Verwijderd
???Op dinsdag 04 juni 2002 17:49 schreef james_bond_007 het volgende:
Hoe kan ik met SSH een file downloaden naar mijn eigen computer? Wat is daar het commando voor?
Verwijderd
man scp legt je de syntax wel uit. Kan ook met sftp en met man sftp krijg je weer een manual voor je neus
Ik heb dus met SSH geconnect met een server en van die server wil ik een bestand downloaden op mijn eigen pc. Wat is daar het commando voor?Op dinsdag 04 juni 2002 17:53 schreef dune3002 het volgende:
[..]
???
type het volgende in:Op dinsdag 04 juni 2002 17:53 schreef james_bond_007 het volgende:
[..]
Ik heb dus met SSH geconnect met een server en van die server wil ik een bestand downloaden op mijn eigen pc. Wat is daar het commando voor?
man scp
en alles zal duidelijk worden!
Verwijderd
Als ik het goed begrijp wil je een bestand van een Unix doos naar je pc copieeren. Vanaf de server gaat dat alleen als je op je PC een FTP server open hebt gezet. Zoniet dan werkt het niet. Vanaf je pc kun je een willekeurige ftp client starten en naar de server connecten. Dit werkt alleen als de server ook ftp toestaat en niet alleen ssh. Wordt alleen ssh toegestaan dan moet je naar een secure ftp client zoeken op het net en die gebruiken.
Verwijderd
al flashfxp.com foums geprobeert staat het vast welOp dinsdag 04 juni 2002 17:53 schreef james_bond_007 het volgende:
[..]
Ik heb dus met SSH geconnect met een server en van die server wil ik een bestand downloaden op mijn eigen pc. Wat is daar het commando voor?
Als die PC windows draait en geen SSH pakket geinstalleerd heeft, klopt dat. Anders werkt 'scp <filenaam> <user>@<host>:/<waar neer te pleuren>' prima hoor!Op dinsdag 04 juni 2002 18:17 schreef vteuniss het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je een bestand van een Unix doos naar je pc copieeren. Vanaf de server gaat dat alleen als je op je PC een FTP server open hebt gezet. Zoniet dan werkt het niet. Vanaf je pc kun je een willekeurige ftp client starten en naar de server connecten. Dit werkt alleen als de server ook ftp toestaat en niet alleen ssh. Wordt alleen ssh toegestaan dan moet je naar een secure ftp client zoeken op het net en die gebruiken.
wow.
wist niet eens dat dit kon!
weet je hoe ik het nu altijd deed:
- vanaf school het bestand uploaden naar mijn ADSL homespace
- SSH inloggen op mijn router
- via SSH ftp commando uitvoeren en het bestand downloaden van de homespace
wist niet eens dat dit kon!
weet je hoe ik het nu altijd deed:
- vanaf school het bestand uploaden naar mijn ADSL homespace
- SSH inloggen op mijn router
- via SSH ftp commando uitvoeren en het bestand downloaden van de homespace
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mja, dit mag je zelf uitzoeken, de manual pages zijn duidelijk genoeg
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()