Toon posts:

XP 1800+ idle 60 graden?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een nieuwe AMD XP 1800+ gekocht met een Gigibyte GA-7VTX-E moederbord (VIA KT266 chipset). Nu heb ik NA search gebruikt te hebben nog het idee dat mijn processor een erg hotge temperatuur behaald terwijl er in de zaak waar ik heb spul gekocht heb (computerland te Utrecht) mij verteld is dat dit een nieuwe lichting XP's is en deze veel minder warm werd. (48 gaden is mij verteld) Op mijn proc zit een 'GlacialTech Atlon XP 2100+' koeler die toch voldoende zal moeten zijn (50mm fan en erg groot koelblok) Hier de temps van mijn systeem:

AMD XP : 60 graden (idle) terwijl ik dit typ
Board temperature : 48 graden
Voeding: 81 graden

Ben maar een arme student die voorheen altijd heeft gekloot met een k6-2 400mhz en wil toch ergens een beetje zekerheid dat het spul hiero niet kapot gaat! :)

(temps komen van Sandra 2002)

Verwijderd

...Wat zegt je BIOS? Sandra wil er nogal eens serieus naast zitten. Bij mij gaf SS2002 allemaal verkeerde temps aan.

Verwijderd

kun je even op http://www.glacialtech.com/ opzoeken welke koeler je precies hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 'Igloo 2310'op van Glacialtech.

http://www.glacialtech.com/dsk_370_2310.htm

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijnes is 54 graden terwijl ik dit typ. Ook een XP1800+, boeit me niet eerlijk gezegt. Als ie over de 65 graden komt dan pas ga ik me zorgen maken.

Die-hard Brexiteer

• marko75
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08-2022
Je casetemp is ook behoorlijk hoog. Misschien moet je eens proberen wat meer frisse lucht in je kast te krijgen.

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

Verwijderd

ben je zeker dat het niet fahrenheit is?
zijn allemaal wel heel hoge temps

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

Smarron

The bend

Mijn XP1800+ wordt ook rond de 60-65 graden maar ik geef het mobo de schuld van die temperatuur. (Gigabyte GA 7VRXP)

Er zit een Thermaltake Volcano7 koelblok op met Papst fan. Met mijn T-Bird 900@1080 werd hij idle 40 graden, dus ik vertrouw die waarden van de Gigabyte niet.

Maar je moet die temp wel naar beneden krijgen van je case. 48 graden is erg hoog !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Daar ga ik dan meteen morgen wat aan doen, heb inderdaad nog geen case-fan erop zitten! Dus die koop ik morgen dan meteen ook wel (ben nu toch bezig met geld uitgeven). Dan nog een vraag ik wil eigenlijk een intake-fan hebben en 1 die me warme lucht eruit blaast. Maar heb maar 1 aansluiting op me mobo, hoe ga ik dat versieren? (rechtstreeks op me voeding?) Heb maar een 300 watt voeding heeft dat ook ergens mee te maken?...

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Mijn case temp ligt rond de 30-35 graden meestal. Mijn processor gaat van 40-78. Goede airflow, slechte cpu koeling, maar het gaat al heel lang goed, dus ik maak me geen zorgen.

Zorg er in ieder geval voor dat je een case fan erin zet. Lucht naar buiten blazen en misschien wat luchtgaatjes of een fan die lucht naar binnen blaast aan de andere kant. Zal een hoop schelen. (zie ook de faq)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Met dit weer is dat niet zo vreemd hoor

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe... ja ik heb wel 3x gekeken of het geen fharenheit was.. maar helaas!!

Morgen, snel een casefan halen en dan horen jullie het nog wel.

Voor de rest dik tevreden over mijn nieuwe aankoop.
Veel beter als zo'n trage amd k6-2 400Mhz :)

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Moet je ff aan je heatsink voelen...
Als je 'm zonder problemen aan kunt raken zou ik uitgaan van 'n meetfout

Mijn watergekoelde athlon 1200 @ 1466 wordt ook nog steeds 73 graden...En m'n waterblokje is bijna niet warm..

Ik ga er maar vanuit dat het 'n foute meting is...

zolang het stabiel is zou ik me geen zorgen maken.... :)

Verwijderd

voeding van 81c C is ook niet veel goeds

hoeveel Watt is je voeding? neem aan minimaal 300Watt

Verwijderd

als je eitjes kunt bakken op je heatsinks is het dus mis :-)

Verwijderd

Topicstarter
Jah 300 watt voeding... maargoed die mag lekker zijn best doen van mij hoor.. dat is het punt niet!!

Verwijderd

IK mag toch aannemen dat je je voedingsfan niet zover gemodificeerd hebt dat hij niet meer de warme lucht naar buiten blaast he. KLinkt inderdaad zoals boen gezegd dat er weinig verse lucht in je systeem komt en dat er weinig warme lucht uit je systeem komt.
Die temp is namelijk niet normaal, en het heeft niets te maken met dat je voeding moet werken of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Snap er echt geen donder van! Case fan erin (zuigen/blazen) maakt geen drol uit! Nog steeds 60 graden en een board temp van 50 graden!! Mijn chipset wordt er aardig warm ja! Maar om nu nog meer fans erin te zetten wordt het helemaal een herrie uit die bak van mij! Zou toch ook moeten werken zonder al die poespas?...

Andere cpu-fan?... heb geen koelpaste gekruikt omdat deze er al opzat (op zilverbasis) dus neem aan dat dat ook goed is...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... heb nu me kast maar eens open laten staan! En ik vertrouwde toch die temp-meting niet!

Dus wat zei een klas genoot van mij! "je hebt zo'n mooie multimeter gehad (met temp-sensor). Dus ik plak dat ding tegen me koelblok word hij niet warmer dan 38 graden! Me processor zal wel warmer zijn maar dan toch niet zo dramatisch meer?

Me chipzet wordt wel warm, ook zon 40 graden!...

maargoed... tis al beter geworden! :)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:57 schreef TriBBie het volgende:
Hmm... heb nu me kast maar eens open laten staan! En ik vertrouwde toch die temp-meting niet!

Dus wat zei een klas genoot van mij! "je hebt zo'n mooie multimeter gehad (met temp-sensor). Dus ik plak dat ding tegen me koelblok word hij niet warmer dan 38 graden! Me processor zal wel warmer zijn maar dan toch niet zo dramatisch meer?

Me chipzet wordt wel warm, ook zon 40 graden!...

maargoed... tis al beter geworden! :)
22 graden verschil is idd niet weinig, zit je heatsink wel goed op je processor? en anders is ASIII misschien te proberen, dat werkt meestal beter dan die standaard koelprut.
enne kun jij de temp van je chipset meten?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 23:37
Ik heb ook vrij hoge temperatuurmetingen met een Gigabyte 7VRXP. Als het klopt dat de temp meting gewoon verkeerd is, zou dat wel schelen.

Verwijderd

Topicstarter
me bios/sandra noemt het 'board-temperature' maar als ik zo een beetje voel lijkjt het enige wat in de buurt komt met die temp mij chipset en met die multi-meter na gekeken klopt dus aardig.

ASIII proberen?.. is een optie maar zou dat in eens 10 graden kunnen schelen?.. Daar wil ik toch wel aankomen mijn cpu temp naar de 45 graden ofzo. lijkt me leuk!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:19 schreef Smarron het volgende:
Mijn XP1800+ wordt ook rond de 60-65 graden maar ik geef het mobo de schuld van die temperatuur. (Gigabyte GA 7VRXP)

Er zit een Thermaltake Volcano7 koelblok op met Papst fan. Met mijn T-Bird 900@1080 werd hij idle 40 graden, dus ik vertrouw die waarden van de Gigabyte niet.

Maar je moet die temp wel naar beneden krijgen van je case. 48 graden is erg hoog !!
zelfde mobo enkel de + versie en elfde cpu nu met en kamer temp van 25 graden is ie netjes 42 graden met een leuke airflow

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Mijne loopt op 40-45 graden.

Straks met WC wil ik het terug brengen naar 30 ofzo hopelijk.

w00t

Verwijderd

Die van mij doet ook 63 of zo.

Maar da's wel op 1900+ en full load. Met casefans aan notabene.

Zoek eens een halt tweak :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
voor de stats: ik zit met 3% CPU-gebruik volgens windows, en me procje is 54 graden. als ik er een andere voeding in hang, die VEEL meer herrie maakt, dan zit ik op 42 graden

maar ik wil hier rustig zitten zonder veel herrie, is superirritant, dus dan maar een wat hogere temp :)

heb een thermaltake volcano 6 Cu met een merkloze (denk ik) 300watter :)

Verwijderd

Topicstarter
Een halt tweak?... wat is dat?
Waneer of bij welke temp moet ik echt gaan uitkijken, en dat dus mijn core gaat fikken?

Heb hem nu op 52 graden met kast open etc, maar dat is dus geen full load!
En hoe kan ik kijken wat er gaat gebeuren met full load, want de Sandra burn-in wil ik eigenlijk niet gebruiken.

Ben nog niet zo bedreven met al deze problemen en test mogelijkheden, dus vandaar als mijn vragen.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
officieel kunnen de Athlons max 90 graden hebben, maar dat houden ze niet zo lang vol :) als ze bij mij boven de 70 komen vind ik het toch wel tijd mijn pc'tje uit te zetten... (Dual Athlon 1800+, idle beiden +/- 60 graden, full load beiden 65 graden)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 04 juni 2002 20:02 schreef TriBBie het volgende:
Heb vandaag een nieuwe AMD XP 1800+ gekocht met een Gigibyte GA-7VTX-E moederbord (VIA KT266 chipset). Nu heb ik NA search gebruikt te hebben nog het idee dat mijn processor een erg hotge temperatuur behaald terwijl er in de zaak waar ik heb spul gekocht heb (computerland te Utrecht) mij verteld is dat dit een nieuwe lichting XP's is en deze veel minder warm werd. (48 gaden is mij verteld) Op mijn proc zit een 'GlacialTech Atlon XP 2100+' koeler die toch voldoende zal moeten zijn (50mm fan en erg groot koelblok) Hier de temps van mijn systeem:

AMD XP : 60 graden (idle) terwijl ik dit typ
Board temperature : 48 graden
Voeding: 81 graden

Ben maar een arme student die voorheen altijd heeft gekloot met een k6-2 400mhz en wil toch ergens een beetje zekerheid dat het spul hiero niet kapot gaat! :)

(temps komen van Sandra 2002)
Ik heb een aantal weken terug ook een XP 1800+ gekocht bij Computerland in Haarlem. Ik zeg, doe maar een Spire coolertje bij van 22 pleuro. Hij zegt, nee, je ken beter die GlacialTech Iglo nemen, coolt veel beter en is goedkoper, 1pleurotjes. Goed, ik neem het zooitje mee naar huis, bouw alles in, nieuwe kast moeten kopen omdat het nieuwe moederbord te groot was.
Alles verliep vlekkeloos totdat ik de temp van me CPU'tje zag: 65 graden IDLE !!! Op een gegeven moment liep dit stressed op tot een graadje of 75.
Ik terug naar Computerland omdat ik dit een beetje veel vond, ja, we ruilen 'm wel om. Hij met wasbenzine de zilverpasta eraf gehaald krijg ik te horen dat ik de core gesloopt heb en dat ik dus geen nieuwe krijg. Kutzaak, maar goed (mijn mening uit ervaring, geen flame).

Ik heb nu een goede cooler erop gezet (CoolerMaster HHC-001) met een flink aantal casefans. Het beestje doet nu heel goed z'n werk op 49 graadjes stressed.

Wat ik hiermee even wilde zeggen is:
1. Service van Computerland vind ik STERK gedaald.
2. Computerland verkoopt brakke XP'tjes.
3. Ze weten niet waar ze het over hebben als ze mij een cooler aanraden, die uiteindelijk met redelijke airflow mijn processor dus tot 75 graden kan laten oplopen.

Wat ik wel even wil zeggen is dat ik je moederbord temperatuur errug hoog vind. Die komt bij mij niet boven de 31 uit en dat is een normale temperatuur volgens mij.
Ik denk dat je eens wat casefans moet gaan plaatsen...

Verwijderd

goi je case open, als de temps veel zakken is het je airflow in je kast

Verwijderd

Topicstarter
kast is nu open jah, is gezakt met 10 graden! Dus inderdaad me airflow heb er ook maar 1 casefan opzitten. Maar een 2e moet ik dan direct op me voeding zetten omdat ik maar 1 aansluiting op me mobo heb (waarscheinlijk normaal, maar weet ik veel).

Mischien een nieuwe voeding die meer dan 300 watt is kan mischien ook helpen?.

Dan dan ook maar zoeken naar een andere koeler voor mijn cpu. goed idee?.

Lekker klote allemaal weer maar, het gaat me heus wel lukken!..het moet gewoon! :)

Verwijderd

Ik heb hier een XP1800@1900 die nooit boven de 40 graden komt. Casetemp komt niet boven de 30. Wel veel casefans en een dikke intake op de CPU met een Volcano7 erop. Zodra ik de case fans uitzet loppt de CPU temp zo tientallen graden op. Let erg op met koelprut. Beter geen dan slecht aangebracht.

Ik heb wel een Epox 8KHA+...

Verwijderd

heb zelf ook een xp1800 met msik7t turbo.

loopt standaard met een coolermaster tot 2100+ 42 graden ,, 47 stressed in dit zomerweer...

Wat je iig kan proberen is je core voltage omlaag te gooien ,, die van mij liep prima op 1,65 voltage.. zeer stabiel .

temperatuur ging dan stressed naar 42 graden :) prima iaw
:7

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Je moet ook geen AMD halen die kunnen alleen maar in de fik vliegen, Intel rulez maat, lekker overclocken!

Ok de AMD'ers mogen me nu afzeiken en de Intellers mogen me steunen :)

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Als ik jouw Intel in de hens zet fikt ie ook af hoor. >:) :P

Verwijderd

ik heb de zelfde pros en koeler en ook nog bij de zelfde winkel gekocht.
bij mij komt hij meestal tot de 54 graden alleen als ik hem meer voltage geef dan gaat die naar een hogere temp.
denk dat het wel goed zit anders heb ik een dalletje

8-)

• No13
  • Laatst online: 11:14

No13

/me was here

komop XtremeChicken, wat probeer je hier nou mee te bereiken :?

anywayz, probeer inderdaad eens een andere koeler ofzow, als dat zo'n groot verschil oplevert is het toch opgelost :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op donderdag 06 juni 2002 18:46 schreef XtremeChicken het volgende:
Je moet ook geen AMD halen die kunnen alleen maar in de fik vliegen, Intel rulez maat, lekker overclocken!

Ok de AMD'ers mogen me nu afzeiken en de Intellers mogen me steunen :)
Dat gaat dus niemand doen want het raakt kant nog wal en verpest alleen het topic. Bij deze een waarschuwing voor jouw provocerend gedrag.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Heb net hetzelfde probleem gehad en kreeg daar en bovenop nog het probleem dat hierdoor de processor enkel op een lagere CPU snelheid kon draaien.
Waar je moet opletten is dat je de processorkoeling goed zet want die kun je 180C verkeerd zetten dus let er op!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
mijn Gigabyte zit ook altijd dicht bij de 70 graden, ik vertrouw geen gigabyte meer

dot.blaat

Verwijderd

staat de processor goed?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de 1800+ van mijn ouders is maximaal 60 graden stressed zonder case fan met een intel celeron 1200 boxed cooler en een heel klein beetje spire silver koelpasta op een ecs k7s6a.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde systeem als jou en ik ben van alles aan het draaien:

Board Temparture: 35 graden
CPU1 temp: 47 graden (AMD XP 1800+)

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Ik wil even advies aangaande van het volgende probleem
(met HWmonitor, pcprobe, sandra en BIOS gemeten)
AMD 2100+ cpu = idle 65 graden
gamend 73 graden
ASUS A7V333 board temp = 31 graden
MB temp = 32 graden

Heb verder een thermaltake Orb en 2 case fans erin.
Alles zit er goed in en met koel paste.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 19:19 schreef HlpDsK het volgende:
Die van mij doet ook 63 of zo.

Maar da's wel op 1900+ en full load. Met casefans aan notabene.

Zoek eens een halt tweak :)
beetje aan de hoge kant

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op donderdag 06 juni 2002 21:58 schreef Lightah het volgende:
Ik wil even advies aangaande van het volgende probleem
(met HWmonitor, pcprobe, sandra en BIOS gemeten)
AMD 2100+ cpu = idle 65 graden
gamend 73 graden
ASUS A7V333 board temp = 31 graden
MB temp = 32 graden

Heb verder een thermaltake Orb en 2 case fans erin.
Alles zit er goed in en met koel paste.
Tja, die orbs van thermaltake zijn niet echt een super koelers. Ik ben er iig niet echt tevreden over. Ik heb zelf een dragon orb 3. Hij maakt veel herrie en koelt niet echt goed. Voel eens aan het koperblokje van je orb en kijk eens of het echt heet is. Als dat niet zo is, dan is het sensortje op je mobo gewoon niet goed. Welke orb heb je eigenlijk?

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op donderdag 06 juni 2002 22:02 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Welke orb heb je eigenlijk?
Super Orb met 2 van die fans erin

edit:
Welke cooler raad je dan aan voor goed tot supergoede kooling

• M v Akkeren
Op donderdag 06 juni 2002 22:05 schreef Lightah het volgende:

[..]

Super Orb met 2 van die fans erin

edit:
Welke cooler raad je dan aan voor goed tot supergoede kooling
Super Orb is zowieso geen goeie koeler :X. Ik kan je voor zeer goeie koeling een Alpha Pal 8045 met Delta fan aanraden, maar die dingen zijn niet goedkoop. Een Volcano 7+ van thermaltake of een Coolermaster HHC 001 zullen ook voldoen. Ook deze: Swiftech 462 of Thermalright AX7 zullen zeker goed koelen. Succes ermee.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
uit het grote XP temps topic:

mijn XP2000+ wordt volgens mij veels te heet.
heb 'm nu sinds maandag.

onbelast, met 3 casefans en de zijplaat van de case open wordt de proc op standaard kloksnelheid 60 graden.

als ik hem flink ga belasten (met BurnK7) dan gaat ie over de 70 heen! (ik ben bang voor de gevolgen als ik mijn case dicht ga doen, heb ik nog niet getest).

de cooler die erop zit is de grofste Coolermaster die ze hadden bij CTW.

mijn kast staat echter wel tussen een bureau en een HiFi meubel in en met de rug tegen de muur (kan niet anders ivm kabellengtes).

en het is nu nog niet eens zo warm buiten! ben bang dat als het buiten 30+ wordt in de zomer dat mijn proc over de 80 heen schiet als ik ga gamen!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op donderdag 06 juni 2002 22:15 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]
Met standaard coolermaster werd m'n XP 2100+ 72 graden idle en stressed cpu protection reboot(boven 78). Met 2 case fans en een super orb wordt m'n pc 65-68 graden idle en 72 graden stressed

Super Orb is zowieso geen goeie koeler :X. Ik kan je voor zeer goeie koeling een Alpha Pal 8045 met Delta fan aanraden, maar die dingen zijn niet goedkoop. Een Volcano 7+ van thermaltake of een Coolermaster HHC 001 zullen ook voldoen. Ook deze: Swiftech 462 of Thermalright AX7 zullen zeker goed koelen. Succes ermee.
Alpha Pal 8045T = 45 euro
Alpha Pal 8045 met delta(mp/hp) fan = 70 euro
ThermalTake Volcano 7+ = 30 euro
Cooler Master HHC-001 = 35 euro
Coolermaster HHC 001 L61 = 50 euro
Swiftech 462-A met delta fan = 80 euro
Thermalright AX7 = 50 euro
Thermalright SK6 (Delta AFB-60MP) = 54 euro

Welke bied een temperatuur van stressed 55 graden hoogstens, met de beste prijs/kwaliteit(prestatie) verhouding.

• cruncher
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Met standaard coolermaster cooler en 1 outtake fan wordt mijn XP1800+ 40 graden (idle).........

can you read my mind?

• M v Akkeren
Op vrijdag 07 juni 2002 21:33 schreef Lightah het volgende:

[..]

Alpha Pal 8045T = 45 euro
Alpha Pal 8045 met delta(mp/hp) fan = 70 euro
ThermalTake Volcano 7+ = 30 euro
Cooler Master HHC-001 = 35 euro
Coolermaster HHC 001 L61 = 50 euro
Swiftech 462-A met delta fan = 80 euro
Thermalright AX7 = 50 euro
Thermalright SK6 (Delta AFB-60MP) = 54 euro

Welke bied een temperatuur van stressed 55 graden hoogstens, met de beste prijs/kwaliteit(prestatie) verhouding.
Ik denk dat je het beste voor de Thermaltake Volcano 7+ kan gaan, deze koelt echt goed, en is niet duur vergeleken met de andere koelers. Die max van 55 graden ga je niet halen op standaard snelheid, denk dat je aan een max van ongeveer 50 graden moet denken.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op vrijdag 07 juni 2002 21:59 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste voor de Thermaltake Volcano 7+ kan gaan, deze koelt echt goed, en is niet duur vergeleken met de andere koelers. Die max van 55 graden ga je niet halen op standaard snelheid, denk dat je aan een max van ongeveer 50 graden moet denken.
Das tog juist beter een stressed max van 48/49 graden.

edit:
Ik dacht toch echt dat er een max van ongeveer 48/49 stond ipv 50

Maja ook goed.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Hij (volcano 7+) schijnt volgens dan's data op full power wel erg veel geluid te maken?

maar is wel "Recommended."

"So if you can afford it, and if you can fit it on your motherboard, the Volcano 7+ is well worth owning. Even if you were considering a more expensive super-exotic cooler instead."

"The Swiftech cooler has a superior bolt-on mounting system and better made fan, but that's about it for its advantages."

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn athlon 1000 werd ook altijd 70graden stressed.. en laatst met het warme weer kwam ie boven de 76 graden uit.. ik speelde dus mmaar geen games meer voor het geval ie nog heter zou worden en zou doorbranden ofzo.. een casefan boven de cpu hielp wel een klein beetje, maar wat echt hielp was het plaatsen van koelpasta ipv. dat standaard spul wat er op de koeler zit. Dat spul was gewoon helemaal weg gesmolten en zat helemaal naast de core.. op de plaats van de core zat niks meer tussen :o Heb hem toen dus schoongemaakt en koelpasta er tussen gedaan (heel klein beetje). Toen werd mn CPU stressed nog maar 60 graden en idle 53. En het staat bekend dat de sensor van mn mobo (msi k7t turbo) al iets te hoog aangeeft, dus met die temps kan ik wel leven ;)

En wat me ook nog te binnen schiet.. de voltages die je bij mijn mobo in het bios instelt zijn in werkelijkheid veel hoger. Defeult stond ie op 1.8V ofzo, wat volgens de monitor wel 1.9v oid is.. nu heb ik hem in het bios op 1.55V gezet (kon niet lager), wat overeenkomt met 1.65V oid.. de cpu draait nog prima met dit lagere voltage, maar hij wordt daardoor ook weer een stuk minder warm :) Nu moet jij niet meteen het voltage ook zo laag zetten, want niet elke athlon draait stabiel op een voltage <1.7V, maar je zou wel in stapjes kunnen proberen dit voltage te verlagen, en in de gaten houden wat de hardwaremonitor zegt over het voltage.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Koelpasta zit er al tussen. Voltage staat al zo laag mogelijk (gewoon standaard). Anders moet ik jumpers gaan verzetten.

Pagina: 1