hoe DivX Boxje te bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik ben van plan een divxboxje te maken om bijv in bed divxen te kijken, het makkelijkst is dan om het zo te doen dat je geen HDD en geen CD-ROM nodig heb, dmv een netwerkkaart/kabel die ik laat lopen naar mijn windows pc die als server de pc laat booten en die ik de divx voer van cd of ftp of hd...
nu de vraag, wat moeten de minimale systeemeisen van deze box zijn? en heeft perhaps iemand zoiets nog staan? ik schat zelf op een p2 350 oid? mischien wel een flinke dot ram (256mb) om een ramdrive te maken waarop hij het os en een buffer voor de divX zet.
is zoiets uberhaupt wel mogelijk? en hoe doe ik het en wat gaat het me kosten?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Je besturingssysteem : DivXos (draait als shell op win98)
CPU : ongeveer 400 mHz onder windows, onder linux kan het ook lager. Verschilt onder beide os-en per geval.

Maybe ff de search gebruiken ?
Zijn namelijk al veel topics over geweest, onder andere in OCE.

Een ramdrive lijkt me niet echt mogelijk, tenzij je zelf de software gaat schrijven om het af te spelen, anders ben je geloof ik gebonden aan meer geheugen, omdat je dan een complete DivX in je ram moet stampen.

Verwijderd

ik heb op mijn kamer een p1 166 met win98 en divxos op een hdd van 400 mb ofzo. ik heb hem dan om mp3 mee te spelen. maar ik heb weles een divxje op cdtje in gedaan gewoon in de rout dan pakt ie hem vanzelf en gaat ie spelen werkt perfect. ik heb het dan over een beeldschermpie van 9 inch. mar als ik jou was zou ik een 1 of andere videokaartkopen met een tv out.

edit:

natuurlijk gaat de divx niet vloeiend het vere van dat. maar het gaat erom dat het draait.

Verwijderd

Hier zijn wel zat topics over geweest en heel erg veel heb je zelf ook nog niet uitgezocht.

Dit topic is gesloten.