Toon posts:

Tiny personal firewall 3.0 en internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gister de nieuwe tiny personal firewall geinstalled. geweldig programma hij werkt goed.

alleen ik heb een probleem, ik kan gewoon internetten (ben server) alleen de andere op het netwerk kunnen niet internetten :( ik heb al verschillende dingen geprobeert mare het lukt gewoon niet.

heb al onder options, network properties dingen aan gevinkt maar werkte ook nie.

en ik heb ook al geprobeerd port 80 door te schakelen maar dan kunnen alleen de anderen sturen en niks ontvangen

ik denk haast dat het wel wat simpels zal zijn maar ik kan het niet vinden.

alvast bedankt.

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Oen

plak bakbloedworst

welke software / OS gebruik je om te Routen ?

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry ik gebruik XP, daar zit standaar internet delen al in.

Verwijderd

Heb je niet de mogenlijkheid om trustfull adresses in te voeren, en hier de ip's van je interne netwerk in te vullen.
Zo heb ik het aan de gang gekregen (tiny versie 2.013)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Zeg even een beetje een niet aan het probleem gerelateerd vraagje, maar is die tiny firewall dezelfde als de kerio firewall? Begin op dat gebied namelijk ff de draad kwijt te raken.

Even naar het probleem. Normaal gesproken horen er opties in te zitten om het interne ip adres bij de betrouwbare adressen toe te voegen. Of er kan ergens iets aangevinkt worden dat je pc de server/gateway is naar het internet. Dan zou het moeten werken. Zit er geen documentatie bij die alles duidelijk uit legt?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=10] --> [forum=19] :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ehm Kerio (tiny) firewall is alleen een firewall, wat jij wilt is winroute, dan kun je dmv NAT internet delen voor een netwerk

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
In kerio (tiny is toch overgenomen door kerio?) firewall kan je instellen of je een internet gateway bent

Administration > Advanced > Miscellaneous en dan ff aanvinken "Is running on internet gateway"

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Op dinsdag 04 juni 2002 22:40 schreef Vrieskist het volgende:
In kerio (tiny is toch overgenomen door kerio?) firewall kan je instellen of je een internet gateway bent

Administration > Advanced > Miscellaneous en dan ff aanvinken "Is running on internet gateway"
Volgens mij bestaat deze optie niet in de versie 3.0, ik kan hem in ieder geval niet vinden.
Pagina: 1