Ik heb sinds kort een ECS K7VZA mobo met een Athlon XP 1800+. De andere hardware in mijn pc had ik nog, deze gebruikt ik eerst (uiterst stabiel) met een Pentium III 800 en een ASUS CUSL2-C moederbord. Dit zeg ik alleen om aan te geven dat mijn andere hardware goed is, niet om een Intel / AMD oorlog te ontketenen.
In de search heb ik al meer mensen gevonden met een soortgelijk probleem, maar geen oplossing.
Met bios 3.6A stond de ACPI controller op hetzelfde IRQ als de VGA kaart, met 3.4 heeft alles zijn eigen irq.
De software die ik gebruik is Windows XP met de laatste windows updates en Via 4in1 driver 4.38a.
Zijn de 4 in 1 drivers nog wel nodig onder XP, zouden deze mijn pc laten crashen?
Vast bedankt!
In de search heb ik al meer mensen gevonden met een soortgelijk probleem, maar geen oplossing.
Met bios 3.6A stond de ACPI controller op hetzelfde IRQ als de VGA kaart, met 3.4 heeft alles zijn eigen irq.
De software die ik gebruik is Windows XP met de laatste windows updates en Via 4in1 driver 4.38a.
Zijn de 4 in 1 drivers nog wel nodig onder XP, zouden deze mijn pc laten crashen?
Vast bedankt!
edit:
Deze system freezes gebeuren op willekeurige moment, na 5 minuten, 2 dagen, hoge systeem load, idle cpu maakt niet uit wat ik mijn pc doe dus.
Kaarten indeling:
PCI 1 Leeg
PCI 2 Promise UDMA 100
PCI 3 SB Live 5.1
PCI 4 3Com NIC
PCI 5 Leeg
Deze system freezes gebeuren op willekeurige moment, na 5 minuten, 2 dagen, hoge systeem load, idle cpu maakt niet uit wat ik mijn pc doe dus.
Kaarten indeling:
PCI 1 Leeg
PCI 2 Promise UDMA 100
PCI 3 SB Live 5.1
PCI 4 3Com NIC
PCI 5 Leeg