Toon posts:

[2,5" naar 3,5"] Hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2,5" hdd gekocht met een verloopstukje naar IDE. Hoe moet ik deze aansluiten?

Achterkant van de 2,5" HDD:
code:
1
2
.. ......... ............        }
.. ......................        } Dit zijn de pinnetjes van de HDD

Zijaanzicht van het verloopstekkertje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
|                  |
|___________________________|
   ||||||||||||||||||||  | |
         ^^^        \ \
          |     \_\___     }
          |      |  |    }
         IDE       _|______|_   } MOLEX
                |__________|  }
                   | |    }

Of moet deze 180 graden gedraait?

Verwijderd

probeer het ff uit kan niks fout gaan :)
(bij mij niet iig)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 19:47 schreef gpvelzen het volgende:
probeer het ff uit kan niks fout gaan :)
(bij mij niet iig)
Ik probeer het liever niet zomaar, want kaput is ook maar zo kaput :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik snap je plaatje niet helemaal maar het principe zou moeten zijn:
- aan de 2,5" kan een connector die alle pinnen pakt
- aan de andere kant een connector voor een standaard IDE kabel en een molex stekker uit je voeding.

Als dat niet kan... dan heb je volgens mij een probleem. Past het (zonder hamer :) ) wel dan zal het wel gaan.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 11:00
Ik heb vandeweek zelf ook een 2,5inch hd aangesloten in mn gewone systeem.

Ik wist ook niet hoe hij moest, maar het was een IBM schijf dus ik heb op IBM.COM de pinouts van de Harddisk opgezocht.

Zo kon ik zien waar de powerdraden op de 2,5inch HD moesten en zo kon ik bepalen hoe hij erop moest.

Als het goed is kun je wel op het verloopstekkertje zien aan welke kant de powerdraden zitten.

Gewoon ff zoeken op de site van het merk hd, en dan ff de technical details opvragen.

Mijn advertenties op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 12:45 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Ik snap je plaatje niet helemaal maar het principe zou moeten zijn:
- aan de 2,5" kan een connector die alle pinnen pakt
- aan de andere kant een connector voor een standaard IDE kabel en een molex stekker uit je voeding.

Als dat niet kan... dan heb je volgens mij een probleem. Past het (zonder hamer :) ) wel dan zal het wel gaan.
Maar weet je wat het probleem is? Jij past op 2 manieren zonder hamer en ik kan eht wel gaan uitproberen, maar heb geen idee wat er kan gebeuren als ik em fout connect.

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 05 juni 2002 14:08 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Maar weet je wat het probleem is? Jij past op 2 manieren zonder hamer en ik kan eht wel gaan uitproberen, maar heb geen idee wat er kan gebeuren als ik em fout connect.
Hij past op twee manieren... mmmm... lastig... Zit er aan een kant een aansluiting voor de molex? of aan allebei de kanten?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht ff. Zal het 'plaatje' wat verduidelijken met tekst.

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo duidelijker? Met 180 graden draaien bedoel ik dus horizontaal, zodat de molex aan de linkerkant komt.

• Spyro_the_Dragon
OK dus je bedoelt dat je m 180 graden kan draaien? En dat het op die manier op twee manieren past. Dus het is wel duidelijk aan welke kant de 2,5" en IDE moeten?

Dan is de oplossing relatief eenvoudig: je moet erachter komen aan welke kant de 0-draad van je 2,5 HDD zit (staat vaak op hdd zelf, heel klein, of ff de specs opzoeken). Dit is op je IDE kabel de rode draad. Als je dat weet, dan weet je of ie op de ene of andere manier moet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:24

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gewoon aansluiten. Werkt het niet, dan draai je hem om. Heb het zelf ook vaak zat gedaan met verschillende HD's, en er is er nog geen een kapot gegaan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 11:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bij mij werkt het zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/hd02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/hd01.jpg

* Gutteguttegut weet dat z'n pinnetjes zijn gebogen :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:33 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
OK dus je bedoelt dat je m 180 graden kan draaien? En dat het op die manier op twee manieren past. Dus het is wel duidelijk aan welke kant de 2,5" en IDE moeten?

Dan is de oplossing relatief eenvoudig: je moet erachter komen aan welke kant de 0-draad van je 2,5 HDD zit (staat vaak op hdd zelf, heel klein, of ff de specs opzoeken). Dit is op je IDE kabel de rode draad. Als je dat weet, dan weet je of ie op de ene of andere manier moet.
Juist, ik weet dus wel welke kant de 2,5" en welke kant de IDE moeten, dsu dan zal ik dit op moeten zoeken.

Als je trouwens goed kijkt bij die puntjes van de 2,5" zie je dat er helemaal links een blokje van 4 pinnetjes zitten. Deze blijven ongebruikt als ik het convertertje erin prik. Wel vaag, want die zitten er toch niet voor niets?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:35 schreef E-Vix het volgende:
Gewoon aansluiten. Werkt het niet, dan draai je hem om. Heb het zelf ook vaak zat gedaan met verschillende HD's, en er is er nog geen een kapot gegaan.
En als ik dat niet kan vinden dan probeer ik het wel. Je weet dus zeker dat hij er niet van kaduuk gaat?
Op woensdag 05 juni 2002 14:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
Bij mij werkt het zo.

[afbeelding]
[afbeelding]

* Gutteguttegut weet dat z'n pinnetjes zijn gebogen :)
Thanks. Hé, maar heb jij dat ook met die 4 pinnetjes wat ik hierboven beschrijf?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 05 juni 2002 14:46 schreef Rampheerde het volgende:

Thanks. Hé, maar heb jij dat ook met die 4 pinnetjes wat ik hierboven beschrijf?
Als je goed kijkt zie je dat ik ook 4 pinnetjes over hou.
Geeft niets werkt perfect, waarschijnlijk zijn ze voor fabrieksinstellingen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:48 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat ik ook 4 pinnetjes over hou.
Geeft niets werkt perfect, waarschijnlijk zijn ze voor fabrieksinstellingen oid.
Verrek ja. Nou, hier red ik me wel mee. Bedankt allemaal!

Weet jij ook hoe (en of) ik master/slave kan instellen? Bij gewone IDE's kan dit met jumpertjes, maar die zittene r hier niet bij...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het antwoord op 2 vragen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/hd03.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:58 schreef Gutteguttegut het volgende:
Het antwoord op 2 vragen :)

[afbeelding]
Haha, dus daar zijn die 4 pinntjes voor! Ik heb helemaal geen sticker op mijn hdd staan, dusseh. Heb er trouwens ook geen jumper bij gekregen, maar die haal ik wel bij een andere oude hdd af. Opnieuw bedankt.

Verwijderd

Waar heb je die converter gekocht?
Ik krijg binnenkort er 1(is maar 3G) en wil die gaan gebruiken voor mijn gewone comp

F1-nr1

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:57:
Waar heb je die converter gekocht?
Ik krijg binnenkort er 1(is maar 3G) en wil die gaan gebruiken voor mijn gewone comp

F1-nr1
Pc DUmpDag in Amsterdam of op de HCC dagen, op elke computerbeurs kun je ze wel krijgen.

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 25 oktober 2002 @ 13:03:
[...]
Pc DUmpDag in Amsterdam of op de HCC dagen, op elke computerbeurs kun je ze wel krijgen.
Die connector is afkomstig van SunRise Productions (postorderbedrijf dat op alle grote computerbeurzen staat!) (HCC, PCDump, etc.)
Pagina: 1