Kabelbreuk - hoe of waar te fixen ?

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb hier een Trust monitor staan (disclaimer : mijn pa heeft hem gekocht) en dat ding is niet goed meer. Hij springt continu naar een groen beeld. Voor de mensen met een beetje fantasie : vanaf de rechterkant geeftie naar links strepen, rechts een volledig groen blok, links/midden eindigt dit in een aantal punten.

Nu denk ik zelf dat het gewoon een kabelbreuk is, en dat niet al te moeilijk te fixen moet zijn, dus waarschijnlijk ook niet al te duur.

Nu is zijn mij vragen :
Is het idd (waarschijnlijk) een kabel breuk ?
Waar kan ik zo'n kabel regelen ?
Waar kan ik hem laten repareren ? (omgeving arnhem, niet te duur please)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Soms kun je de VGA kabel gewoon los-schroeven en er een nieuwe aanzetten (neem aan dat dat niet het geval is)
En anders kun je hem gewoon naar de lokale computerboer met techische dienst brengen.

Draai eens wat met de kabel, kijk of het beeld dan ook flikkert qua kleuren. dan is het idd een kabelbreuk.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 12:36
Idd, effe met die kabel spelen en je weet of het een kabel breuk is.

Je kunt ook met je soldeerbout aan de slag om er een nieuwe kabel in te zetten.

Maar misschien is het zelfs wel de kabel niet maar de bevestigingspunten (de gesoldeerde) in de monitor zelf.

Maar ik raad aan:

• Met je kabel spelen als de monitor aanstaat, kijken of
het beeld veranderd; (Veranderd het beeld?=kabel kapot)

• Dan je monitor eens van binnen bekijken (alles uit
en niet de beeldbuis aanraken ivm statische ladingen)
en trouwens als je nog GARANTIE wil hebben
dit niet doen!Maar naar de dealer gaan.Kijk naar het
uiteinde van de kabel dus of de draadjes goed
vastzitten/gesoldeerd zijn.

Zo kom je misschien een stap dichter bij de oplossing of kun je ons meer info geven... >:)

Verwijderd

rechts een volledig groen blok
weet niet in wat voor een tijd bestek die is begonnen maar op zich klinkt het niet logisch als in je kabel op het zelfde moment de draad voor Rood en Blauw het begeeft..
denk dat er toch meer aan de hand is.

Maar voor reparatie zou ik even kijken als ik jou was of er een electroboer in de buurd bij je zit ... hebben hier in de buurd van alkmaar (endje uit de buurd i know) een klein bedrijfje zitten dat tv's / monitoren / cd-spelers en allemaal van dat soort apparaten maken .. en voor niet al te veel geld meestal ..
suc6

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Met een beetje rommelen aan de kabel gaat het meestal wel weer weg, en dan is het na een paar minuten weer terug.
Die kabel zit echt binnen in de monitor vast, dus ik zal hem eens openschroeven binnenkort.

Maar niemand van jullie heeft een adresje waar ik hem kan laten fixen ?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 05 juni 2002 12:04 schreef Dreamstar het volgende:
Met een beetje rommelen aan de kabel gaat het meestal wel weer weg, en dan is het na een paar minuten weer terug.
Die kabel zit echt binnen in de monitor vast, dus ik zal hem eens openschroeven binnenkort.

Maar niemand van jullie heeft een adresje waar ik hem kan laten fixen ?
gewoon thuis :P
Valt echt wel mee, het is een kwestie van de draadjes op de printplaat solderen en klaar :7
Als je weinig ervaring hebt met solderen zou ik het gewoon bij de lokale electroboer laten doen
Pagina: 1