor de moeite"

Hun antwoord op 15-10-2001 was:

"Best Regards,

Moederborden hebben twee jaar garantie.Als je het bij een handelaar hebt gekocht,geeft hij je meestal een half jaar.Daarom kun je het beter via ons laten repareren.Wil je het laten repareren dan kun je bellen voor de juiste procedure.

Sandra Herrmann

Sales Department
AMOR Computer B.V.
ABIT Europe Service Center"

Je hebt dus nog gewoon garantie!
Pagina: 1