Plaatje transparant in PSP

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Beetje noob vraag waarschijnlijk, maar het lukt me niet mooi.. Search stond veel in maar niks wat goed werkte..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/PostBoven2.jpg

Ik heb een plaatje wat transparant moet worden.. Deze dus

Ik gebruik momenteel ff Paint Shop Pro (momenteel geen PS bij de hand).. Ken dit prog niet zo heel goed maar via Colors --> Set Transperancy kon ik dit instellen.. Alleen hou je nu die overloop kleur over met van die lelijke stukjes wat er dus echt niet uitziet.. Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/PostBoven2.gif

Hoe kan ik m nou helemaal mooi transparant krijgen?? Kan ik het evt niet pixel voor pixel (of met stukken) doen??

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 18:28

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, mij lijkt het handigst om het plaatje opnieuw te maken op een transerante achtergrond. Zo te zien is het geen spannend lettertype en die background is ook kwestie van 2 kilkjes.

Je kunt ook nog proberen om met toverstafje te tekst eruit te selecteren en te pasten in transperant nieuwe image

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• .GoO
Op dinsdag 04 juni 2002 18:26 schreef bonzz.netninja het volgende:
tja, mij lijkt het handigst om het plaatje opnieuw te maken op een transerante achtergrond. Zo te zien is het geen spannend lettertype en die background is ook kwestie van 2 kilkjes.

Je kunt ook nog proberen om met toverstafje te tekst eruit te selecteren en te pasten in transperant nieuwe image
Heb het wel met meer images.. Gaat ook meer om het idee want heb al vaker dit probleem gehad en ondanks dat het zo simpel is lukt het me meestal gewoon niet mooi..

Is er dan helemaal geen mogelijkheid om 'm mooi transparant te maken?? Eventueel zelfs pixel voor pixel?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Helaas... transparant zoals jij het wilt, dus dat de schaduw ook daadwerkelijk transparant wordt, dat lukt niet.

GIF kiest namelijk 1 kleur uit, die transparant kan worden. Alle andere kleuren, ook al zijn ze maar een tint verschillend, worden dus niet transparant gemaakt.

Het is heel jammer zo, maar dmv. gif kan het niet anders. Met PNG zou je kunnen gaan klooien, zoek eens hier in de zoek op 'PNG transparant' ... dat wil geloof ik ook nog niet altijd, en niet bij alle browsers, maar je hebt er wel meer mogelijkheden mee.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zie Dark Blue hierboven...

of... :)

je kan 'm natuurlijk ook niet transparant maken maar gewoon vullen met de gewenste achtergrondkleur :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, daar denk ik even aan... als je hem niet per sé online transparant hoeft te hebben, dan zou ik gewoon de tekst in een layer bovenop je background zetten. Ga in het layer tabje terug naar je background, doe er een fill op en je hebt een andere achtergrondkleur - het leven is zo simpel.

Maar ja... ik denk dat je dat niet bedoelt :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• .GoO
Neej want de background bestaat uit verschillende kleuren.. Is helemaal zo'n gedoe dan.. :)

Toch raar dat je niet gewoon meerdere kleuren of zelf pixels transparant kunt maken..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 04 juni 2002 19:19 schreef Dark Blue het volgende:
zoek eens hier in de zoek op 'PNG transparant' ...
waarschijnlijk heeft zoeken op "PNG transparent" of "transparency" meer zin, zeker als je ook op google zoekt.

tarnsparant is wel de juiste nederlandse spelling, maar je kunt verwachten dat er meer en meer up-to-date informatie te vinden is met engelse zoekwoorden, als online documentatie.

volledige alpha-transparantie wordt enkel in PNG-24 ondersteund, PNG-8 kent gewoon een transparante pixel-kleur en is ook beperkt tot 256 kleuren, net als GIF.

msie ondersteund nu juist niet directe rendering van PNG24, maar hiervoor kun je wel een optie inbouwen door van het directX filter basicImage gebruik te maken:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/filter/reference/filters/basicimage.asp

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Je zou eerst een het aantal kleuren kunnen verminderen in de pallet, daardoor wordt het ook makkelijker om dit aan te passen.

Ook zou je eerst een selectie kunnen maken met je magic wand, en dan deze selectie vullen met de transparante kleur.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Het lelijke effect wordt denk ik voornamelijk veroorzaakt door het shadow effect dat je gebruikt, niet?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 04 juni 2002 21:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]
tarnsparant is wel de juiste nederlandse spelling
Ik zeg nix.. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op dinsdag 04 juni 2002 21:21 schreef RM-rf het volgende:
waarschijnlijk heeft zoeken op "PNG transparent" of "transparency" meer zin, zeker als je ook op google zoekt.

tarnsparant is wel de juiste nederlandse spelling, maar je kunt verwachten dat er meer en meer up-to-date informatie te vinden is met engelse zoekwoorden, als online documentatie.
Gezemel joh... :P devv05 weet toch ook wel dat hij dat naar transparent kan vertalen... bovendien, dit is een Nederlands forum dus zullen veel topics ook wel een nederlandse naam hebben (hoewel, niet alle Tweakertjes kunnen foutloos spellen he... ;))

Verder was het tweede deel van je post wel nuttig hoor :)

• RM-rf
  • Laatst online: 00:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ozBoz; :X
de kluns die ik ben
Op donderdag 06 juni 2002 00:04 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Gezemel joh... :P devv05 weet toch ook wel dat hij dat naar transparent kan vertalen...
misschien maar zoiets kan een flink verschil betekenen, eigenlijk het verschil tussen het vinden van een gelijke vraag en een echt antwoord.
met alle respect, maar de meeste nederlandstalige tutorials op het web zijn toch enigszins verouderd, ik bedoel webmees en die tudelft-site.

op nederlandstalige termen zoeken betekent dan achterlopen (duitstalig zijn er weer wel een aantal interessante sites, speciaal over CSS te vinden, ach, 'tis net als met de worldcup hé ;))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hier staan nog wat transparant* tips, misschien heb je er nog wat aan.

http://loriweb.pair.com/tgif.html

*Kan ten alle tijden vervangen worden door transparent.

Wees consequent, maar niet altijd

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

De achtergrond vullen met een kleur (tolerantie hoog zetten) en dan die kleur gebruiken als transparantkleur

je kan ook de tekst selecteren (met toverstafje en de ctrl toest kan je meerdere vakken selecteren), plakken op een transparante achtergrond, een plugin shadow toevoegen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 10:07

Neomess

neomess.nl

het is wel een opdracht van me die je zelf moet doen hoor martijn ;). (btw het is wel makkelijk he als je iets nioet snapt, doe ik ook)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• .GoO
Op donderdag 06 juni 2002 10:20 schreef Het_Zootje het volgende:
het is wel een opdracht van me die je zelf moet doen hoor martijn ;). (btw het is wel makkelijk he als je iets nioet snapt, doe ik ook)
Niet zo zeuren hoor :D

Thanks voor reacties wist niet dat het topic nog liep.. Zal die link ff nachecken.. Meeste tutorials zijn idd zwaar veroudert..

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 06 juni 2002 10:20 schreef Het_Zootje het volgende:
:? en wie ben jij: de leraar, de werkgever :?

• .GoO
Op donderdag 06 juni 2002 10:23 schreef cutter het volgende:

[..]

:? en wie ben jij: de leraar, de werkgever :?
Mn opdrachtgever (klasgenoot).. We moeten allemaal een fictief bedrijf opzetten en dan voor elkaar een opdracht (internet-shop) in ASP gaan bouwen volgens de eisen en wensen van de opdrachtgever..

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 10:07

Neomess

neomess.nl

ik zag nl nog geen echt goed antwoord dus ik denk ff een 'kickje'

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Er zijn genoeg echte antwoorden gegeven. Als je met gifs schaduwen wil gaan toepassen moet je met een matte kleur werken. Die kleur is de kleur van je achtergrond van je html pagina. Zoals jullie willen met de verlopend achtergrond kun je geen dropshadows toepassen omdat de matte alleen een effen kleur kan zijn. Je zit zo dus vast aan een transparante gif. De vraag is verder een beetje te basic en als huiswerkservice ben je hier ook aan het verkeerde adres.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.