Eenvoudige vraag - HD installatie in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Het spijt me zeer dat ik deze eenvoudige vraag stel.

Ik heb twee Maxtor 80Gb hd's gekocht en nu krijg ik ze niet geinstalleerd in Windows 2000. Na de fysieke installatie krijg ik 'Found New Hardware'. Vervolgens herkent hij Maxtor 6L080L4, daarna vraagt hij om een driver. Windows vraagt om een driver voor mijn hd?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, normaliter installeert Windows 2000 zelf de HD. Hij geeft enkel dan Found New Hardware,.. ratel ratel en klaar. Stomme is dat in System Devices, er wel gewoon 3 HD's staan: 2 x Maxtor 80Gb en 1 x Maxtor 60Gb. Verder kan ik ze via de Computer Management installeren, maar formatteren lukt niet gezien de HD niet 'volledig' geinstalleerd is.

BIOS geeft 3 Maxtor HD's aan, 2 x Maxtor 80Gb en 1 x Maxtor 60Gb. Perfekt lijkt me zo. Ik heb een zeer recent Abit KR7A-RAID moederbord. De harddisken staan overigens gewoon op primary en secondary.

Verder zit de 60Gb versie er al een tijdje in zonder installatie problemen, anderen schijven zoals 30Gb en 20Gb's gingen ook automatisch. Ik heb de VIA drivers geinstalleerd en vandaag ook maar even de nieuwste voor de zekerheid. Verwijzen naar de niet via drivers en windows update heeft ook geen nut.

Vraag: hoe krijg ik deze dingen nu herkent met 'driver' en al.

Behoorlijk genant om deze eenvoudige vraag te stellen, maar heb geen antwoord kunnen vinden hier op Got, Maxtor en Storagereview.

Extra: lezen van Windows 2000 CDROM, Windows Service Pack 2 update helpen niet.

• MindfluX
Kzal maar weer antwoord geven op mn eigen vraag:

lama hangen, ging niet, de driver is disk.sys en er valt nix te installeren. ik heb mn verotte windows maar opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles uiteraard

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36
Typische windows.... :( en dat voor windows 2000.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-04 10:01
zeer vaag verhaal.. opmerkelijk.
zou in de GoT-archieven moeten (als die er zouden zijn! :D)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• MindfluX
Ik ben trouwens zeer tevreden met de nieuwe liquid baring hd's. Het geluidsniveau in DMPD740X_pm.pdf van Maxtor, staat:

Ball Bearing Spindle:
Idle - 3.0/3.3 Bels voor 1 disk
Idle - 3.2/3.5 Bels voor 2 disken
Seek - 3.5/3.8 Bels voor 1 disk
Seek - 3.5/3.8 Bels voor 2 disken

Fluid Baring Spindle:
Idle - 2.7/2.9 Bels voor 1 disk
Idle - 2.8/3.0 Bels voor 2 disken
Seek - 3.2/3.4 Bels voor 1 disk
Seek - 3.3/3.6 Bels voor 2 disken

Ik heb nu de Ball Bearing eruit gehaald en heb nu over 2 80Gb Fluid Baring (ofwel: L - versie). Dat betekent dat het geluidsniveau nog iets onder dat van een enkele disk is. Vreemd genoeg staan er twee dezelfde waardes in de pdf voor Ball in Seek modes bij 1 disk en 2 disken, lijkt me niet geheel te kloppen, maar goed. Qua geluid wilde ik in mn eigen topic nog heel even zeggen uit ervaring dat ik heeell tevreden ben. De Ball bearing vind ik een hoge zoem maken, die van frequentie veranderd. Bij mn nieuwe Fluid's hoor ik dit geheel niet.
In mijn systeem heb ik een Zalman op volle snelheid 5005, 2 hd's fans in rack, 2 Maxtor hd's, Enermax voeding en een onboard via chipset standaard fan. Er komt een zachte ruis uit mn computer van de draaiende fan's.
Gisteren wilde ik mn pc aanzetten, maar hij bleek al aan te staan,... mn monitor stond op standby. Een mooie aankoop naar mijn idee.
Als je voor de nieuwere maxtor's gaat, kan ik iedereen aanraden om de stillere versie te kopen. Qua 'seek', het ratelen, is er geen just notible difference