[batch] debug routine automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mijn vraag is: hoe kan ik een debug routine (dus een rij commands die je normaal in debug zou uitvoeren) door een batch file laten uitvoeren? Het gaat hier om onderstaande routine:

debug
FCS: 200 400 0
RAX
0301
RBX
0600
RCX
0001
RDX
0080
E100 CD 13
P
Q

Ik heb inmiddels wel het progje zapdisk, maar die vraagt nog een keer om bevestiging, iets wat niet de bedoeling is aangezien ik dan alsnog y moet drukken.

btw, als een modje vind dat dit in SA hoort move je m maar, denk zelf toch wel WOS...

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik mis de vraag een beetje...
waar voer je die commando's uit dan? waar is dat debug verhaal van?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 20:38 schreef possamai het volgende:
ik mis de vraag een beetje...
waar voer je die commando's uit dan? waar is dat debug verhaal van?
Vraag staat er toch vrij duidelijk hoor:
Mijn vraag is: hoe kan ik een debug routine (dus een rij commands die je normaal in debug zou uitvoeren) door een batch file laten uitvoeren?
Probleem met batch en debug is dat je nadat je debug.exe hebt opgestart, je nog commando's moet invoeren. Hoe gaat dat in een batch bestand?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• rvanlooijen
Vraag staat er toch vrij duidelijk hoor:
[..]

Probleem met batch en debug is dat je nadat je debug.exe hebt opgestart, je nog commando's moet invoeren. Hoe gaat dat in een batch bestand?
Jij snapt m ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op dinsdag 04 juni 2002 20:45 schreef caesartje het volgende:
Jij snapt m ;)
Ik ook :P

Debug zelf kan AFAIK geen scripts accepteren. Met een progje als AutoIt kan je toetsindrukken simuleren, ik geloof onder DOS als TSR. Misschien dat je het daar mee red.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rvanlooijen
Op dinsdag 04 juni 2002 20:56 schreef F_J_K het volgende:

[..]

Ik ook :P

Debug zelf kan AFAIK geen scripts accepteren. Met een progje als AutoIt kan je toetsindrukken simuleren, ik geloof onder DOS als TSR. Misschien dat je het daar mee red.
Ik ga t ff proberen, thx :D

edit: helaas draait dit alleen onder windhoos merk ik, wat het geen optie maakt voor een bootdisk :'( Toch bedankt :)

Iemand nog andere ideeen? Zoals bepaalde lezers al wel gezien zullen hebben resulteerd deze routine in het verwijderen van de primaire partitie, als iemand nog andere suggesties heeft die vanaf bootdisk automagisch kunnen worden uitgevoerd die hetzelfde effect hebben, please reply ;)

• rvanlooijen
Zou dr een modje zo lief willen zijn deze in P&W te zetten? Misschien dat daar iets meer mensen met dit soort weetje aanwezig zijn ;) No offence @ de mensen die me hier al hebben geprobeerd te helpen natuurlijk ;)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:16 schreef caesartje het volgende:
Zou dr een modje zo lief willen zijn deze in P&W te zetten? Misschien dat daar iets meer mensen met dit soort weetje aanwezig zijn ;) No offence @ de mensen die me hier al hebben geprobeerd te helpen natuurlijk ;)
Wil je dat voortaan zelf melden in SM? Dan wordt ie vanzelf gemoved :)

• rvanlooijen
Op dinsdag 04 juni 2002 21:18 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Wil je dat voortaan zelf melden in SM? Dan wordt ie vanzelf gemoved :)
Al gedaan hoor, maar ik denk, post t hier ook nog ff ;)

edit: was je voor :P ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Het is lang geleden voor me, maar je kan met Partition Magic toch met een scriptje een partitie verwijderen?
Op dinsdag 04 juni 2002 21:16 schreef caesartje het volgende:
Misschien dat daar iets meer mensen met dit soort weetje aanwezig zijn ;) No offence @ de mensen die me hier al hebben geprobeerd te helpen natuurlijk ;)
Tssss. >:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Francois
  • Laatst online: 24-08 11:41

Francois

Dus...

Zet de commando's voor debug in een bestandje. Zet vervolgens in je batchfile "DEBUG <bestandnaam"

Moet lukken zo

• rvanlooijen
Op dinsdag 04 juni 2002 21:32 schreef Francois het volgende:
Zet de commando's voor debug in een bestandje. Zet vervolgens in je batchfile "DEBUG <bestandnaam"

Moet lukken zo
dus stel ik zet de lijst commands in routine.bat en ik gebruik het commando "debug routine.bat" zou ie t moeten doen? Hmmm could it be that simple? Let's try and find out ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op dinsdag 04 juni 2002 21:38 schreef caesartje het volgende:

[..]

dus stel ik zet de lijst commands in routine.bat en ik gebruik het commando "debug routine.bat" zou ie t moeten doen? Hmmm could it be that simple? Let's try and find out ;)
Nee. Dan debug je het bestand routine.bat :Y)

Misschien wel: debug < routine.txt
Ik weet eigenlijk niet of dat gaat werken.

• PenguinPower
  • Laatst online: 08:38

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Maak een bestand dat routine.bat heet en zet daar dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
goto end
RAX
0301
RBX
0600
RCX
0001
RDX
0080
E100 CD 13
P
Q
:end
debug < routine.bat

Edit: Debug komt dan wel met 1 foutmelding, maar dat moet niet uitmaken voor het functioneren van debug

• Francois
  • Laatst online: 24-08 11:41

Francois

Dus...

Op dinsdag 04 juni 2002 21:38 schreef caesartje het volgende:

[..]

Nee mooier is die commands in routine.txt te zetten, en dan in batchfile "debug <routine.txt"

En let op het groter dan teken, dat is belangrijk

Verwijderd

je mot gewoon pipen:

C:\copy con write.txt
a
cld
mov di,200
xor ax,ax
mov cx,100
repz stosw
mov ax,0301
mov bx,0200
mov cx,0001
mov dx,0080
int 13
int 20

rcx
001b
nwrite.com
w
q
^Z

C:\DEBUG <WRITE.TXT
C:\write

Success met het overschrijven van sector 0, track 1, disk 0.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=14]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• rvanlooijen
Op dinsdag 04 juni 2002 21:44 schreef PenguinPower het volgende:
Maak een bestand dat routine.bat heet en zet daar dit in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
goto end
RAX
0301
RBX
0600
RCX
0001
RDX
0080
E100 CD 13
P
Q
:end
debug < routine.bat

Edit: Debug komt dan wel met 1 foutmelding, maar dat moet niet uitmaken voor het functioneren van debug
That did the trick :D thx m8, nou nog even een proggie downen zodat ie ook automagisch reboot zodra ie hiermee klaar is...

Verwijderd

als je doet wat er in m'n vorige reply staat en 'int 20'
vervangt door 'jmp ffff:fff0 <enter>' en '001b' in '001e' dan reboot ie ook (warm).
Pagina: 1