Toon posts:

Netwerk probelem met Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een klein thuisnetwerk met een USR 8000 (USRobotics) router met ingebouwde printerserver. Internet op met Desktop werkt via de Router prima en ook kan ik van beide PC's printen via de ingebouwde printer server. Dus naa FAQ gegaan - reviews [thuisnetwerken:een uitgebreide beginnersguide} doorgelezen en alles gedaan wat er staat... resultaat geen internet meer en ook niet meer printen. Ik kom er niet uit wat ik fout doe ??

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
eh.. 3x gelezen. dit is wat ik eruit opmaak:

je hebt router gekocht, deed het perfekt.
toen heb je FAQ gelezen ..lopen prutsen aan je router.
(www.watbenjedan.com ? )
en nu doet ie het niet meer ?

ehm.. resetten ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

Na mijn prutsen met de protocollen (TCP/IP settings), geen internet meer, en ook kan ik niet meer printen.

Dus heb ik alles teruggezet en nu kan ik tenminste weer internetten (nu dus) en ook weer printer via de Router.. maar..

Mijn netwerk tussen de 2 PC's werkt niet, en ook kan ik niet meer bij de Router

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 04 juni 2002 20:27 schreef roco het volgende:
Voor de duidelijkheid:

Mijn netwerk tussen de 2 PC's werkt niet, en ook kan ik niet meer bij de Router
Maar je kan toch internetten? Dus je kan bij je router komen. En dat je 2 pc's elkaar niet kunnen zien, dat komt niet door de router.

Leg eens uit hoe het precies in elkaar zit, want nu kunnen wij alleen maar raden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt waarschijnlijk gelijk dat het niet aan de Router ligt, ik doe zeker iets fout in de configuratie van de settings, zodat ik het netwerk niet aan de praat krijg, dus begin ik opnieuw:

Heb een Router verbonden met Chello en 2 PC's 1 x desktop met een Netwerkkaart en een Compaq laptop(dockingstation) met een ingebouwde netwerkkaart. tot zover alles prima.
Op mijn desktop kan ik internetten, en printen via de Router
Op mijn laptop kan ik niet internetten maar wel printen via de Router.

Op mijn Router "Client status screen" komen beide PC's voor.

Tot zover nog steeds ok.

Ik wil dus internetten op beide PC's en ook files sharen, gamen etc.
Dit lukt me dus niet ...

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
schop, ik zit ook met zo'n geval.... :)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij hiermee helpen, want ik kom er echt niet uit:?. De FAQ beschrijft een situatie zonder Router dus hier heb ik niets aan. Is er iets te vinden met Router ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zonder of met router maakt geen piel uit voor het opzetten van thuisnetwerk.
Werk iig niet met DHCP maar gewoon met vaste 192.168.x.x ip's da's veel makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan
OP mijn desktop met Win Me heb ik handmatig het IP adres aangmaakt 192.168.1.1 en laptop als 192.168.1.2 Domein naam hetzelfde, subnetmask 255.255.255.0. etc. Opnieuw opstarten maar het netwerk werkt niet :?, ook geen verbinding meer met de Router

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt geen domein....je hebt een werkgroep.
Doe maar eens start ->uitvoeren -> \\ipvanjelaptophier
Ziet ie nou wat ?
Verder gewoon de FAQ volgen en precies melden hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal het nog eens proberen , maar zit nu op mijn werk, en dus niet bij mijn thuis netwerk.
Alvast bedankt

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
ga dan werken :(
hele dag op GoT wat zal je baas wel niet denken :+

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na een hoop gepruts (bedankt voor de website) heb ik de zaak toch aan de praat gekregen :D Heb de Router DHPC zijn werk laten doen waardoor automatisch de IP adressen aangemaakt zijn, dan het Domein naam in de juiste protocollen invullen en DNS aanzetten met als Host de desktop Daarna de Gateway mijn Router en Voila >:) Bedankt allemaal, nu nog proberen of alle spellen ook werken en ik alle websites kan bezoeken
Pagina: 1