[car]voor te weinig geluid

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
ik heb het volgende:

Headunit: kenwood kdc-mp6090r
speakers voor: boston fx4 4"
speakers achter: boston rx97 6x9"
woofer: rockford punch xlc
versterker: lanzar vibe 420

ik heb nu de woofer gebrugd en de 2 achterspeakers op mijn versterker aangesloten.
klink heel lekker moet ik zeggen alleen mis ik nu geluid voorin, als ik op de speakers ga hangen hoor ik wel dat er geluid uit komt, maar daar is ook alles mee gezegd

regelen via de headunit gaat ook niet, want de woofer zit op die tulppluggen waar rear op staat en de achter speakers waar front op staat...

wat nu te doen???

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Is die versterker geen 4 kanaals? (vast en zeker). Indien dat het geval is, kan je eens proberen je achterspeakers samen met je voorspeakers op 2 kanalen van de versterker aan te sluiten.

Verwijderd

Sluit de voorspeakers op de versterker aan, en laat die 6x9s door de radio aansturen (dus door de speakeruitgangen van de radio)
Achterspeakers komen imho het best tot hun recht als 'opvulling' en voor het luisterplezier van de passagiers op de achterbank. Veel (semi-)professionele car audio installaties hebben niet eens speakers achter. Maar aangezien je speakers voor nogal klein zijn denk ik niet dat je ze in dit geval weg kunt laten.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
je zou de 6x9 aan kunnen sluiten op de rear uitgang waar nu je sub op zit(sub wel laten zitten) en je setje voorin op de front uitgang. Boston heeft kwaliteit genoeg om voor op te vullen, je moet het alleen goed regelen met head unit en versterker.

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hoe bedoel je 6x9 aansluiten op rearuitgang?

ff voor de duidelijkheid:
ik heb 2 versterkeruitgangen op mijn headunit, front en rear
op rear zit de sub gebrugd, en op front heb ik de achterspeakers gezet.
als ik nu met de headunit het volumeverschil tussen front en rear wil regelen, veranderd alleen het volume tussen de sub en die 6x9's

de 10cm boston's heb ik gewoon op de frontuitgangen van mijn radio aangesloten...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Wat meestal het beste is om te doen is de voorspeakers en de sub aan te sluiten op de versterker. Je brugd 2 kanalen voor je sub, zoals je nu ook hebt. De andere 2 kanalen gebruik je dan voor je voorspeakers en de versterker in de radio gebruik je dan voor de achterspeakers. Zo kun je het meeste regelen. Het kan natuurlijk ook komen omdat het maar 10cm speakers zijn, deze produceren zo wie zo al wat minder geluid dan 6x9". Ik heb zelf ook 10cm speakers voorin, ik wou dat ze er 13cm van hadden gemaakt |:(

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
dat wordt dan flink kabels trekken!

lelijk, had net de kabels die van voor naar de achterspeakers helemaal teruggetrokken :(

kan ik ook niet die 4 kanalen die zeg maar op de headunit zitten 'bruggen' op mijn voorspeakers?
dus dat ik eigenlijk de 'normale' uitgang voor mijn achterspeakers erbij gooi???

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Headunits zijn vrijwel nooit te bruggen. Ik denk dat je toch draden moet gaan trekken van je versterker naar je voorspeakers (vaak makkelijker om ze tot achter de radio te trekken, en daar aan te sluiten op de draden die naar de voorspeakers gaan - hoef je je deurpanelen niet los te halen)
Pagina: 1