Van Wanadoo-cable-basic overstappen naar..?

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb al jaren een Casema-basic cable abbo, en dat doet het niet eens zo erg slecht. Ik haal altijd 9a10kB/sec. Als ik eens wat groots wil downloaden, dan kan dat, al moet ik er wel even op wachten. Maar ach, of ik het nu wel of niet gebruik, het kost hetzelfde.
Nu wil ik eigenlijk mijn eigen domein thuis gaan hosten. Dit gaat vooral om email (10a15 adressen) en een beetje "spielerij" websites die vooral voor testen ed gebruikt worden door mij. Al met al valt de verwachte datatransmissie wel mee.
Maar ik heb 2 eisen:
- ik wil mijn @wanadoo.nl emailadres behouden omdat nogal veel mensen dat adres van mij hebben.
- ik wil een statisch ip, (of zou het ook mogelijk zijn mijneigenachternaam.com te hosten met een dynamisch ip?)

Volgens mij zijn er twee alternatieven:
Wanadoo Cable Premium
+ snel
- geen statisch ip
Wanadoo ADSL (Mxstream)
+snel
Statisch ip???????

Op de site van Wanadoo kan ik niet vinden of ze bij ADSL een statisch of dynamisch IP geven. En de helpdesk reageert niet echt best op e-mail.

Wie weet of ik een statisch IP krijg bij ADSL, of heeft een betere oplossing?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

of zou het ook mogelijk zijn mijneigenachternaam.com te hosten met een dynamisch ip?
Dit is wel degelijk mogelijk. Met behulp van een account bij http://www.dyndns.org/ en een client op je PC die iedere keer het ip-adres koppelt aan een bij Dyndns geregged adres.

Vervolgens je .com-adres aan dat dyndns-adres koppelen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Boogie
Is wel een oplossing, al kost het $30.
In dat geval maakt het niet uit wat ik neem, en zou ik zelfs mijn basic abbotje kunnen houden. Ik wil alleen toch tzt wat snellers hebben, zeker omdat ik in de toekomst meer verkeer verwacht. Is er inmiddels iemand die weet of Wanadoo ADSL een statisch IP heeft? Als dat zo is heb ik helemaal geen problemen.

Verwijderd

Wanadoo heeft vast ip. Waarom Wanadoo? Misschien gelijk BBNED of XS4all overwegen

Kling kling afdeling linkjes:

www.xs4all.nl
www.bbned.nl
www.cistron.nl < bbned provider

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op dinsdag 04 juni 2002 20:03 schreef Tuxus het volgende:
Wanadoo heeft vast ip.
Wanadoo heeft geen vast-ip. Mijn ip-adres is elke keer anders als ik opnieuw verbinding maak.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 20:31 schreef alexandervisser het volgende:

[..]

Wanadoo heeft geen vast-ip. Mijn ip-adres is elke keer anders als ik opnieuw verbinding maak.
Ik doel op wanadoo ADSL :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik dacht dat wanadoo ADSL niet zo geweldig was als de meeste andere ADSL providers, misschien dat dat nu wat minder is geworden. Ik ben sowieso al niet zo'n wanadoo fan.

Ik heb ook te lang met wanadoo basic moeten leven :'(

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
volgens mij hebben alle mxstream providers vaste ip adressen voor de klanten zeg maar, klopt dat ook, iemand die dat kan bevestigen oid :?

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:07 schreef veldmuis het volgende:
volgens mij hebben alle mxstream providers vaste ip adressen voor de klanten zeg maar, klopt dat ook, iemand die dat kan bevestigen oid :?
Ja klopt. Naar mijn weten hebben ze het allemaal. :)

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

yup, mxstream gebruikers hebben 1 vast ip adres.

www.google.nl

Verwijderd

Maar ik heb 2 eisen:
- ik wil mijn @wanadoo.nl emailadres behouden omdat nogal veel mensen dat adres van mij hebben.
- ik wil een statisch ip, (of zou het ook mogelijk zijn mijneigenachternaam.com te hosten met een dynamisch ip?)
Een wanadoo account kun je vanaf overal met pop3 ophalen. Daarvoor hoef je geen betaald abonnement te hebben.

Een statisch IP bieden volgens mij alle ADSL providers. Ik maak er gebruik van op mijn Zon Breedband Plus, een echte aanrader. Je hoeft niet zoals bij MXstream een verbinding op te zetten, het is always on.

Een site als http://www.gomagazine.nl is gehost op een adsl lijntje en dat loopt lekker.

• Boogie
Bedankt, ik weet nu dat Wanadoo ADSL een vast IP heeft.
Daarmee heb ik beide wensen vervult:
- ik houdt mijn @wanadoo.nl adres
- ik kan een eigen web&mailserver draaien met vast IP.

Dat het niet zo'n fantastische ISP is, dat weet ik wel na 4 jaar Casema-cable-basic, maar het behoud van mijn emailadres is mij ook wat waard.
Op het moment dat iedereen in mijn omgeving mijn zelf gehoste voornaam@achternaam.com adres gebruikt, kan ik makkelijker overstappen op een andere ISP.
Een wanadoo account kun je vanaf overal met pop3 ophalen. Daarvoor hoef je geen betaald abonnement te hebben.
Helemaal mee eens, maar als ik mijn cable-basic abbo opzeg (omdat ik geen fl 58,= wil betalen voor een emailadres) zullen ze toch ook mijn emailadres wel opheffen?
Of zou ik overkunnen stappen naar een (bijna) gratis variant? In dat geval kan ik ook meteen voor ADSL naar een "betere" ISP overstappen.

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ehm, ik ben 1 april overgestapt van Casema cable basic naar ADSL (van XS4All, maar dit terzijde) en ik heb mijn @wanadoo adres nu nog steeds hoor, + de 20 mb homepage ruimte die ik daarbij had :)

www.google.nl

Pagina: 1