Toon posts:

iMac 2 Pc casemod vragen (grote pics !!)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor weinig een kapotte iMac kunnen kopen.. moederbord zou verrot zijn.. Echter, ik wil hier dus een Via Eden mobo inbouwen en zo dus een leuke werk PC bouwen.

Echter, ik zit met twee problemen :

1. Kan ik de monitor aansturen via een normale SVGA/XGA kabel ?

2. Zit de voeding naast de beeldbuis of zit die vast aan het moederbord ?

Ik denk dat het antwoord op vraag 2 is dat hij aan het moederbord vast zit, maar omdat er 2 connectoren van het moederbord naar de beeldbuis-voeding plaat gaan, heb ik even 4 foto's gemaakt, om een en ander te verduidelijken..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/imac/mobo01.jpg

Foto 1 is een plaatje van de bovenkant van het moederbord.. De rode pijl verwijst volgens mij naar de voeding.. Vraag 1. Is dit inderdaad de voeding ?

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/imac/mobo02.jpg

Foto 2 is een plaatje van de onderkant van het mobo. Hier zitten dus twee connectoren... Die blauwe pijl geeft volgens mij de grafische/monitor uitgang/ingang aan, omdat deze dicht bij de grafische chip zit, maar bij de gele pijl... geen idee..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/imac/monitor01.jpg

Foto 3 is de bovenkant van de beeldbuis...met printplaat

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/imac/monitor02.jpg

Foto 4 is de onderkant van de beeldbuis/frame.. hier zitten dus weer die twee connector aansluitingen.. blauw volgens mij voor de monitor maar geel... geen idee ?

Kan iemand mij hiermee helpen ??

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

1 is zowizo voor de monitor, ze andere weet ik niet, mischien voor de cdromspeler of hdd?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Voor de boxen/CDROM/microfoon? En de andere dan voor beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee ??\

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Geef eens wat meer info of zoek eens met google op type mobo serie nummers enz.

Specs

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:05

Vuvuzela

My spire is forming

Nice >:)

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op partnummers, maar kan niks vinden.. wel vreemd trouwens.. Ook technical manuals van de Imac kan ik niet vinden op het Internet.... Das nl. het probleem....

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:56 schreef roelandstoter het volgende:
Iemand anders nog een idee ??\
maak er een aqarium van :+

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook aan gedacht, maar dan moet je wel dat glas voor dat aquarium zelf helemaal laten blazen/buigen... Dat kost veel geld... dus,.. zo'n Via mobo met proc kost maar 140 Euro en is lekker klein..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

op het beeld zit altijd een rgb stekker zoek de sync ff op en ja kan hem wel aansturen!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
en die voeding: die zit zo te zien ook om de beeldbuis heen... (zie heatsink aan de rechterkant op de foto)

is wel verdomd krap (knap) ingebouwd zeg... alles dwars door elkaar als je pech hebt....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Als ie werkt moet je het ff zeggen. Lijkt me wel vet als die weer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Spyro, wat zijn die condensatoren die aan het moederbord vastzitten ?? Daar komt nl. zelfs een voedingkabel uit voor de CDROM speler...

Ik heb het vermoeden dat alle electronica die in de monitor zit, alleen voor de monitor zijn,...

zo aan de reacties te zien, is het nog niet makkelijk om informatie te krijgen...

• Spyro_the_Dragon
Zou toch proberen ergens datasheets vandaan te halen.... zo van de plaatjes kan ik het moeilijk zeggen.

Heb je een multimeter? Durf je m aan te zetten? (OPPASSEN bij de monitor, daar staat VEEEEEEL spanning op) dan kun je meten.......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Geen multimeter en zeker geen zin om de boel te volteren... Ik ben dus nu eigenlijk naarstig op zoek naar technical manuals... iemand ??

• Firestorm
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

kan het niet zo zijn dat die 2e connector voor usb aansluitingen is?

• Spyro_the_Dragon
Oja wat ik wel weet:
MACS met een extern display hebben een andere connector (geloof ook de voeding erbij in) dan PC's. En dan niet alleen de voeding die verschilt, maar ook de andere draden/signalen.

Het zit er dik in dat de signalen voor een interne monitor dus ook anders zijn dan bij de PC. Ik zou gaan zoeken naar een convertor VGA<>MACvideo......

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 15:33 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Oja wat ik wel weet:
MACS met een extern display hebben een andere connector (geloof ook de voeding erbij in) dan PC's. En dan niet alleen de voeding die verschilt, maar ook de andere draden/signalen.

Het zit er dik in dat de signalen voor een interne monitor dus ook anders zijn dan bij de PC. Ik zou gaan zoeken naar een convertor VGA<>MACvideo......
Kzal effe kijken op het Internet ! Bedankt voor de tip.

Verwijderd

wat moeje weten dan ?? zal ik het boekkie van mun zus wel ff rippen morgen :).... zal vast wel vanalles instaan :)

• Dancis
  • Laatst online: 05-08 21:39
Hoi

Ik heb een jaar lang imac's gerepareerd , dus misschien dat ik je kan helpen:

rode pijl is inderdaad voeding (voor het moederbord) en zit aan het moederbord , maar deze is los te halen.

Blauw is aansluiting monitor , deze kabel loopt naar de nek van de monitor.

en geel is voor de aansluiting van boxen , aan en uitknop en hoofd telefoon aansluiting.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen !! :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45

Maximus

PhD i.o.

probeer eens dezelfde vraag te stellen in het
Non-Windows OS forum daar zitten volgens mij meer mensen die een MAC hebben :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 13:35 schreef Dancis het volgende:
Hoi

Ik heb een jaar lang imac's gerepareerd , dus misschien dat ik je kan helpen:

rode pijl is inderdaad voeding (voor het moederbord) en zit aan het moederbord , maar deze is los te halen.

Blauw is aansluiting monitor , deze kabel loopt naar de nek van de monitor.

en geel is voor de aansluiting van boxen , aan en uitknop en hoofd telefoon aansluiting.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen !! :)
Dit is de informatie die ik zoek !! Geweldig,.. vraag die echter nu nog rijst is of er ook schema's zijn van die connectoren, zodat ik kan beginnen met solderen..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Als je geld genoeg hebt: vervang het beeldscherm door een 15" tft, en prop de pc er gewoon in plus de normale voeding, dat zou echt een leuke mod zijn :).

|>

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Ik heb ff door alles heen gescrold :P

maar je hebt die mac toch uit elkaar gehaald, dan weet je toch waar al die draaden/snoeren/connectors vandaan komen en waar ze heengaan. of niet??

wat ga je met dat oude mobo doen?

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Dancis
  • Laatst online: 05-08 21:39
Voor die schema's moet je echt bij iemand zijn die in de imac reparatie zit , want ze zijn er wel. Maar dat is allemaal geheim volgens apple .

Dus je moet iemand zo gek kunnen krijgen voor een kopie!

Maar ik kan mijn ex collega's wel eens vragen , welke schema's heb je nodig?

Mail me anders even wat je nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 15:03 schreef TimmeStein het volgende:
Ik heb ff door alles heen gescrold :P

maar je hebt die mac toch uit elkaar gehaald, dan weet je toch waar al die draaden/snoeren/connectors vandaan komen en waar ze heengaan. of niet??

wat ga je met dat oude mobo doen?
Weggooien, want die is kapot.. hebben dan ?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Ziet er stoer uit, zo'n vorm moederbord >:)
kan je wel een vette mod van maken. (ik dacht een toilet-mod) :P

• cavvie
  • Laatst online: 13-05-2022
http://www.theimac.com/drive_steps.shtml

Misschien heb je hier wat aan?

Verwijderd

ander scherm er in zetten ? sloop een monitor misschien past het!

Verwijderd

Kijk uit voor je monitor man, je laat em zo met de buis op de grond liggen. Beetje zand en je hebt al krassen!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:13 schreef roelandstoter het volgende:

[..]

Dit is de informatie die ik zoek !! Geweldig,.. vraag die echter nu nog rijst is of er ook schema's zijn van die connectoren, zodat ik kan beginnen met solderen..
Hhhehe, beetje naief vind je niet. Met deze informatie kun je meteen een interface naar je mobo solderen. Joh :D
Pagina: 1