[pcmcia] Compaq Armada

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Ik krijg van de week van mn zus een laptoppie, Compaq Armada (oudje hoor).

Zover ik heb gezien is het een pentium 120mhz of iets in die hoek.
Nu wil ik het beestje uiteraard wel op mn netwerk aansluiten dus moet ik een netwerkkaartje kopen. Nu kom ik erachter dat je verschillende soorten PCMCIA kaarten hebt. Cardbus en pcmcia 1 en pcmcia 2 enz enz.

Kan iemand even het verschil uitleggen en zeggen wat zij denken wat voor hierin moet?

Verwijderd

Ef snel

Type I
De kaart heeft een dikte van 3,3 mm en vindt veelal zijn toepassing in de uitbreiding van het geheugen.

Type II
De kaart heeft een dikte van 5 mm en wordt veelal toegepast voor communicatie (fax & netwerk) en flash-geheugens.

Type III
De kaart heeft een dikte van 10,5 mm en wordt voornamelijk toegepast voor storage oplossingen (bijvoorbeeld harddisks).

• sKitZo
owk...

en hoe zit het dan met het aantal bits enzo? 16 en 32... wat voor moet er in zo'n oudje?

Verwijderd

Ik weet dus niet welke kaart er bij jouw in kan. Maar als je gewoon netwerk kaart koopt voor bv type 2 dan doet hij het bijna altijd goed.
Ik heb ook een compRaq armada 110 (voor school) en daar gaat een draadloze netwerkaart in. (11mbit)
en das een type 2

• sKitZo
Dus deze:
http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/netwerk/112033.html

moet het zo goed als zeker doen??

Verwijderd

Ken het kaartje niet.
Maar als ik het zo lees denk ik van wel.

• marko75
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08-2022
Je kunt ook even bij compaq in de specs kijken natuurlijk. Ik zal morgen ook nog even in de spare parts list van compaq kijken, misschien dat hij er nog tussen staat...

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CardBus/32bit zijn voor in nieuwe laptops, die heb jij waarschijnlijk niet dus. PCMCIA type 1 2 en 3 gaat vooral om de dikte, als je 2 sloten boven elkaar hebt moeten ze eigenlijk allemaal wel kunnen.

• sKitZo
ik haal hem morgen wel even bij haar op en dan zal ik er nog es goed naar kijken en verder mijn vragen stellen als dat nodig is

• sKitZo
ok... daar ben ik weer...

Ik heb nu dus mn Laptop en een cardbus kaartje.

Het kaartje past wel in de gleuf (:p) maar... wordt niet door windows herkent. Betekent dit meteen dat het niet werkt??? Of kan dit ook een andere reden hebben?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je op zo'n Compaq geen drivers installeren om PCMCIA kaartjes te laten werken ? Compaq heeft een (redelijk) goede site vol met machine specifieke drivers. Zou daar eens gaan kijken.

• sKitZo
lampjes branden ook niet en hij geeft het niet aan bij het opstarten... ziet er niet echt goed uit...

kzal ff voor die drivers kijken

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:48

Part

Helemaal niets.....

Als de laptop geen cardbus kaartjes ondersteund dan passen ze er ook niet in. Er zitten op cardbus kaartjes andere sleuven aan de zijkant.

Bij sommige laptops kun je in de bios instellen of je cartbus kaarten wel of niet wil ondersteunt moeten worden. Misschien staat het daar niet goed?

• sKitZo
klopt het dat je bij compaq geen echte bios hebt? maar zo'n gek instel GUI'tje?

Dus het zou moeten werken? als het past?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:48

Part

Helemaal niets.....

Bij compaq zit het programma waarmee je de bios insteld op de hdd of is op te starten van af een flopy.
Als het op de HDD staat dan zie je direct na het opstarten rechts bovenin het beeld een knipperende cursor. Als je dan F10 in drukt kom je "in de bios".

Anders even de floppen van compaq downloaden.

Als de cartbus kaart past dan moet hij ook werken.
Alleen als je de kaart er met heel veel kracht in hebt moeten drukken dan werkt het niet meer. :)
Pagina: 1