Toon posts:

Seagate 40GB (Barracuda III, 7200rpm)

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goede HD? Ik ben zekers op zoek naar een nieuwe, ik heb nu nog een oude Quantum 10GB HD.

Ik wil op z'n minst een 20GB HD hebben en 7200rpm.
Mijn budget is 150 Euro.

Klopt het trouwens dat de in de titel vermelde HD maar 99 Euro is bij Pricewatch??

Alvast bedankt.
Grtz. Barbatruuk.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 04 juni 2002 18:47 schreef barbatruuk het volgende:
Is dit een goede HD? Ik ben zekers op zoek naar een nieuwe, ik heb nu nog een oude Quantum 10GB HD.

Ik wil op z'n minst een 20GB HD hebben en 7200rpm.
Mijn budget is 150 Euro.

Klopt het trouwens dat de in de titel vermelde HD maar 99 Euro is bij Pricewatch??

Alvast bedankt.
Grtz. Barbatruuk.
deze hd is trouwens wel Ata 66... de Barracude IV is wel Ata100 :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nee ga voor een cuda IV of een maxtor d740x.

de III is een oud model.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tip, ik zie in de pricewatch dat de IV maar een paar Euro duurder is, dus zeer aantrekkelijk.

Iemand nog suggesties voor een HD?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Zoals al gezegd de maxtor D740X serie. Dat is samen met de Seagate Baracuda IV op dit moment ongeveer het beste wat je kunt krijgen. Is laatst een artikel over geweest op de frontpage.
Wat ga je doen met de oude 10gb? Als ie nog goed werkt heb ik wel interesse namelijk. Mail anders eventjes (zie profile) :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe :) Zodra ik een nieuwe schijf heb meel ik je wel even ok? Hij is nog in goede staat voor een oude 10GB HD ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 21:13
Ik heb zelf 2 barracuda IV 's

een 20 en een 40 GB

itt tot de barracuda III ( :r ) een erg mooie hdd

en fluisterstil !

Repareren doe je zo.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 09:11
Ik heb pas nog een IBM 120GXP (7200rpm Ata100) van 80 gig gekocht voor 141 euro (staat wel in de pricewatch) dus als je het volledige budget ervoor over hebt kun je net zo goed voor zo'n 80 gig schijf gaan of anders minder, maar een 120GXP is zonder meer de snelste te krijgen binnen het budget (voor sneller ben je minstens het dubbele kwijt).

Kijk voor revieuws ter bevesteging www.storagereview.com.

http://twitter.com/randalpeelen

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 09:11
Op dinsdag 04 juni 2002 19:03 schreef bart1234 het volgende:
Zoals al gezegd de maxtor D740X serie. Dat is samen met de Seagate Baracuda IV op dit moment ongeveer het beste wat je kunt krijgen. Is laatst een artikel over geweest op de frontpage.
Wat ga je doen met de oude 10gb? Als ie nog goed werkt heb ik wel interesse namelijk. Mail anders eventjes (zie profile) :)
Hmm, toch www.stroragereview.com ff bekijken, de 120GXP verslaat de Maxtor op bijna elk front (ik ben een Maxtor aanhanger, begrijp me niet verkeerd) dus je kunt voor die 2 euro meer beter voor de 120GXP gaan.

http://twitter.com/randalpeelen

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 22:46
Op dinsdag 04 juni 2002 18:50 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

deze hd is trouwens wel Ata 66... de Barracude IV is wel Ata100 :)
Dit klopt niet, het is wel een ATA 100 schijf, hij is alleen wel verouderd.

• bart1234
Op dinsdag 04 juni 2002 19:12 schreef JimmyPop het volgende:

[..]

Hmm, toch www.stroragereview.com ff bekijken, de 120GXP verslaat de Maxtor op bijna elk front (ik ben een Maxtor aanhanger, begrijp me niet verkeerd) dus je kunt voor die 2 euro meer beter voor de 120GXP gaan.
Klopt, maar de IBM's vallen nogal wat vaker uit, ze zijn dus minder betrouwbaar. En ik heb liever een betrouwbare schijf en per dat een minuutje meer wachten, dan een minuutje minder wachten en meer kans op een crash. Begrijp me goed, ik zeg niet dat IBM's altijd standaard uitvallen, maar gemiddeld gezien nou een keer vaker. Tuurlijk heb je uitzonderingen.

• bart1234
Op dinsdag 04 juni 2002 19:08 schreef barbatruuk het volgende:
Hehe :) Zodra ik een nieuwe schijf heb meel ik je wel even ok? Hij is nog in goede staat voor een oude 10GB HD ;)
Is goed. Ik heb hier zo'n ding nodig voor in een servertje. Hij moet dus wel echt goed zijn, geen bad sectors ofzo.... Er gaat een windhoosvariant op draaien, beetje filesharing enzo, dus....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, dit is weer een wat moet ik kopen topic aan het worden..

Zie het eerste punt van de FAQ..

En via de search zijn genoeg ervaringen met verschillende drives te vinden!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.