Toon posts:

[EL] Draadloze LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo jongens,
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om je LCD draadloos te maken. Ik weet dat er al een soort topic van is maar daar staat alleen maar in dat iedereen het wel zou willen maar niemand komt met echt zinnige oplossingen. Dus had ik gehoopt dat het dit keer misschien wel zou lukken?

Ik bedoel er moet toch een oplossing zijn? zeker met al die einsteins hier op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk kan dat is toch helemaal niet zo'n punt altans niet voor een serial lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks maar verklaar je nader hoe ik de info van winamp draadloos op mijn lcd die op tafel staat krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
infrarood ? radio signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 11:42

IvoB

Prutst er rustig op los

zo'n LCD-tje heeft wel stroom nodig... Zouden batterijen het lang uit houden, zonder backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door DeVoTioN - dinsdag 04 juni 2002 22:33

--------------------------------------------------------------------------------
infrarood ? radio signaal ?

maakt mijn niet uit als ik het maar simpil ook zelf kan maken en niet super veel ruimte in neemt op tafel.
reikwijdte van zo'n 5m is zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 11:42

IvoB

Prutst er rustig op los

dan snap ik je probleem niet, er zijn toch kabels van 5 meter te maken, en er moet sowieso een draad naar de LCD voor stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door IvoB - dinsdag 04 juni 2002 22:47

--------------------------------------------------------------------------------
dan snap ik je probleem niet, er zijn toch kabels van 5 meter te maken, en er moet sowieso een draad naar de LCD voor stroom.

Nou eigenlijk vind ik die printer kabel over de vloer en de tafel niet zo strak
En zo'n ding kan toch zeker wel enige tijd op oplaadbare batt. draaien? en dan een oplaad stationnetje op mijn bijzet tafeltje naast de bank terwijl ik van af de bank met mijn afstand bediening mp3 darrai of divx.
Punt is ook dat als het display bij mijn tv staat met de rest van de audio dan kan ik dat display niet lezen en dus niet makkelijk kiezen welke mp3 ik wil afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb er al eens aan zitten denken om zoiets te maken. Ik heb alleen geen zin om er tijd of geld in te steken. Mijn oplossing zou alsvolg zijn. Ik heb al een serieële backplate gemaakt, dus daar is makkelijk een AM zender/ontvanger aan te koppelen. Echt duur zijn die niet: http://www.mcselec.com/ammodule.htm,
ATX433 , AM transmitter ATX433 11,40 Euro
ARX433, AM receiver ARX433 14,25 Euro
ANT433, 433 MHz antenna(2) pieces ANT433 11,40 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.mcselec.com/images/rfmodules.jpg
De datarate zou echter 4800 baud worden, niet echt snel maar snel genoeg.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow cool!
Alleen moet dan wel mijn lcd op serial port aangesloten kunnen worden?
En wat is de minimale snelheid dan die je nodig hebt voor een lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, dit is precies wat ik ook wou! alleen mijn afstand moet iets groter worden ongeveer 50 meter dus via RC. Versturen, ontvangen kan dus via de AM-module maar de aansturing zou iemand er mee kunnen helpen hoe ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 11:11
Ik heb alles al thuis liggen. Ik heb er een kleinbeetje meegespeeld. Datarate op 9600 Baud. Snel zat :). De zender werkt best aardig. 10 meter in huis moet toch wel te halen zijn met een redelijke antenne. Ik wou het ook bidirectioneel maken zodat je met knoppen op het LCD weer de pc kunt besturen. Als batt gebruik ik 7.2 V 1800 LiOn. Die zijn nog niet eens zo heel groot en zwaar. Backlight auto dim functie dmv. Microprocessors die ook het wireless gedeelte en de knoppen beheerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eindelijk gaat het ergens oplijken..
Wil je de schema's misschien ook plaatsen? en misschien foto's"?

Zou je hem ook paralel kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:37 schreef bugs het volgende:
Ik heb er al eens aan zitten denken om zoiets te maken. Ik heb alleen geen zin om er tijd of geld in te steken. Mijn oplossing zou alsvolg zijn. Ik heb al een serieële backplate gemaakt, dus daar is makkelijk een AM zender/ontvanger aan te koppelen. Echt duur zijn die niet: http://www.mcselec.com/ammodule.htm,
[afbeelding]
deze heef niet genoeg dataknalen voor al de lcd signalen (8stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AM? Ben een noob op dit gebied hoor, maar moet je hier toevallig een vergunning voor hebben? Of was dat alleen voor FM? (Heb trouwens eens ooit een recensie gelezen van een soundkaart met ingebouwde FM-zender (ontvangst op eigen radio). Beetje afgekraakt; ontvangst was niet echt goed. Ben je daar niet bang voor met je AM-zender? Ik bedoel, AM kwaliteit is toch een stuk minder dan FM?

PS. PLS correct me if i'm wrong :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Je hebt maar 1 data kanaal nodig want je zend alles Serieel over. Wat je maakt is niets anders dan een Serieele zender die gewoon je 9600 baud signaaltje de ether instuurt. De ontvanger pikt dat signaal weer op en gooit die 9600 baud data naar een Microcontroller die het LCD aanstuurt of naar een Serieel LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kwaliteit is erg slecht + bagger ja. Maar zolang je het digitaal houd merk je daar niet zo heel veel van. Zolang het signaal maar goed genoeg is om een 1 en een 0 te onderschijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Is dit ook mogelijk voor parralel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb alleen maar parralelle LCD's :) Ik heb een PIC16F84 die een RS232 signaal neemt en daarmee een HD44780 LCD + Backlight regelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je ons een beetje op weg kunnen helpen met schema's en zo? denk je dat het ook mogelijk is om een zender ergens te vinden van ongeveer 50m? of denk je dat daar erg moeilijk aan te komen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jaaaaah schema's en spul!!!!!!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 19:42 schreef Kep het volgende:
jaaaaah schema's en spul!!!!!!!!1
idd :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Draadloos parrallel lijkt me stoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb die jongen gemailt die dat am spul verkoopt en die gaat me er nog wat over uitleggen...dus hou het in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het bovemstaande is ook niet echt de oplossing.... maar is het niet op de een of andere manier te doen met een oude dradloze telefoon zodat je ook nog eens knopjes op het draadloze gedeelte kan maken om bijv. winamp te bedienen?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt me erg lastig worden! das allemaal custom made, en daar kan je dus waarschijnlijk weinig aan veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf hier zo'n FM zender ding, heb je idd een vergunning voor nodig, maar ze deden niet moeilijk in de winkel. Het is zo'n Velleman setje, kostte 10 euro en was in 5 min in elkaar. Ik heb een bereik van ongeveer 500 meter, dat is dus zonder versterker en zonder antenne, hij werkt op een 9 volt batterij of op een adapter. Op zich kan ik er iets van 9600 bauts doorheen jagen, maar ik werk nog aan een manier om er meer doorheen te halen. Gewoon een kabeltje van me soundcard naar de zender en dan aan de andere kant een goedkope fm ontvanger met een kabeltje naar de andere soundcard.

Easy dus. Maar ik denk niet snel genoeg voor je LCD of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

bugs schreef op 05 juni 2002 @ 13:37:
Ik heb er al eens aan zitten denken om zoiets te maken. Ik heb alleen geen zin om er tijd of geld in te steken. Mijn oplossing zou alsvolg zijn. Ik heb al een serieële backplate gemaakt, dus daar is makkelijk een AM zender/ontvanger aan te koppelen. Echt duur zijn die niet: [url="http://www.mcselec.com/ammodule.htm"]http://www.mcselec.com/ammodule.htm[/url],
[afbeelding]
Die antenne's zijn een beetje overkill voro 5 meter, volgens mij kun je dat prima met een draadantenne af, die kun je mooi in de behuizing verwerken, dan hoeft er niet zo'n antenne uit te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 07:57
http://www.bit-tech.net/article/43/

kijk eens op bovenstaande link, LCD op afstand, wel met draad mooi afgewerkt en zelf te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 04 juni 2002 @ 22:12:
tuurlijk kan dat is toch helemaal niet zo'n punt altans niet voor een serial lcd
als het dat is.. zet je er tog een uart tussen? dan heb je weer parallel

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• bugs

bugs

www.bugs.nl

Ik zit nu wat te klooien met rf-modulestjes van leiderdorp insturments. Ik heb ze voor de grap aan m'n backplate hangen. Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.bugs.nl/images/lcd_wireless1.jpg
Ik zit er aan te denken om het uit te breiden met wat knoppen ed, de moduletjes zijn voor tweeweg communicatie. Ik heb alleen geen zin om er software voor te schrijven.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

bugs schreef op 05 juni 2002 @ 13:37:
Ik heb er al eens aan zitten denken om zoiets te maken. Ik heb alleen geen zin om er tijd of geld in te steken. Mijn oplossing zou alsvolg zijn. Ik heb al een serieële backplate gemaakt, dus daar is makkelijk een AM zender/ontvanger aan te koppelen. Echt duur zijn die niet: [url="http://www.mcselec.com/ammodule.htm"]http://www.mcselec.com/ammodule.htm[/url],
[afbeelding]
hmmmz daar gaan we eens nader naar kijken ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs

bugs

www.bugs.nl

Kr3Kr schreef op 22 november 2002 @ 00:08:
[...]

hmmmz daar gaan we eens nader naar kijken ;)
Dat zijn niet de modules die ik gebruikt heb, voor zover ik weet zijn die modules van mcselec niet lekker aan te sturen. Ik heb deze gebruikt: http://www.leiderdorpinst...20Web/LI-433TR/index.html
Vanwegen de hogere bandbreedte en 2 weg communicatie. Ze zijn echter 24 euro ex. btw per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er inmiddels al vorderingen bij iemand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:01:
Zijn er inmiddels al vorderingen bij iemand. :)
lekker kickje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Misschien een idee voor een ia om van die am dingen te kopen?

Aangezien er veel lcd's verkocht gaan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 22:09
Je zou ook kunnen kijken of je zo'n draadloze koptelefoon kunt slopen.
Die dingen worden tegenwoordig al voor een appel en een ei verkocht en voor zulke signalen heb je geen hi-fi nodig.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
van 22 november naar 8 december is een flinke kick hoor!
ben eigenlijk wel benieuwd naar schema's ed van bugs (maar die post was op 21/11 :?)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs

bugs

www.bugs.nl

Die AM modules moet je niet nemen. Die schijnen erg moeilijk aan te sturen zijn. Een schema van mijn oplossing heb ik niet, maar het is gebazeerd op die serial backplate die ik gemaakt heb.

Pagina: 1