Geforce 4 doet opeens 'raar'

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb een MSI GeForce 4 MX420 van Alternate.
Deze kaart deed het altijd perfect (een week of 2).
Nu start ik mijn computer op en opeens doet de kaart raar. Soms geeft hij helemaal geen beeld, soms zitten er artifacts dor het beeld, soms staat alles 3x op het beeld en heel soms is het eventjes normaal.
Ik dacht dat hij misschien te warm werd door het weer er zit namelijk standaard een passieve koeler op. Ik heb er toen even een koelertje opgeschroeft, alleen dit heeft geen enkele invloed op het probleem.
Ook in een andere pc geeft de kaart dezelfde problemen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De kaart is overigens nooit overgekloked geweest en ik heb gewoon de standaard door msi meegeleverde drivers gebruikt.
Wat kan ik het beste doen, de kaart gewoon terugsturen naar Alternate? En zouden ze stennis gaan maken om het feit dat er een koeler op de heatsink geschroefd heeft gezeten?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Zegt garantie je soms iets? ;)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 20:37 schreef TheCore het volgende:
Zegt garantie je soms iets? ;)
Yep, maar ik weet dus niet of die lui gaan zeuren over die koeler die ik erop heb gezet.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Op dinsdag 04 juni 2002 20:43 schreef Devil het volgende:

[..]

Yep, maar ik weet dus niet of die lui gaan zeuren over die koeler die ik erop heb gezet.
ALs je het bovenstaande verhaal verteld.
Dan komt het volgens mij wel goed.

(je kan de koeler er toch ook afschroeven?)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 20:46 schreef MartNL het volgende:

[..]
(je kan de koeler er toch ook afschroeven?)
Die is er al af, maar op de plekken waar de schroeven hebben gezeten is de verf van de heatsink.

Verwijderd

Lijkt me eerlijk gezegd wel dat ze daar moeilijk over gaan doen. Daaraan zie je al dat je lekker aan het knutselen bent gegaan met die kaart en weet ik niet wat allemaal eraf en er op heb geschroefd en geplakt.

Dat was dus niet zo'n verstandige actie. Als een kaart gewoon standaard zoals hij geleverd wordt problemen oplevert moet je er niet zelf nog eens aan gaan schroeven enzo, dat alleen pas doen als hij het (weer) gewoon goed doet! ;) Ik denk dat dat je het met me eens zult zijn dat die kaart zoals hij standaard wordt geleverd op standaard specs toch zeker niet te heet zou moeten kunnen worden. Dus meot je er ook niet aan gaan schroeven.

Maargoed je kunt het altijd proberen met je verhaaltje en kijken wat ze zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Hou ons op de hoogte!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Anders moet je de heatsink effe trakteren op een likje verf :)
lijkt me gewoon dat die kaart brak is.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

ik heb de leadtek gf4 ti 4600, die deed het een week goed, daarna allemaal strepen in beeld met opstarten en uiteindelijk crashen. En dat hetzelfde in andere pc`s.

Gewoon me gf4 om geruild en nu is alles goed.

Verwijderd

neem aan dat het een zwarte heatsink is?

Dan gewoon even met benzinestift bijwerken. zie je er bijna niks van! En ze gaan die kaart echt niet aan een onderzoek onderwerpen.

(spreek uit ervaring :) )

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

probeer m ook s in een andere puter..

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25
Op woensdag 05 juni 2002 02:10 schreef rival24 het volgende:
probeer m ook s in een andere puter..
heeft hij toch gedaan |:( :Z
Ook in een andere pc geeft de kaart dezelfde problemen.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 02:08 schreef floooo het volgende:
neem aan dat het een zwarte heatsink is?

Dan gewoon even met benzinestift bijwerken. zie je er bijna niks van! En ze gaan die kaart echt niet aan een onderzoek onderwerpen.

(spreek uit ervaring :) )
Ik hoop het, ik heb gehoord dat Alternate heel erg moelijk doet met garantie geven.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb hem dus opgestuurt naar Alternate en vandaag kreeg ik een grote doos van hun.
In de doos zat een brief dat het probleem binnen de garantie viel en de kaart was omgeruild voor een nieuwe. In de doos zat echter precies dezelfde kaart die ik had opgestuurt |:(
Nou moet ik weer tot maandag wachten tot de klantenservice open is.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Op zaterdag 08 juni 2002 13:25 schreef Devil het volgende:
Ik heb hem dus opgestuurt naar Alternate en vandaag kreeg ik een grote doos van hun.
In de doos zat een brief dat het probleem binnen de garantie viel en de kaart was omgeruild voor een nieuwe. In de doos zat echter precies dezelfde kaart die ik had opgestuurt |:(
Nou moet ik weer tot maandag wachten tot de klantenservice open is.
HAHAHA de service van alternate, yah daar heb ik ook met teugen van mogen genieten, ik koop er dan ook nooit meer..

| I've got permission to color outside the lines |

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb deze problemen ook, met mijn geforce 2 ti. Als ik in windows (98) kom, en ik klik meteen bij het inlogscherm op ok, zonder te wachten tot het schermpje van de virusscanner komt, dan loopt ie meestal vast en is het beeld helemaal vol met artifacts. Het beeld trilt ook heel vaag, en als ik met de muis beweeg zie ik allemaal 'rommel' aan de linkerkant van het scherm. Als ik echter wacht met inloggen totdat de virusscanner netjes is opgestart, en dan op OK klik, is er niks aan de hand.

Ik heb ook ontdekt dat de gebruikte detonator driver invloed heeft op de problemen. Met bepaalde detonator versies loopt ie bij windows ALTIJD vast (met die vage artifacts, en het trillende beeld). Met de drivers die bij de kaart geleverd worden heb ik nooit problemen. Met de detonator die ik nu gebruik (28.32) heb ik het zoals eerder beschreven alleen als ik 'te snel' inlog.

Bij spellen etc. heb ik nooit problemen, en als ik de kaart tijdens het gamen aanraak, voelt hij ook niet bijzonder heet. koeler nog dan de voodoo3 die ik indertijd had in ieder geval, en die werd aardig heet.

Ik kan dus concluderen dat het niet de kaart is die kapot is, maar dat er iets mankeerd aan de drivers, of dat het een compatibiliteitsprobleem is.

Catch a smile out there!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 20:13 schreef Haemorrhage het volgende:
Ik heb deze problemen ook, met mijn geforce 2 ti. Als ik in windows (98) kom, en ik klik meteen bij het inlogscherm op ok, zonder te wachten tot het schermpje van de virusscanner komt, dan loopt ie meestal vast en is het beeld helemaal vol met artifacts. Het beeld trilt ook heel vaag, en als ik met de muis beweeg zie ik allemaal 'rommel' aan de linkerkant van het scherm. Als ik echter wacht met inloggen totdat de virusscanner netjes is opgestart, en dan op OK klik, is er niks aan de hand.

Ik heb ook ontdekt dat de gebruikte detonator driver invloed heeft op de problemen. Met bepaalde detonator versies loopt ie bij windows ALTIJD vast (met die vage artifacts, en het trillende beeld). Met de drivers die bij de kaart geleverd worden heb ik nooit problemen. Met de detonator die ik nu gebruik (28.32) heb ik het zoals eerder beschreven alleen als ik 'te snel' inlog.

Bij spellen etc. heb ik nooit problemen, en als ik de kaart tijdens het gamen aanraak, voelt hij ook niet bijzonder heet. koeler nog dan de voodoo3 die ik indertijd had in ieder geval, en die werd aardig heet.

Ik kan dus concluderen dat het niet de kaart is die kapot is, maar dat er iets mankeerd aan de drivers, of dat het een compatibiliteitsprobleem is.
Bij mij is wel degelijk de kaart kapot, want het probleem komt al voor nog voordat windhoos begonnen is met opstarten. Ook op een andere computer is het beeld meteen verrot, zonder dat er drivers of wat dan ook zijn geinstalleert.

Pagina: 1