Toon posts:

Edimax BR-6014W wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in andere topics diverse posts van mensen gezien die dit product hebben, maar niemand laat even duidelijk weten of het daadwerkelijk een goed product is.

Mijn belangrijkste vraag: hoe goed is de wireless connectie?

Ik wil de wireless connectie gebruiken voor mijn laptop, maar vraag me af wat het bereik is. Enkele meters, tientallen meters, ...? En hoe zit het met tussenliggende muren?

Als het iets is hang ik 'm op de 1e verdieping aan de muur, en ik vraag me af of ik er 35 meter verder mee in de tuin (op het terras) kan Inetten en mp3's kan afspelen (redelijke snelheid dus). Het signaal moet hiervoor dus wel door enkele muren en een verdieping naar beneden. Iemand die een dergelijke afstand al geprobeerd heeft?

Op de site hebben ze het over 140 meter op 11mbit en 400 meter op 1mbit, maar dat is in de buitenlucht (en daarbij: hoeveel waarde moet ik aan dit verkooppraatje hechten :P).

Dus: graag jullie ervaringen :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Ik heb zelf een Linksys WAP11, maar zoveel verschil zal er niet tussen die 2 producten zitten.

Ik kan met de kleine antenne's tot 50 meter @11mbit (niet dat je ook echt die snelheid haalt maar ok ;) )

mp3's afspelen gaat dus makkelijk op 35 meter afstand

Als je dus echt vanaf een eindje draadloos wil internetten moet je een externe antenne gaan gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er mensen zijn die deze router hebben. Doe eens reageren :P

Edit: En Klubbheads was daar net mee bezig :*

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 04 juni 2002 23:08 schreef CraZaay het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die deze router hebben. Doe eens reageren :P

Edit: En Klubbheads was daar net mee bezig :*
Grappig :P

Verwijderd

Laat ik dan na 22 dagen eens reageren.....
Heb zelf ook zo'n wireless edimax geval sinds een paar maanden.
Ervaring:
Ding staat op 1 hoog, nieuwbouw, betonnen muren.
Laptop beneden of in de tuin, 15 meter van de woning af:
Snelheid: de maximale ADSL snelheid, storing: geen
Betrouwbaarheid verbinding: nog niet uit de lucht geweest.
Kortom ik ben 100% tevreden!