Toon posts:

Abit A7 post code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik heb gemerkt in mijn eigen zoektocht naar antwoorden dat vrij veel mensen hier problemen mee hebben denk ik dat het wel goed is als dit probleem zijn eigen topic krijgt.

De post code A7 gaat gepaard met het hangen van de computer bij het opstarten, zonder beeld te krijgen. En met lange voortdurende piepjes.

Ikzelf heb dit probleem dus ook, de computer blijft hangen met lange voortdurende piepjes en postcode A7.

Ik ben langs de volgende antwoorden gekomen:

- Checken of het moederbord geen kortsluiting maakt met de aansluitingen van je kast.

- Het geheugen extra goed en hard aanduwen.

- De grafische kaart vervangen.

Al deze punten hebben bij mij echter nog niet gewerkt :(.
Nog meer mensen met ervaringen en/of kennis over dit onderwerp?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer een andere CPU.

Lijkt mij vrij normaal :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Titel geëdit; ik vind het een beetje te ver gaan om aan specifiek één aspect van één moederbord een 'De/Het Grote Topic' te wijden. Dus een normaal topic :) (straks krijgen we nog '***--De Grote derde geheugenslot van het Abit KG7-RAID revisie 1.x Topic--***' :{ ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Heeft 100% met je geheugen te maken , volgens mij betekent die A7 dat je het ram er beter in moet zetten (misschien ander ramslot). Ik heb veel problemen gehad met mn BD7 en Samsung 512 mb DDR333 ram (kreeg code E2 met posten en bleek niet compatible te zijn met mn Mobo !!) . Heb nu Twinmos met precies dezelfde samsung ramchips en dat werkte wel :? . Ik had mn mobo laten testen waar ik m gekocht had en toen kreeg ik ook een A7 code te zien met posten (was met ander ram) maar toen drukte die verkoper hem er opnieuw in en toen deed die het wel).
Laat me raden : DDR P4 boardje , er schijnen veel problemen te zijn met P4 ddr boards en ram hoorde ik.
succes.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Jepz, DDR P4.

Ik heb het geheugen echter al hard aangedrukt, en ook van slot verwisseld.

Zou ik dan toch maar eens een nieuw reepje moeten proberen? En ik dacht dat Kingston een goed merk is :'(.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ja je ram zal niet kapot zijn hoor , maar werkt gewoon slecht waarschijnlijk met je Mobo , probeer Twinmos met Samsung (TCB3 code=6ns)chips eens ,loopt nu bij mij op 177 mhz (DDR 354) lekker stabiel :) . M'n P4 loopt nu 1.8@2.4 .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• sjors_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 21:29
Ik heb ditzelfde probleem ook.
Mijn hardware:
Abit IT7 met bios-rev. 8Y
Intel P4 2,4GHz 533MHz FSB
2x Kingston 512MB CAS2 DDR 266 RAM

Af en toe werkt hij, maar staat hij dan 5 min. uit dan heb ik weer hetzelfde.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen; heb Abit en mijn mobo-supplier (Informatique.nl) hierover al een mailtje gestuurd.

Hopelijk is er goeie oplossing :?

Nog iemand met hetzelfde probleem:
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=29&threadid=804676&STARTPAGE=1

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Jah steek je ram eens om.Waarschijnlijk is dat het probleem
Pagina: 1