Bij aansluiten fikker geen boot :?

Pagina: 1
Acties:

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
disclaimer: ik heb nagedacht en besloten m hier te plaatsen, mocht een move naar WOS nodig zijn kan ik me daar wat bij voorstellen :P

goed, ik heb even een brandertje opgehaald (Philips 8x4x32) en die vrolijk in een leeg slot geknald, jumpertjes goed, kabels erin en voilla PC aan. Bios herkent de hele zut prima en Windows 98 begint te starten, maar op het laatste punt van die boot (als het 2e logo verdwijnt, vlak voor de GUI begint) blijft het cursorretje knipperen in de hoek van het scherm en gebeurd er niets meer. Haal ik de molex uit de fikker wil het spulletje weer gewoon booten. Haal ik de molex ook uit de gewone CD drive, wil het weer niet.

Specs:
GA-7IXEH mobo (KT133E chipset)
Pri IDE:
Maxtor 40 GB (MA)
Sec IDE:
LiteOn 40x (MA)
Philips fikker (SL)

heb master/slave omgewisseld, andere kabel geprobeerd, cable select geprobeerd, safe mode opstarten drivers veranderen geprobeerd. Niets werkt. Vond met de search 1 iemand met precies hetzelfde probleem, helaas heeft die de oplossing nooit gepost.

• m-m
  • Niet online
kwas alweer uit de topiclist verdwenen! maar da's niet lief!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

DMA uitzetten, ook in de bios? Heb je geprobeerd de cdrom er tijdelijk af te halen, en de cdrw dan in z'n eentje als master?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 16:59 schreef Pathfinder het volgende:
DMA uitzetten, ook in de bios?
dat gaan we even proberen thnx
Heb je geprobeerd de cdrom er tijdelijk af te halen, en de cdrw dan in z'n eentje als master?
jup... no good :'(

iig ga ik ff kijken in bios naar de DMA :)

• m-m
  • Niet online
Yay!
Enable Enhanched ATAPI Performance uitzetten in bios deed de truuk en ik heb mn eerste cd met dit ding weten te branden :)

* m-m is wer vrolijk

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Graag gedaan :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Pagina: 1