Power LED / Green LED ?

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe komt het eigenlijk dat deze op het ene moederbord 2 pinnen bevat en op andere 3 in beslag neemt (dus ook 2, maar met een ruimte ertussen)?

Ik vind dit niet bepaald fijn, bij mijn ATX case is de Power LED dus een stekker voor 3, maar op mijn nieuwe moederbord (Elitegroup K7VTA3) eentje van 2 :?

Wie heeft er een simpele verklaring voor?

*heeft alles aan de praat, behalve zijn LED'tje* :7

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Lethalis
  • Niet online
Na ja, ik heb de stekker maar door de midden geknipt .. nu werkt mijn lampje wel :+

Verwijderd

ehh? volgensmij is hij altijd 3, dot is even vermelden wat je mobo is? ofzow, want volgenmij prik je hem op de verkeerde, verder geen probleem, als dat ook werkt ;)

• Lethalis
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 20:38 schreef Hiro Shima het volgende:
ehh? volgensmij is hij altijd 3, dot is even vermelden wat je mobo is? ofzow, want volgenmij prik je hem op de verkeerde, verder geen probleem, als dat ook werkt ;)
Had ik al .. mobo is Elitegroup K7VTA3 :P

En hij is dus echt 2 bij mij.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Volgens de standaard is dit 3. De IDE, de Turbo en eventuele andere leds hebben meer stekers...

Forget your fears...
...and want to know more...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Die jongen doet een constatering: HET ZIJN ER MAAR TWEE !!!

Waarom loopt iedereen te zeiken dat het volgens de standaard 3 moet zijn ??? Die jongen vraagt gewoon of dit te verklaren is...

Ik kan het niet voor je verklaren, wat ik wel weet is dat je gewoon ff je stekkertje moet doorknippen en dan de buitenste 2 aansluiten op je moederbord (als het goed is een rode en een zwarte draad of in ieder geval gekleurd en zwart. Gekleurd is dan de +).

Wat mij logisch lijkt is dat drie aansluitingen voor LED's is die van kleur veranderen (zoals je monitor, aan/slaapstand = groen/oranje). Dan moeten er uiteraard ook drie draadjes aan het stekkertje zitten. Misschien dat als je systeem dan standby (hybernate/slaapstand/weet ik veel) gaat dat het LEDje verkleurt...

edit: oke, over je 2de post heen gelezen, je hebt dus al geknipt...

Verwijderd

Ik heb van iemand gehoord dat bij zijn Chieftec DA-01-BD kast het stekkertje van de powerled ook maar voor 2 pinnetjes (dus zonder tussenruimte) was. Het kan dus best wel .. oplossingen:

- stekkertje doormidden knippen
- bij een oud AT(x) kastje een stekkertje zoeken voor 3 pinnetjes daar dat stukje plastic afhalen en dat vervangen voor het stukje plastic van je eigen powerled stekkertje. (ik hoop dat je het snapt :) )

edit:
typo's

• Lethalis
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 11:09 schreef BioWEB het volgende:
Die jongen doet een constatering: HET ZIJN ER MAAR TWEE !!!
Juist, gewoon een plus en een min.
Wat mij logisch lijkt is dat drie aansluitingen voor LED's is die van kleur veranderen (zoals je monitor, aan/slaapstand = groen/oranje). Dan moeten er uiteraard ook drie draadjes aan het stekkertje zitten. Misschien dat als je systeem dan standby (hybernate/slaapstand/weet ik veel) gaat dat het LEDje verkleurt...
Kijk, nu verklaar je het al een beetje :P

Het is dus mogelijk dat er computer's zijn die echt 3 gebruiken, maar dat het er bij de meeste maar 2 zijn. Het ene mobo houdt er dus rekening mee, en het andere niet.
edit: oke, over je 2de post heen gelezen, je hebt dus al geknipt...
:P

• Lethalis
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 11:27 schreef mad_maxz het volgende:
(ik hoop dat je het snapt :)
Prima hoor, heb 'm al lang geknipt, maar goed :P

Pagina: 1