[Flatcables] ... maar dan WEL netjes

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik zit hier met een computer (mijn eigen computer) met in de kast de volgende onderdelen :

2x CD-rom SCSI
2x CD-rom IDE
1x Floppy
3x HDD IDe

Zit allemaal in een AOpen HQ08, best flinke kast dus. Nu heb ik een probleem met de flatcables, of hoe ik deze goed moet krijgen.

Ik heb twee harddisk in 'de onderste helft' zitten, daar heb ik dus wat de kabels betreft weinig problemen mee. Het probleem zit em in de bovenste helft.

Er moeten 2 Ultra-Ata kabels naartoe, 1 SCSI kabel en een floppy kabel. Op zich niet zo veel en zou gewoon moeten kunnen. De IDE-cdroms moeten perse onderin, omdat anders de flatcable het al niet haalt vanaf het moederbord. Dan die dikke SCSI-kabel er nog bij, gaat ook goed.

Maar dan die harddisk. Die zit in dat losse rekje boven de voeding, en die zit dus 'andersom'. De kabel moet daar dus draaien, en die zit recht tegenover de SCSI shit, die niet omlaag kan vanwege de IDE spullen.

En dan moet daar allemaal OOK nog es voeding naartoe, EN een kabel voor de floppy.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?

Mother, will they like this song?

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

laat je flatcables achter je moedebord langs lopen..
dat scheelt aardig wat airflow :P :Z

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Naar een goeie pc zaak/electro zaak gaan. flatcable halen + connectoren, en zelf gewoon maatkabels fabrieken.

En anders kan je gaan kijken naar rounded cables, die zijn er tot 90 cm. Staan denk ik wel in de pricewatch

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:43
Vreemd t past hier wel gewoon, kabel zit wel strak maar das niet erg. t zijn ook gewoon de standaard IDE kabelmaten
hier een voorbeeld ervan (ook HQ08)
Ik prefereer de HD''s ook liever boven in verband met cooling zo kan een 80mm fan netjes de warme lucht wegblazen
Afbeeldingslocatie: http://www.primarylynx.com/nuts/datadir/IMG_0365.jpg

edit:

De Hq08 is wat dat betreft een klotekast van binnen, over efficientie is helemaal niet nagedacht, laatst nog budget kastje gekocht die veel efficienter in mekaar zit.
volgende kast voor mij word zeker geen Aopen meer

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 23:11
Ik zat met precies hetzelfde probleem.
Ik heb het voorlopig opgelost met rounded IDE en floppy kabels, die zijn lang genoeg en passen iets makkelijker door dat kleine gat in het midden.
Verder heb ik mijn HDD met brackets in een 5.25" gat gedaan. Maar ik weet niet of je daar nog ruimte voor hebt, aangezien je er al een aardig arsenaal aan cd-rom apparaten in hebt zitten.

De echt oplossing is flink modden: het gat in het midden flink vergroten en de voeding helemaal bovenin hangen.
Ga ik deze zomervakantie flink mee aan de slag *D

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Wat ik hier wel zie is dat de omvang van de connnectors van rounded cables ook niet mis zijn ! Ik bedoel, nemen die connectors niet veel meer ruimte in dan gewone ide connectors (ik heb het alleen over de connectors !!). Er moeten er namelijk wel 2 tegenover mekaar passen, 1 SCSI en 1 IDE

Mother, will they like this song?

Pagina: 1