Toon posts:

geen geluid uit m'n line-out (live!5.1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me helpen,

Op een 1 of andere manier krijg ik geen geluid uit mn line-out van mn geluidskaart (soundbaster live! 5.1). In mn volumeregelaar kan ik ook geen line-out schuif vinden om eventueel in te schakelen. Ik werkte voorheen met een zogeheette Y-splitsing (uitgang van speaker splitsen met jack-splitter en vervolgens 2 tulp in mn mengpaneel) maar aangezien er een aparte bass uitgang op live!5.1 zit heb ik dus weinig bass. Ik bedoel, die line-out zit er toch niet voor nix op??? :(

Verwijderd

de Lineout is gewoon de front-out voor je speakers, de regeling hiervan gebeurt gewoon met de Master volume controller.

Verwijderd

Topicstarter
? met andere woorden?

Verwijderd

weinig bass? uit die line out van die live?
hmm vaag ik heb genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Maar houdt het dan in dat ik toch maar met die Y splitter verder moet? ik dacht namelijk dat er een line-out op zat die ik dan naar mn mengpaneel kon sturen. Dus met andere woorden: je frontspeaker is er om afgetapt te worden? en die blauwe uitgang dan?(line-out?)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Speakers op 2 zetten ipv 5.1 dan kun je 2speakers op je line out aansluiten met alle bass :) pas bij 5.1 moet je ff die andere erbij pakker

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 19:23 schreef TweakGuy het volgende:
de Lineout is gewoon de front-out voor je speakers, de regeling hiervan gebeurt gewoon met de Master volume controller.
uh :?. Line-out geeft hetzelfde geluid als de front, maar de volumeregeling behoort hier niet van toepassing op te zijn(de master dan), omdat de line-out altijd hetzelfde volume moet geven, omdat tie voor opnames met name wordt gebruikt

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 20:06 schreef neographikal het volgende:

[..]

uh :?. Line-out geeft hetzelfde geluid als de front, maar de volumeregeling behoort hier niet van toepassing op te zijn(de master dan), omdat de line-out altijd hetzelfde volume moet geven, omdat tie voor opnames met name wordt gebruikt
Een Soundblaster Live! heeft geen speciale Line-out, puur alleen Front en Rear(beide onversterkt)
Pagina: 1