dimms enabelen !?!

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi,

net een 256 mb ddram pc2100 module gekocht.
Zelfde merk als er nu in zit, zelfde type: ddram 2100 van samsung.

Ik heb deze in dimm bank 2 en 3 gehad, maar de pc ziet zowel voor win start als in windows zelf alleen 256 mb

Is het met een abit kr7a-raid mobo of award bios 6.x zo dat je dat moet enabelen ofzo!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Het kan zijn dat de poort dood is ofzo. Douw em anders in de andere poort en kijk of ie het wel doet.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 17:24 schreef AxzZzel het volgende:
Het kan zijn dat de poort dood is ofzo. Douw em anders in de andere poort en kijk of ie het wel doet.
Op dinsdag 04 juni 2002 17:23 schreef notsonewbie het volgende:
Ik heb deze in dimm bank 2 en 3 gehad
:)

Probeer de dimms eens apart van elkaar, in hetzelfde slot. Als de oude het pima doet en de nieuwe niet lijkt het mij zo dat de nieuwe gewoon kapot is :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:29

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
"Probeer de dimms eens apart van elkaar, in hetzelfde slot. Als de oude het pima doet en de nieuwe niet lijkt het mij zo dat de nieuwe gewoon kapot is "

Klopt en ook zo gedaan.

Het bleek/blijkt echter te liggen aan het ogenschijnlijk goed zitten van het samsund ddram geheugen in een abit
kr7a-raid mobo.

Druk je iets harder en dus dieper dan is het geheugen er ineens wel, werkend en al.

Opgelost!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, sommige slecht geplaatste DIMM modules gaan roken :)
Pagina: 1