Toon posts:

Argumenten contra topsport met kinderen < 15 jaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.271 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er enkele goed gefundeerde argumenten hiertegen ? (ik dacht aan misvormingen door bep. vitaminen, en schoolprestaties, mentale en fysieke belasting)
Met topsport bedoel ik wel hoog niveau.

vb: Die turnmeisjes van Rusland, daar is toch een een tijd sensatie rond geweest (?)
Links en deskundige info is meer als welkom !

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik weet niet of ik val onder het kopje 'deskundige info' maar ik heb wel het een en ander aan ervaring qua topsport (ben zelf een jaar of 10 nogal actief geweest).
Argumenten tegen topsport met kinderen onder de 15 jaar zijn er genoeg te geven en dan vooral op lichamelijk gebied. Ik ben best wel eens wat gevallen tegengekomen van te zware belastingen op jonge leeftijd waardoor zware aandoeningen kunnen ontstaan.
Als je wilt kan ik wel wat voorbeelden geven van de belastingen die jonge sporters in bijvoorbeeld Azië dag in dag uit te verduren krijgen. Het probleem is eigenlijk heel simpel, in een land als bijvoorbeeld Indonesië kun je als je eruit gepikt wordt kiezen:
- een jaar of 10/15 keihard trainen/sporten, daarna allerlei lichamelijke klachten hebben, maar een redelijk inkomen of
- je hele leven een bestaan ver onder de armoedegrens.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
hmm...

te vroeg beginnen met topsport = niet goed voor spieren.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
geen normale sociale contacten. Dat dit niet goed is spreekt voor zich.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic voldoet niet echt aan de eisen zoals gesteld in de W&L policy. Lees deze eens door, daar staat precies in waaraan een topic in W&L moet voldoen.

Dit topic is gesloten.