Harde schijf ineens 'niet meer gevonden'

Pagina: 1
Acties:

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Probleem: Ik sluit m'n pc af, vervang een cpu cooler en zet de pc vervolgens weer aan. Ineens wordt de harde schijf [IBM] niet meer gevonden in m'n BIOS resulterend in een Boot disk failure. De harde schijf gaat nog wel aan zeg maar wat je kunt horen aan dat omhoog komende piepje, maar voor de rest doet hij niets meer.
Ik heb:

a) Ide kabel vervangen; helpt niets
b) in een andere pc gehangen; helpt ook niet

Wat nu? Volgens mij kan ik ook niet meer testen of er bad sectors opzitten ofzo aangezien hij zowieso al niet gevonden wordt.

Alle hulp is welkom, bedankt.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Zelfde probleem als ik denk ik..
Hij deed het na een tijdje gewoon niet meer..
Wel zzzoom.. maar niet meer gevonden worden..
Maja.. misschien ff kabels goed aandrukken?
Zo niet, zal ie wel overleden zijn.. :(

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Op dinsdag 04 juni 2002 18:00 schreef Ali G het volgende:
Probleem: Ik sluit m'n pc af, vervang een cpu cooler en zet de pc vervolgens weer aan. Ineens wordt de harde schijf [IBM] niet meer gevonden in m'n BIOS resulterend in een Boot disk failure. De harde schijf gaat nog wel aan zeg maar wat je kunt horen aan dat omhoog komende piepje, maar voor de rest doet hij niets meer.
Ik heb:

a) Ide kabel vervangen; helpt niets
b) in een andere pc gehangen; helpt ook niet

Wat nu? Volgens mij kan ik ook niet meer testen of er bad sectors opzitten ofzo aangezien hij zowieso al niet gevonden wordt.

Alle hulp is welkom, bedankt.
Dan is er denk ik maar 1 conclusie, en dat is dat je HD kapot is, maar snap eigenlijk ook niet echt hoe dat nou weer komt.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Ali G
Ik heb mijn pc nu weer draaiende, met een andere harde schijf. Het is echt supervaag. De eerste keer toen bios de hdd niet vond drukte ik de kabels aan, toen vond hij hem maar wilde hem niet starten. Daarna helemaal niet meer.

Ik heb alleen geen winkelbon meer van deze schijf. Kun je hem dan alsnog naar IBM sturen voor garantie?

Damn ik had moeten backuppen :'(

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
(jarig!)
Probeer toch ff dat DOS toolrje van IBM. Kijken of die m nog wel de HD vindt. Waarschijnlijk niet als de bios m niet meer herkent.
Probeer m ook nog eens aan IDE 2, je weet nooit.

• Ali G
bedankt, aan de ide2 poort hangen heb ik gedaan, lukt niet :(

Heel vaag, worden kapotte schijven meestal toch wel gevonden dan?

Ik heb zo het idee dattie van mij niet fysiek kapot is maar dat er iets mis is met het initialiseringssysteem in de schijf, wat het nog treuriger zou maken. (al m'n data zou er nog zijn, maar ik kan er niet bij :()

Ik ga toch wel ff dat IBM proggie proberen dan.

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-04 13:32

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik heb hier ook zo'n soort geintje gehad, maar dan nog vager: Ik ben gewoon in windows bezig en ik wil ff een mp3 luisteren (die op m'n D-schijf staat), blijkt dat m'n hele partitie weg is. En dat terwijl ik 1 minuut ervoor een spel geinstalleerd had op m'n D-schijf (die toen dus nog goed was).
Met Fdisk gekeken, blijkt dat TERWIJL windows nog draaide m'n logische patritie in m'n extended partitie gewoon verdwenen is! Gevolg: 110GB aan data weg :(

Misschien is jouw boot-partitie wel verdwenen, hoewel je BIOS je HDD dan nog wel zou moeten zien. En anders vrees ik dat je HDD helaas toch echt overleden is. Probeer hem eens als Slave-disk te gebruiken, dan gebruikt ie een hoop elektronica niet (dat regelt de Master-disk namelijk). Wie weet komt ie dan nog wel op en kun je alles ff backuppen.

Succes in ieder geval!

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Ali G
Dankje, maar hij werd al als slave gebruikt dus dat gaat ook niet door. Ik denk dat ik hem maar terugstuur dan :(

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:26 schreef Ali G het volgende:
Dankje, maar hij werd al als slave gebruikt dus dat gaat ook niet door. Ik denk dat ik hem maar terugstuur dan :(
zien of je ergens de elektronica van een andere, maar identieke schijf kan gebruiken, dan kan je misschien nog je data backuppen, want de kans zit er in dat de die schijf niet herstellen, maar gewoon een nieuwe opsturen

good luck, een kapotte HDD is nl balen

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien kan je met bijvoorbeeld norton ghost nog een backup maken.

maar ja 110GB in 1 image file dat zou wel een tijdje duren!

iRacing Profiel

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op dinsdag 04 juni 2002 22:52 schreef Ali G het volgende:
Ik heb mijn pc nu weer draaiende, met een andere harde schijf. Het is echt supervaag. De eerste keer toen bios de hdd niet vond drukte ik de kabels aan, toen vond hij hem maar wilde hem niet starten. Daarna helemaal niet meer.

Ik heb alleen geen winkelbon meer van deze schijf. Kun je hem dan alsnog naar IBM sturen voor garantie?

Damn ik had moeten backuppen :'(
Moet je effe contact opnemen met IBM Nederland..
info nummer 020-5135151
Het verschilt van geval tot geval...
succes

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 14:33
Die leuke IBM's hebben ook nog wel eens de neiging om 'vast' te lopen. Had ik laatst ook. Windows XP crashde, niets werkte meer, dus uiteindelijk maar harde reset gedaan. Toen bleef de harddisk dus 'hangen' (hij wilde niet meer opspinnen en het IDE lampje bleef branden).

Machine uit, 10 sec. wachten, machine aan en hij deed het weer :? Alleen waren m'n partities wel gaar en moest ik met de WinXP cd-rom even rescuen :)

IBM's ... het blijven mooie maar rare dingen ;)

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17
Nu je het toch over IBM schijven hebt:

Soms slaat mijn XP vast na het afsluiten. Dan krijg je nog dat blauwe scherm met de mededeling Bezig met afsluiten. En daarop blijft hij hangen.
Nu heb ik twee HD sledes met een knoppie, en als ik die van de IBM even uit schakel en daarna weer inschakel sluit hij mijn PC netjes af ..?

Nu heb ik ook een Abit BE-6 moederbord met ATA66 controller, en die geven ook wat probs onder XP, maar toch :D

Verwijderd

Hey luitjes, ik heb hetzelfde probleem.
10 gb (niet echt super veel, maar toch) hd blijft hange, maar nu heb ik een vraagje.

wat is een harde reset waar eborn het over heeft. wil ik ook wel een keer proberen.

Glitch

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

jajajaja IBM schijven & vastlopen, kan niet niet missen
heb er al 3 versleten van de beruchte 40 gig serie.
2 vastgelopen
1 werd niet meer herkend na het vervangen van hardware onderdelen.
Heb iedere keer gelukkig een nieuwe gekregen omdat ze binnen de garantie vielen

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

toch loopt mijn ibm diskje alweer 1 jaar erg goed ook een 40 gigger.
ik heb al wel een paar keer gehad dat hij niet wilde opspinnen na het verplaatsen van de kast. maar na effe te wachten deed hij het gewoon weer.
en soms piept er iets in de disk, met de ibm tool krijg ik de melding dat er een fout inzit en dat ik de ibm moet benaderen voor een nieuwe disk, maar dat doe ik wel als de schijf het echt opgeeft,ik maak dagelijks nu een backup.

Verwijderd

Ik heb nooit zo'n disk ontvangen, kun je die ook ergens downloaden. of moet je die opvragen.

heb zelf een 10 G, die heeft 2 jaar zonder problemen gelopen, maar nu dus niet meer.
Pagina: 1