Ik heb een BEFSR81 vers uit de verpakking gehaald en geinstalleerd. Ik gebruik Chello. Om de router te configgen gebruik je de ingebouwde webserver op 192.168.1.1 Als ik naar dit adres connect, dan krijg ik een melding dat de 'connection is refused'. Resetten van het ding werkt niet, ook niet als ik de reset knop 3 of zelfs 10 (volgens handleiding) seconden ingedrukt hou. Heb ik nu een DOA of mis ik iets ???
Heb je deze http://www.linksys.com/tech_helper/intro.html al geprobeerd?
Niet toevallig WAN en LAN doorelkaar gehaald?
Niet toevallig WAN en LAN doorelkaar gehaald?
Ik heb gekeken op die site, maar ik kan geen afwijkingen vinden in mijn gebruik. Bijkomend iets is dat zelfs de firmware update tool (TFTP) de router niet kan vinden.
staat je eigen pc (op een van de lan poorten) wel op dhcp ingesteld? welk ip krijg je van je linksys toegewezen? kan je je linksys wel pingen op 192.168.1.1 ?
mocht je nou inderdaad niet een IP van de Linksys toegewezen krijgen dan staat de dhcp server in de linksys misschien wel uit. (ik had een BEFSR41 en ik geloof dat dat kan) Stel dan je PC handmatig in op:
ip 192.168.1.100
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
misschien kan je dan wel je linksys bereiken en kijken wat er mis is.
mocht je nou inderdaad niet een IP van de Linksys toegewezen krijgen dan staat de dhcp server in de linksys misschien wel uit. (ik had een BEFSR41 en ik geloof dat dat kan) Stel dan je PC handmatig in op:
ip 192.168.1.100
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
misschien kan je dan wel je linksys bereiken en kijken wat er mis is.
DjayZed .. een beetje feedback zou wel leuk zijn.
Sorry .... beetje ziek geweest. Effin, ik heb de voorgestelde dingen uitgeprobeerd, maar nog steeds geen succes. Ik heb ook een e-mail gestuurd naar linksys met daarin mijn problemen. Nog geen antwoord gehad. Oh ja, ik heb deze router gekocht bij Dunnet voor (ik geloof) euro 220
Ik wil binnenkort ook deze router aanschaffen , en daarom ben ik dus ook heel benieuwd hoe je dit probleem hebt opgelost .
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb de BEFSR81 (8-poorts dus) ook in mijn studentenhuis liggen, ding werkt echt perfect !!! Heb hem op www.linksys.nl besteld (via Nederlandse importeur NB & S Systems of zoiets), en was inclusief Rembourskosten € 150,= kwijt !!!
Pagina: 1