Toon posts:

Netwerk is 1 kant op heeeeeel traag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus, via coax en dus 10MB/s netwerkkaartjes 2 pc'tjes aan elkaar hangen met TCP/IP. op de ene draait Windows95 en op de andere windowsXP. Het geval wil nou dat als ik een file van de 95 pc naar de XP machine upload dit de goeie snelheid heeft. Maar als ik dit dus ander om doe, van de XP naar de 95 Machine, Gaat dit echt ontzettend traag. 1 mp3tje van 3 mb duurt iets van 8 minuten. Ik heb al geprobeerd met netbeui en ipx/spx maar daar lukt helemaal niks mee.
Ik heb al in de xp machine Alles veranderd, win98 geinstalled andere netwerkkaart etc.
Kan de netwerkkaart stuk zijn van de Win95 machine? Deze pc is overigens van m'n pa en die weigert over te stappen naar een nieuwer OS omdat hij dan bang is dat hij files verliess etc. Waar kan ik nog meer kijken om dit probleem op te lossen?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je soms de netwerkkaart op de win95 bak niet op "automatisch" staan maar op een of andere duplex snelheid, misschien ligt het daaraan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit heb ik ook al gechecked. tnx for reply.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 09:29

MIT

KerMIT

Heb het zelfde probleem gehad, bij mij was het opgelost toen ik 2 dezelfde OS'en had draaien. Ik ga er dus vanuit dat je kaart niet stuk is maar dat het ergens in de instellingen zit. Ik heb het probleem nooit op kunnen lossen, dus ik ben erg benieuwd. Mocht je een andere OS gaan installeren veel sterkte met je Pa.

No Signature

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 18:14 schreef MIT het volgende:
Heb het zelfde probleem gehad, bij mij was het opgelost toen ik 2 dezelfde OS'en had draaien. Ik ga er dus vanuit dat je kaart niet stuk is maar dat het ergens in de instellingen zit. Ik heb het probleem nooit op kunnen lossen, dus ik ben erg benieuwd. Mocht je een andere OS gaan installeren veel sterkte met je Pa.
tnx, ik denk eerlijk gezegd dat we dit ook eerst moeten gaan proberen. Maar ja, het is en blijft je pa he!!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Ik heb het ook.
Ook de bak van mijn pa (die pa's willen wat >:))

Anyway, ik heb zo'n vermoeden dat het bij mij ligt aan een defecte UTP-kabel, als ik namelijk tegen de kabel aan stoot met m'n voet dan wil de verbinding nog wel eens verbreken :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ook wel eens meegemaakt met een 3Com 3c90x en een brakke driver. Nieuwe drivertje: werken.

Verwijderd

Ik denkt dat het komt omdat die ouwe 95 machiene gewoon te langzaam is. Ontvangen en wegscrhijven van de file duurt langer dan lezen en verzenden. De 95 machiene is in dit netwerk de zwakste schakel. Dus zenden naar de 95 machine gaat langzamer. :)

Verwijderd

Heeft iemand dit probleem al opgelost?

Ik had hier dus twee win98 machines peer-to-peer met statische ip's en dat werkte prima. Nu heb ik op de snellere pc win2000 + sp3 geinstalleerd maar nu is het netwerk ineens baggertraag! Ik heb al een aantal keer de NIC verwisseld enzo maar geen verbetering. De PING tijden zijn wel gewoon <10ms.
DUPLEX settings heb ik ook al veranderd etc etc etc ...

hellup?

En win2000 installeren is niet de oplossing die ik zoek, er zijn meerdere win98 pc's in dit netwerk die absoluut geen win2000 aankunnen ;)

als ik ga googlen zie ik veel problemen met hybride netwerken maar weinig tot geen oplossingen :'(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet op de Win2K masjien de NetBIOS buffer gelijk maken aan een even veelvoud van de payload van de packets (MTU-headers) op je netwerk
code:
1
2
3
4
5
6
7
HKEY_LOCAL_MACHINE
\SYSTEM
 \CurrentControlSet
  \Services
   \LanmanServer
    \Parameters
     \SizReqBuf=DWORD:0xB8C

'k Schat zo dat je snelheid nu ca. 3000 Bytes per 100 mSec, ongeveer 1,78 MByte/minuut is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

hmm klinkt interessant, maar ik begrijp het niet :D

zou je het aub iets uitgebreider willen uitleggen?

bvd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 16:31 . Reden: verzoek om uitleg ]

• BaMieBLocK
  • Laatst online: 24-08-2021
gnxfgn

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

• BaMieBLocK
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik had precies hetzelfde, maar heb toen alle netwerkkaarten in mijn netwerk op half duplex gezet. Werkt perfect, omdat je op deze manier geen last heb van collisions op je netwerk.

Athlon 1.4Ghz, 512mb DDR, Iiyama VM pro 450 19", Ati Radeon 8500 64mb, Audigy Player

• schroevendraaier
  • Laatst online: 25-07 10:51
bij mij zat een van de netwerk kaarten er maar half in, netwerk deed het opzich wel, maar was extreem sloom :)

Arrows are made to fly, so are aeros.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Ik heb het zelfde probleem gehad, bleek aan de kabel te liggen, de draadjes maakte niet goed contact of zo 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door TMDevil op 10-09-2002 19:09 . Reden: als je een smily doet, doe het dan goed.... ]

n54 power!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb het probleem ook gehad, en bij mij kwam het door mospeed(zo'n programma dat instelling van tcp/ip verandert zodat internetten sneller gaat). Op de tweede pc ook mospeed gezet en settings gelijk gezet, en het probleem was weg.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• TheThrust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 19:15
Ik heb het probleem ook gehad. Ik heb WinXP eraf gegooid en heb afgelopen maanden
weer met W2k gewerkt. Ik ben opnieuw bezig met WinXP, maar dan met Service Pack 1.
Misschien kun je ook SP 1 proberen.
Pagina: 1