Hier is het meeltje zoals ik hem van 12move gekregen heb op 6 mei 2002:
Geachte abonnee,
Als abonnee hebt u belang bij een goed gestroomlijnde mailservice. 12move stemt zijn infrastructuur dan ook af op maximale snelheid en betrouwbaarheid. Daarvoor is het belangrijk dat de servers zo onbelast mogelijk kunnen draaien.
Alle mail in uw mailbox staat bij 12move op de server opgeslagen tot u deze thuis ophaalt. Dat geldt voor elk van de miljoenen gebruikers van 12move mail. Om te voorkomen dat té grote hoeveelheden mail onbedoeld op de server blijven staan waardoor de snelheid en betrouwbaarheid voor u vermindert, wordt er vanaf 31 mei 2002 een limiet gesteld aan de hoeveelheid mail die u in uw online mailbox kunt bewaren.
Wat verandert er concreet?
Er geldt voortaan een opslaglimiet van 10 MB. Als die limiet bereikt is, kunt u geen nieuwe mail meer ontvangen tot u ruimte vrij hebt gemaakt. Mail verzenden (tot een maximale berichtlengte van 5 MB) blijft altijd mogelijk. Bovendien kunt u voortaan uw mail alleen nog ophalen indien u inbelt via het 12move inbelnummer. Wanneer u op een andere wijze verbinding maakt, kunt u uw mail alleen online lezen en beantwoorden via webmail.
Wat merk ik hiervan?
Veruit de meeste gebruikers zullen hier geen hinder van ondervinden. 10 MB is nog altijd goed voor ongeveer 300 mailberichten van gemiddelde lengte.
Kan ik plotseling voor verrassingen komen te staan?
Dat is bijna uitgesloten. U ontvangt immers, ruim vóór u de limiet bereikt, een mailtje om u te waarschuwen. Op het moment dat uw limiet is bereikt, ontvangt u nóg een waarschuwing. U kunt dus altijd tijdig ruimte maken.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn online mailbox "volloopt"?
Als u uw mail ophaalt met een mailprogramma, worden de opgehaalde mailtjes normaal gesproken door uw mailprogramma van de 12move server verwijderd. Het is mogelijk dat in uw mailprogramma "Een kopie achterlaten op de server" staat ingesteld. U kunt deze optie dus het best uitschakelen. Hier vindt u informatie over de instellingen van uw mailprogramma.
Betekent dit dat ik niet al mijn mail meer kan bewaren?
Nee, u kunt zoveel mail bewaren als u wilt. Deze limiet heeft alleen betrekking op mail die u op de server van 12move laat staan. Berichten die u reeds heeft binnengehaald met uw mailprogramma zijn op uw eigen harde schijf opgeslagen en blijven daar gewoon staan. U kunt op uw eigen harde schijf natuurlijk zoveel mail bewaren als u wilt.
Hoe kan ik mail verwijderen die op dit moment nog in mijn online mailbox staat?
U kunt mail verwijderen via webmail. Dit doet u als volgt:
Log eerst in op Webmail. U ziet nu alle berichten (webmail) die voor uw account op onze mailserver staan.
Zet een kruisje in het vakje voor de berichten die u wilt verwijderen.
Druk vervolgens rechtsonder op de knop 'verwijderen'. De berichten worden nu verwijderd van de 12move online mailserver.
U zult zien: deze aanpassing draagt bij tot een nóg snellere en efficiëntere mailservice van 12move.
Met vriendelijke groet,
12move
Customer Services