Toon posts:

Inbellen op Cisco 801 (Zyxel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb hier een Zyxel 100iH waarnaar ik keurig in kan bellen. Echter het bellen vanaf de Zyxel naar de Cisco gaat niet goed.
Van de debugregels word ik niks wijzer. Er staat alleen maar een unbind-regel, ook al zet ik verschillende debug-opties aan zoals ppp/ip/isdn/dialer-spullen. Verder geen meldingen dat iets fout zou zijn.
Ik zou niet precies weten wat voor info je wil hebben, dus laat maar even weten. Basic IP-stuff ook? IP lan 1 192.168.101.x, lan2 106.x.

Zeg't maar!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dubbelpost. Beetje gare verbinding hier

[edit]
toch geen dubbelpost? Maf hoor, stond'r net nog 2x

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
In je dialer profile even de volgende regel zetten (op de cisco)

Dialer caller *telefoonnummer andere router*
Dialer remote-name *loginnaam*

Je geeft zelf al aan dat de foutmelding Unbindable is, dus hij weet niet aan welke dialer-interface hij de inbeller moet koppelen...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat wil toevoegen bij bri0 krijg ik de melding "remove dialer profile configuration first"

Overigens kan ik ook niet met isdn-kaart inbellen. Maar dat kan kloppen als wat je zegt klopt (wat ik wel geloof).
Zoals je merkt ben ik geen CCNA ;)
Mjah je hebt't maar te doen.
Stom dat fast step hier niet over begint ofzo..
Ben al tijd bezig via terminal maar het wil maar niet lukken

Ik kan nergens iets vinden over een dialer-profile in m'n config. wel over dialer-groups enzo, maar heb gekeken, heb zelf nog niet kunnen ontdekken welke instelling ze nou proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 16:40 schreef Deleon het volgende:

....
wth? Kan het niet meer aanpassen; Bericht gewijzigd door een mod? Ik zie niks staan dat dit zo zou zijn?

Maar goed, ik wou dus iets zeggen, en nou ben ik het vergeten door en dit en een telefoontje tussendoor. GRRRRR
En het was nog wel nuttig ook!

Ik heb met google lopen zoeken, maar kan niks vinden over die dialer-profile, iig niet iets wat uitlegt wat't is en hoe't ingesteld wordt..
Iemand die hier wat over kan vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 16:35 schreef Flyduck het volgende:
In je dialer profile even de volgende regel zetten (op de cisco)

Dialer caller *telefoonnummer andere router*
Dialer remote-name *loginnaam*

Je geeft zelf al aan dat de foutmelding Unbindable is, dus hij weet niet aan welke dialer-interface hij de inbeller moet koppelen...
JAAAAAAAA
JAAAA
IK KOM!
het werkt!
wHOOOOT
pffft
flinke dosis rsi aan over gehouden!
veel te weinig rust zo dat gestress!
thanks bud

[edit]

hmm lijkt erop dat-ie 2 lijnen belt.. Mjah daarnet maar 1.. Misschien dat-ie terugbelde ofzo? Ach dat is minder belangrijk.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Kun je ook met de ISDN-kaart inbellen op die Cisco-router, als je die regel toevoegd. Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
hehe graag gedaan :)

Anywhay als je wil inbellen met een isdn kaart moet je ff authentication aanpassen.
Waarschijnlijk heb je nu staan ppp authentication chap
Maak daar van ppp authentication pap chap

En dan kan je ook met je isdn kaart inbelluh

Greetz

(BTW ik ben vandaag wel gezakt voor me CCNA terwijl ik verdomme wel 800 punten had, je hebt gewoon score van 850 nodig, leiers bij cisco!!)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
nou zit ik op een andere locatie, en nu werkt't dus niet meer. Inbelnr enzo aangepast..

Verwijderd

Topicstarter
LOL!!!
Nou werkt't wel!
En ik heb niks aangepast...
Dit is debiel
oh well
Hij wordt vanmiddag op lokatie aangesloten, hopen dat't daar wel goed gaat..
*zucht*
nu nog op cisco1700 met glasvezel eea aanpassen en dan kunnen we draaien yay
hehe

Ik heb btw cisco gesproken, die dialer caller xxxx is niet verplicht.

Kan het zijn dat de config pas na 10mins ofzo actief worden als je wat hebt aangepast?

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 21:09 schreef Flyduck het volgende:
hehe graag gedaan :)

...

(BTW ik ben vandaag wel gezakt voor me CCNA terwijl ik verdomme wel 800 punten had, je hebt gewoon score van 850 nodig, leiers bij cisco!!)
offtopic:

Is dat het examen van semester 1-4? Want die moet ik ook doen op een gegeven moment.

/off-topic

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Pagina: 1