vraagje voor de dremel modders

Pagina: 1
Acties:

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik heb net een dremel gekocht:D:D:D en zat hem ff op een oude kast uit te testen.
bij het uitsnijden van een stukje plaat was het slijpschijfje zo weg gesleten.
dus de vraag is dit normaal of gebruiken jullie andere schijfjes ???

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Verwijderd

is normaal. niet hard drukken en koop anders van de dure fiberglas vertevigte

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
thnx gaan we dat ff doen wat zo zijn ze natuurlijk zo op

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je moet de Dremel het werk laten doen, dus niet te snel te werk gaaan/ hard drukken.

39

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
http://www.dremel.nl/cgi-bin/eu2.storefront/902228401/Product/View/426

Dit is wel een goede slijpschijf. Kost wel paar centen, maar dan heb je ook wat.

Check http://www.dremel.nl/cgi-bin/eu2.storefront/902228401/Catalog/1025 voor meerdere slijpschijven...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Koop maar alvast zo'n mega supply van die schijfjes. Kost wat, maar dan kan je iig in één keer door zonder tussendoor naar de shop te moeten.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 11:30
Inderdaad, gewoon relaxt te werk gaan, het duurt ff, maar dan heb je ook wat.
Hoe minder hard dat je drukt hoe minder snel de schijfjes slijten.

Ik heb op mijn casemodje maar 4 a 5 schijfjes versleten..
7x 8cm rondjes (sommige met wat standaard openingen in de kast.)
En 2x 12cm rondjes

PS : Een oude kast heeft meestal ook een dikkere/hardere behuizing..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

hmm je hebt gewoon de verkeerde slijpschijfjes volgens mij ;)

Verwijderd

Ik heb een echte dremel en had eerst ff schijfjes van 1 of ander wannabe merk genomen .... die waren echt zo op. Ff terug naar de winkel en zo'n doosje van 36 dingen van dremel zelf meegenomen. Heb ze nu nog steeds ;)
Kost wat meer maar dan heb je tenminste wat

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik doe eerst een strook slijpen en dan weer, net zolang totdat je erdoorheen bent, zo gaan ze VEEEEEL langer mee dan eerst een gat maken en hem dan vooruit duwen, want dan slijt hij aan de zijkanten en word brak

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

die fiber enforced zijn de pieken 10x waard. Zet hem gewoon op z'n hardst en zorg dat je hoge toeren houdt. Snij eerst een geultje en diep dat gewoon vegend steeds verder uit tot het door is. Het duurd wel wat langer maar je bereikt minimale slijtage en het komt er netjes uit te zien

...gamen blijft leuk...

• bredend
  • Laatst online: 02-08 09:31
Je moet die dingen ook recht houden bij het slijpen. Je kan dus niet mooi een bochtje dremelen. Ik had dat ook, maar als je goed kijkt en voorzichtig bent, heb je nog maar 1 schijfje per 3 meter 2mm staalplaat nodig!!!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:20 schreef Wierdo_NL het volgende:
7x 8cm rondjes (sommige met wat standaard openingen in de kast.)
En 2x 12cm rondjes
Dat zijn flinke schijfjes :p

Verwijderd

Ik had voor mijn kast voor ca 6 ronde 80 - 120 mm gaten een doosje van bijna 20 slijpschijfjes nodig.

Ze vreten dus op, ik heb Heavy Duty schijfen gekocht. Die dunne schijfjes gaan nog veel sneller.

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Heb je de dremel die op toeren blijft. Heb ik wel, maar ben je ff vlug aan het slijpen, valt het aantal toeren toch terug en zijn schijfjes inderdaad zo weg. Gewoon ff de tijd nemen, dan werken zelfs die standaard dingetjes nog erg goed.

Hoge toeren en niet te hard drukken :)

Verwijderd

Schijfjes gaan idd hard op maar als je er beheerst me omgaat dan gaat het wel

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

met 1 glasfiber schijfje kun je 2 80mm holes maken(ikke wel)
bij zorgvuldig gebruik gaan ze ECHT lang mee

ps: zijn die diamant/ijzer dingen goed???(wel 20euro)

Verwijderd

ja dat vroeg ik me nou ook af, wat is de meerwaarde van die diamante ten opzichte van die fiberglas :?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

een stuk van 110 cm met 3 schijfjes.. wel de dremel de 426 ofzo staat opt doostje

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Ik heb mij window met schijfjes van dremel no 409 gemaakt, zaten 36 in een potje, nu nog 27... Schijfjes van dremel werken ook goed in een FERM :) 't is slijt spul, alleen hoe meer ervaring hoe langer je met een schijfje doet. Als je gaat slijpen zorg er dan voor dat het 'onderwerp' goed stabiel ligt, en dat je er goed bij kan, dat scheelt ook schijfjes.. :7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon bij de Praxis of Gamma even een diamantschijfje halen (25mm). Kost ong € 12, en ik heb er al diverse gaten mee gemaakt, en hij blijft maar doorgaan!!! Veel beter dan die goedkope schijfjes, en: geen zwarte stof zooi!!!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ik werkte eerder met dremel maar nu ik iemand gevonden heb die d.m.v. laser mijn logos kan uitsnijden worden ze een stuk mooier.

Dremel werkt in principe best goed :D

Niets te klagen :D 1e casemod was best mooi
Pagina: 1