Toon posts:

1:1 Draadloos netwerk, Server -> Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat er weer een nieuwe topic over draadloosnetwerk geopent moet worden... Maar als ik die andere toppics lees word het voor mij zeer verwarrend...

Mijn netwerk situatie nu:
Ik heb een pc ergens in een kast gepropt met Windows XP pro. die ik gebruik als server (hij staat altijd aan). In deze pc zitten maar liefst drie netwerk kaarten. 1 voor de MXstream modem, 1 voor coax netwerk van 3 pc's (dus geen hub!), 1 kaart voor verbinding tussen server en laptop (utp kabel).

Deze situatie werkt perfect maar het heeft beperkingen, ik wil namelijk zonder draden op de begaande grond internet.
Hoe kan ik dit het beste doen voor zo min mogelijk geld? Het netwerk hoeft niet snel te zijn! Er hoeft enkel een internetverbinding door van 0,5mbit. Het hoeft ook alleen een verbinding te zijn tussen de server en laptop, de rest van de computers wil ik gewoon zonder hub op coax houden.

Heeft er iemand een oplossing?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 04 juni 2002 19:09 schreef deleukstethuis het volgende:
Heeft er iemand een oplossing?
[topic=514572]
Hier verder gaan :P

Of hier: [topic=472998/1/50]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Waarom weer een nieuw topic? :? :?

Het lijkt me beter dat je eerst eens rondkijkt, dan de FAQ eens goed doorneemt, en pas topics gaat openen als je snapt hoe het er hier aan toe gaat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 19:11 schreef MetHod het volgende:

Het lijkt me beter dat je eerst eens rondkijkt, dan de FAQ eens goed doorneemt, en pas topics gaat openen als je snapt hoe het er hier aan toe gaat. :)
Je eerste reactie was wat intiligenter van die twee kaarten kopen, als je namelijk goed leest dan staat er aan het begin van mijn tekst waarom ik dat heb gedaan. Omdat ik de ballen niet snap van al die andere situaties.

PCMIA Kaart in de laptop en die andere kaart? Hoe werkt dat precies?

• Arnout
Op dinsdag 04 juni 2002 19:17 schreef deleukstethuis het volgende:

[..]

Je eerste reactie was wat intiligenter van die twee kaarten kopen, als je namelijk goed leest dan staat er aan het begin van mijn tekst waarom ik dat heb gedaan. Omdat ik de ballen niet snap van al die andere situaties.

Ik kan je alles wel gaan voorkauwen maar zo werkt het hier niet. Plus: dan zou je er weer de ballen niet van snappen en maar weer met een schone lei beginnen (lees: weer een nieuw topic starten).

Ik zou je dringend willen adviseren om dit alles in het Wireless topic te zetten. :{

Je waardeoordeel over mijn intelligentie leg ik maar naast me neer.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 19:17 schreef deleukstethuis het volgende:

Je koopt 2 PCMCI kaarten, 1 voor je lappie, 1 voor je server.
zelfde zoals het nu is alleen zonder draden.

Zo moeilijk is dat toch niet :Z

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op dinsdag 04 juni 2002 19:11 schreef MetHod het volgende:

In het vorige topic heb ik meneer hier al op gewezen ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13893891#13893891 ) door hem zelfs nog een link naar een topic aan te bieden dat al loopt. Ook heb ik een link geboden naar de FAQ en naar de search maar hij weigert schijnbaar om dat te gebruiken. Het is al gemeld zie ik. Beetje jammer dit.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 19:23 schreef larsemenneke het volgende:

[..]

In het vorige topic heb ik meneer hier al op gewezen ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13893891#13893891 ) door hem zelfs nog een link naar een topic aan te bieden dat al loopt. Ook heb ik een link geboden naar de FAQ en naar de search maar hij weigert schijnbaar om dat te gebruiken. Het is al gemeld zie ik. Beetje jammer dit.
Het zal wel aan mij liggen, ik zal hier wel op het verkeerde adres zijn om geholpen worden. Ik wil graag een netwerkje tussen alleen pc en laptop. Jammer dat ik hier geen fatsoenlijk antwoord op kan krijgen. Ik word alleen doorverwezen naar urls van andere topics met andere situaties, waar ik me moeilijk in kan verplaatsen. En ja ik ben waarschijnlijk niet 1 van de slimste, daarom vraag ik het aan jullie.

Reactie op:
Je koopt 2 PCMCI kaarten, 1 voor je lappie, 1 voor je server.
zelfde zoals het nu is alleen zonder draden.
Zo moeilijk is dat toch niet

is dat aleen die twee kaarten, komen er geen andere dingen bij kijken? Zijn die 2 PCMCI precies het zelfde? Wat is het bereik? Welke twee kaarten zou jij nemen in dit geval (merk, waar)?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 04 juni 2002 19:23 schreef MetHod het volgende:

[..]
Je waardeoordeel over mijn intelligentie leg ik maar naast me neer.
* Compubiter troost MetHod

Ik ken je inmiddels al een beetje en zou me er idd niet al teveel van aantrekken. :P :+

Topicstarter: larsemenneke heeft alles hier wel ongeveer staan:
Op dinsdag 04 juni 2002 18:00 schreef larsemenneke het volgende:
beste kersverse tweaker, lees svp eens de faq. Dan had je dit: [topic=309815/1/25] al gelezen. Dus stop svp met je greetz! >:) Je had dan onder andere gelezen dat wij tweakers elkaar altijd de groeten doen!
Ook staat er in die faq dat je de search eerst moet gebruiken voordat je een nieuw draadje opent. :+ Als je gezocht had op wireless had je onder andere deze [topic=472998/1/50] gevonden. >:)
Hoewel dat gedeelte van de greetz niet perse hoef, aangezien het de starterpost is.

• Arnout
Op dinsdag 04 juni 2002 19:40 schreef Compubiter het volgende:

[..]

* Compubiter troost MetHod

Ik ken je inmiddels al een beetje en zou me er idd niet al teveel van aantrekken. :P :+
Thnx, 't maakt me weinig uit hoor, ben wel wat gewend inmiddels.
Alhoewel, dit topic geef ik op. :{

Tenzij het offtopic nog wat wordt :P, de mods zitten op het terras of zo?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 19:38 schreef deleukstethuis het volgende:
is dat aleen die twee kaarten, komen er geen andere dingen bij kijken? Zijn die 2 PCMCI precies het zelfde?
lijkt me wel zo nhandig om onvoorziene problemen te voorkomen
Wat is het bereik? Welke twee kaarten zou jij nemen in dit geval (merk, waar)?
Lees een review en doe er zelf ook wat voor ipv. het mensen uit laten kauwen en straks niet weten wat je in huis hebt gehaald.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

*overduidelijk*

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.