Levensduur Latop Batterij

Pagina: 1
Acties:

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Topicstarter
Ik heb de Asus A 1000 Laptop van MyCom gekocht, nou wou ik weten hoe je de accu een zo lang mogelijk leven geeft:

Is het bijv schadelijk voor de batterij (li-ion) om de laptop aan de AC te laten te hangen terwijl hij vol is.
Ook ben ik erachter dat de Li-ion geen geheugen effect kent en ik dus niet de batterij geheel leeg moet maken al vorens te opladen. Maar ik hoorde dat waarneer je hem elke dag oplaat van 0 naar 100% hij ongv een jaar mee gaat wat ik nog al kort vind. En vraag me af als je hem dan van 60 naar 100% dat ie dan dus langer meegaat. En weet iemand hoe duur ongv een nieuwe kost. Verder zijn alle tips welkom:

Ps ik schaam me als een VMBO electricien dat ik dit weet, ik heb het wel gehad maar lette toen niet zo erg op :D

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Li-On staat er toch om bekend dat het don't-care-accu is ? Dus gewoon laden wanneer je wilt, het is toch voor je laptop dan moet dat wel lijkt me. Ik denk dat ie na een tijdje wel zwakker wordt maar dat is altijd zo...

Mother, will they like this song?

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Topicstarter
Dus hij kan er gewoon in blijven als ik het op het lichtnet heb aangesloten en hij is 100% vol?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

JWO

Op dinsdag 04 juni 2002 22:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
Dus hij kan er gewoon in blijven als ik het op het lichtnet heb aangesloten en hij is 100% vol?
lijkt mij wel de laptop schakelt denk ik gewoon de stroom toevoer op de accu uit zodra hij vol is en gaat dan alleen door op het lichtnet...

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 17:32
Ik las in een handleiding van een notebook dat de accu ongeveer 500 laad cycly mee kon.

Als je hem dus 1 x in de 2 dagen van het stroom haald en er weer op zet dan is je accu na 3 jaar rot.

Doe je het dagelijks, dan gaat die 1.5 jaar mee.

Op de meeste accu's zit ook maar 6 maanden garantie, ondanks dat je 2 of 3 jaar op het notebook hebt.

American Express vraagbaak