Toon posts:

[Mediamarkt]Daewoo DVD speler: Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kwam er een superaanbieding in de brievenbus vallen van Media Markt:

Daewoo DVD-8000D (uit me hoofd) voor slechts €119,=

Speelt:
  • DVD regio vrij
  • VCD
  • Super VCD
  • Audio CD
  • MP3
  • en dus ook CD-R(W)
  • Heeft ook Dolby Digital
Ik vind het zeer goedkoop, maar heb 1 dillemma waarom ik hem niet zou kopen. Dat is dat ik nu SVCD's kijk via mijn Giga zendertje van m'n PC naar de TV en dat werkt ook goed.

Ik kon dit type niet op de Daewoo site vinden, dus een plaatje heb ik niet, maar hij ziet er gelikt uit.

Wie heeft er al een gekocht, hoe bevalt ie, en wat zal ik doen? Kopen of in de winkel laten? En waarom

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

mno

Ik heb een paar weken geleden de Daewoo 8000F voor diezelfde prijs gekocht bij MM. Ziet er uiterlijk volgens mij hetzelfde uit als de 8000D en heeft ook dezelfde specs. Dus misschien is hij wel gewoon hetzelfde maar dan met een ander nummer.

Mijn ervaring: een heel fijn spelertje. Hij speelt alle DVD's, VCD's en SVCD's die ik heb probleemloos af. Dit in tegenstelling tot de Philips 712 en Pioneer 444 die ik eerder heb geprobeerd.

De beeldkwaliteit is goed, ik zie op mijn normale 4:3 TV niet echt een verschil met bovengenoemde spelers. Het geluid is goed, hoewel ik hem niet op een DD of DTS receiver heb aangesloten.

De afstandsbediening reageert goed en ligt goed in de hand. En...........heeft een paar fluoriserende knoppen 8-).

Voor die EUR119 is het een perfecte speler.

Ik moet wel zo eerlijk zijn om 1 minpunt te noemen: blijkbaar zijn ze niet erg goed getest voordat ze in de verkoop gingen, ik heb er 2 terug moeten brengen. De eerste ging na een paar dagen niet meer aan, de tweede maakte bij sommige DVD's wat herrie (waarschijnlijk als de DVD niet helemaal in balans was). De derde die ik un heb is helemaal goed. Ruilen of terugbrengen is gelukkig geen probleem bij MM, binnen de 2 weken.

Gewoon rösti

Verwijderd

Zoeken naar Daewoo en je vindt besprekingen ..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 19:27 schreef mno het volgende:
Ik heb een paar weken geleden de Daewoo 8000F voor diezelfde prijs gekocht bij MM. Ziet er uiterlijk volgens mij hetzelfde uit als de 8000D en heeft ook dezelfde specs. Dus misschien is hij wel gewoon hetzelfde maar dan met een ander nummer.

Mijn ervaring: een heel fijn spelertje. Hij speelt alle DVD's, VCD's en SVCD's die ik heb probleemloos af. Dit in tegenstelling tot de Philips 712 en Pioneer 444 die ik eerder heb geprobeerd.

De beeldkwaliteit is goed, ik zie op mijn normale 4:3 TV niet echt een verschil met bovengenoemde spelers. Het geluid is goed, hoewel ik hem niet op een DD of DTS receiver heb aangesloten.

De afstandsbediening reageert goed en ligt goed in de hand. En...........heeft een paar fluoriserende knoppen 8-).

Voor die EUR119 is het een perfecte speler.

Ik moet wel zo eerlijk zijn om 1 minpunt te noemen: blijkbaar zijn ze niet erg goed getest voordat ze in de verkoop gingen, ik heb er 2 terug moeten brengen. De eerste ging na een paar dagen niet meer aan, de tweede maakte bij sommige DVD's wat herrie (waarschijnlijk als de DVD niet helemaal in balans was). De derde die ik un heb is helemaal goed. Ruilen of terugbrengen is gelukkig geen probleem bij MM, binnen de 2 weken.
Hey bedankt! Ik heb vanavond nachtdienst, en dan kan ik er nog eens rustig over denken. Ik hoop dat deze niet 2keer teruggestuurd moet worden.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met bovengenoemde speler?

Verwijderd

Speelt deze speler ook met RCE beveiligde DVD's af ?

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 19:27 schreef mno het volgende:

Zijn er meer met dit soort ervaringen, want dit klinkt wel erg interessant.

• mno

mno

Op dinsdag 04 juni 2002 21:20 schreef BAZZA het volgende:
Speelt deze speler ook met RCE beveiligde DVD's af ?
Weet ik niet, kun je een paar RCE-DVD's noemen? En zijn er ook al R2-DVD's met RCE?

Overigens, wat betreft de duurzaamheid: een vriend van me heeft tegelijkertijd ook een 8000F gekocht en hij heeft nergens last van gehad. Misschien heb ik gewoon pech gehad.

Mocht iemand hem halen: vraag eens of er nou verschil zit tussen de 8000F en de 8000D :?

Gewoon rösti

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:26 schreef mno het volgende:

Weet ik niet, kun je een paar RCE-DVD's noemen?
Q: What titles have RCE?
A: Currently the following titles have RCE
6th Day
All The Pretty Horses
America's Sweethearts
The Animal
The Brothers
Charlie's Angels
Final Fantasy: The Spirits Within
Finding Forester
Ghosts of Mars
Glass House
Hollow Man
Joe Dirt
A Knight's Tale
The Patriot
Saving Silverman
Snatch
South Park : Chefs Experience
South Park : Xmas in South Park
Thomas Tank & Magic Railroad
Tomcats
Urban Legend Final Cut
http://www.dvdtalk.com/rce.html

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de subtitles ook uitschakelen? Mijn collega vertelde net dat er spelers zijn waarbij dat niet kan

• mno

mno

Op dinsdag 04 juni 2002 23:39 schreef BAZZA het volgende:
http://www.dvdtalk.com/rce.html
Ik heb geen van die titels. Op de site die jij noemt staat ook min of meer dat RCE alleen voor R1 bestaat. Wordt dus moeilijk om te testen met een DVD-tje van de videotheek ofzo.

Gewoon rösti

• mno

mno

Op woensdag 05 juni 2002 07:27 schreef noki_JA het volgende:
Kan je de subtitles ook uitschakelen? Mijn collega vertelde net dat er spelers zijn waarbij dat niet kan
Tuurlijk, subtitles zijn uit te schakelen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er DVD-spelers zijn die dat niet kunnen. Er zijn helaas wel films waarbij de subs hard in de videostream zijn gecodeerd, dan kun je ze dus inderdaad niet uitzetten, op geen enkele speler.

Gewoon rösti

Verwijderd

Ik dacht dat daewoo auto's maakte..

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Mja, ik kreeg ook net de folder, en hij ziet er interessant uit :)

Wat ik alleen raar vind is dat ik er nergens info over kan vinden op het net, ik vind wel wat plaatjes, maar die zien er anders uit dan in de folder.

Verder ben ik ook benieuwd hoe goed ie is met het afspelen van mp3 cd's.

Hopelijk zijn er ondertussen al mensen die m in huis hebben gehaald :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb um.

Loop niet helemaal over van blijdschap sinds ik ontdekte dat er:
- nog wel de macrovision beveiliging opzit en geen 2e scart aansluiting (= niet via video naar tv en dus steeds switchen vd scartkabel :( )
- Ding wordt ook best warm.
- Een verkoper vertelde me dat de gebruikte scartkabel neit RGB is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12 14:00
Ik ken een verkoper bij de MM en die vertelde me dat er van deze serie ongeveer 40% defect terugkomt, en dat dat meer is dan bij A-merk DVD's. Collega van mij had deze ook gekocht en heeft hem ook teruggebracht omdat ie bij meerdere DVD's een seconde tussen ieder chapter wachtte. Ter vergelijking ik heb de CAT DVD gekocht voor (toen nog 300 gulden) en hij vertelde dat ze van deze DVD een stuk of 9 defect hadden terug gekregen bij een partij van heel erg veel.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Familie van me had hem ook gekocht maar heeft hem ook terug moeten brengen vanwege defect.
Hij las namelijk geen DVD's...wel CD's..
En af en toe deed hij helemaal niets...

Zoals ik in dit forum lees zijn er meerdere mensen met problemen met deze speler.

Misschien is goedkoop toch duurkoop ?!?!

• mno

mno

Op woensdag 05 juni 2002 20:34 schreef bombadil het volgende:
Loop niet helemaal over van blijdschap sinds ik ontdekte dat er:
- Ding wordt ook best warm.
Ja, hij wordt warm, maar is dat niet met alle spelers zo?
- Een verkoper vertelde me dat de gebruikte scartkabel neit RGB is.
Je kan in het menu zowel voor 'normale' scart als voor RGB via scart kiezen. RGB werkt dus gewoon.

Gewoon rösti

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:59
Op woensdag 05 juni 2002 20:57 schreef mno het volgende:

[..]

Ja, hij wordt warm, maar is dat niet met alle spelers zo?
[..]
Tja, mijn Cyberhoem :r werd ook ontzettend warm, maar die was dan ook kapot. Hij is nu ter reparatie weggebracht.

Maar als ongeveer 40 % van de Daewoo dvd-spelers kapot wordt teruggebracht zou ik zo'n ding dus echt niet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, wat jammer dat er zo veel van die spelers kapot gaan dan. Ik denk dat ik dan maar films met mijn PCtje blijf afspelen en met de zender naar de TV en stereo stuur. Ik heb dat zendertje pas een paar maanden en dat zou zonde zijn van mijn €100.

iig bedankt voor de input allemaal! :)

Verwijderd

Zit er ook een DD decoder ingebouwd?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:59
Op woensdag 05 juni 2002 21:44 schreef noki_JA het volgende:
Damn, wat jammer dat er zo veel van die spelers kapot gaan dan. Ik denk dat ik dan maar films met mijn PCtje blijf afspelen en met de zender naar de TV en stereo stuur. Ik heb dat zendertje pas een paar maanden en dat zou zonde zijn van mijn €100.

iig bedankt voor de input allemaal! :)
Je zou ook eens kunnen naar wat andere merken, want naast Daewoo zijn er nog een hele hoop andere merken die ook redelijk goedkope dvd-spelers maken. Voor 199 euro heb je een goede dvd-speler van een bekend merk.
Zelf vind ik dat een stand-alone veel meer voordelen heeft dan een dvd-speler in de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 12:17 schreef Asclepius het volgende:
Je zou ook eens kunnen naar wat andere merken, want naast Daewoo zijn er nog een hele hoop andere merken die ook redelijk goedkope dvd-spelers maken. Voor 199 euro heb je een goede dvd-speler van een bekend merk.
Zelf vind ik dat een stand-alone veel meer voordelen heeft dan een dvd-speler in de pc.
Ik denk dat ik de aanschaf ervan maar op de lange baan schuif. Ik heb mijn eigen huis, dus dat kost al zat. Bovendien ben ik nu al gered met mijn dvdzendertje, waarmee het bovendien ook mogelijk is om foto's vanaf de HD op de TV te laten zien aan visite.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Op donderdag 06 juni 2002 22:37 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de aanschaf ervan maar op de lange baan schuif. Ik heb mijn eigen huis, dus dat kost al zat. Bovendien ben ik nu al gered met mijn dvdzendertje, waarmee het bovendien ook mogelijk is om foto's vanaf de HD op de TV te laten zien aan visite.
Zelfde geldt voor mij denk ik, behalve dan dan ik geen eigen huis heb maar binnenkort een (dure) digicam wil aanschaffen.

En inderdaad, ik kan alles via m'n computer bekijken, veruit de meeste films die ik heb zijn toch divx :)
Pagina: 1