Goeienavond allen,
ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig met een (simpel) progje om winamp te bedienen enzo, dit lukt allemaal wel. Nu wilde ik (just for fun) dit uibreiden met een mogelijkheid om via internet of een netwerk winamp te bedienen. So far so good.
Simpele commando's gaan goed (stuur een string, en aan de hand daarvan laar ik opdracht uitvoeren).
Nu wil ik echter gegevens van het nummer wat nu speelt doorsturen naar het "remote control" progje.
Maak dus een record type aan waar ik die gegevens inzet:
Die verstuur ik met de volgende code:
ontvangen op deze manier:
Als ik dit run, krijg ik de volgende errors:
Op het winamp control progsel:
als 1e: Asynchronous Socket Error 10054
als 2e: Windows Socket Error (10054), on API 'send'
Op het "remote control" progje:
Windows Socket Error (10057), on API 'recv'
Ik d8 dat de code redelijk klopte (niet dus).
Ik connect dat remote ding, daar bepaal ik het ip adres van, en leg ik een verbinding terug, dus elk progje een server en een client socket.
Hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen, ik zelf word er een beetje gek van
ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig met een (simpel) progje om winamp te bedienen enzo, dit lukt allemaal wel. Nu wilde ik (just for fun) dit uibreiden met een mogelijkheid om via internet of een netwerk winamp te bedienen. So far so good.
Simpele commando's gaan goed (stuur een string, en aan de hand daarvan laar ik opdracht uitvoeren).
Nu wil ik echter gegevens van het nummer wat nu speelt doorsturen naar het "remote control" progje.
Maak dus een record type aan waar ik die gegevens inzet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| type
SongInfo = record
Song: String[200];
Length: String[10];
Pos: String[10];
State: String[10];
Brate: String[4];
SRate: String[4];
Chan: String[4];
PlayPos: String[20];
end; |
Die verstuur ik met de volgende code:
code:
1
| ClientSocket1.Socket.SendBuf(info,sizeof(info)); |
ontvangen op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| procedure TForm1.ServerSocket1ClientRead(Sender: TObject; Socket: TCustomWinSocket); var info:SongInfo; begin ServerSocket1.Socket.ReceiveBuf(info, sizeof(info)); [...haal info uit record en doe er wat mee...] end; |
Als ik dit run, krijg ik de volgende errors:
Op het winamp control progsel:
als 1e: Asynchronous Socket Error 10054
als 2e: Windows Socket Error (10054), on API 'send'
Op het "remote control" progje:
Windows Socket Error (10057), on API 'recv'
Ik d8 dat de code redelijk klopte (niet dus).
Ik connect dat remote ding, daar bepaal ik het ip adres van, en leg ik een verbinding terug, dus elk progje een server en een client socket.
Hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen, ik zelf word er een beetje gek van
Xbox
Even the dark has a silver lining